מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

בז"ן תקים תשתית לשיווק מימן לתחבורה

בז"ן זכתה במענק של משרד האנרגיה בסך של כ-1.3 מיליון שקל עבור פרויקט להקמת תשתית לשיווק מימן לתחבורה. העלות המוערכת של הפרויקט: 12 מיליון שקל. המשנה למנכ"ל בז"ן שלומי בסון: "מדובר בבשורה אמיתית למשק האנרגיה"

פורסם בתאריך: 29.12.20 14:46

קבוצת בז"ן זכתה במענק של משרד האנרגיה עבור פרויקט חלוץ להקמת תשתית לשיווק מימן לתחבורה. העלות המוערכת של הפרויקט היא 12 מיליון שקל, שמתוכם יממן משרד האנרגיה כ-1.3 מיליון שקל.

הפרויקט הוצג במסגרת הצעות למיזמי חלוץ של המדען הראשי במשרד האנרגיה בשיתוף עם מינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה. מטרת הפרויקט של בז"ן היא לפתח יכולת לייצר, לדחוס ולשנע מימן באיכות שתואמת את צרכי התחבורה כמענה לתוכנית החדרת רכבי דלק מימני לארץ לטובת תחבורה נקייה. היעד הראשוני של הפרויקט יהיה לייצר את היכולת הזו עבור תחנת התדלוק המימנית הראשונה שתקום בישראל.

 

 

מבז"ן נמסר: "המהלך הוא חלק מפעילות מערך החדשנות של בז"ן, שפועלת לבנות יכולות חדשנות על בסיס תשתיות וידע הקיימים בתוך הארגון. הצלחת הפרויקט תאפשר הלכה למעשה לשוק המימן לתחבורה בארץ לצמוח ולהיות בעל יכולת מסחרית. המכשול העיקרי במשק הישראלי, שלו הפרויקט ייתן מענה, הוא היכולת לייצר מימן בכמות ובאיכות הנדרשות, דחיסתו ושינועו בצורה בטוחה לתחנות הדלק. בז"ן היא יצרנית המימן הגדולה בישראל, עם יכולת לייצר עד שמונה טון לשעה, והיא בעלת ידע ייחודי בכל הנוגע לייצורו. במסגרת הפרויקט תקים בז"ן עמדה לניפוק מימן, שממנו ניתן יהיה לשנע אותו לצרכי תדלוק ולצרכים תעשייתיים. נוסף על כך תקים בז"ן את המעבדה המוסמכת הראשונה בישראל לביצוע האנליזות הנדרשות למימן לתחבורה לפי התקן שיאומץ".

המשנה למנכ"ל בז"ן שלומי בסון: "מדובר בבשורה אמיתית למשק האנרגיה. הידע והתשתיות הקיימים בקבוצת בז"ן הם חיוניים כדי להביא מימן נקי שיגיע מהמפעלים שלנו עד לתחנת הדלק העתידית. הצעדים שבז"ן עושה בתחום המימן הם חלק מהותי ממאמץ של מדינות מובילות, והנושא הוגדר כאחד מהיעדים האסטרטגיים של סוכנות האנרגיה הבין לאומית (IEA). אני מברך על תמיכתו של משרד האנרגיה אשר מהווה רוח גבית חשובה בעת הזו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גוגו

    עם שיטות החיסול היום של העולם התחתון חייבים לוודא שכל מי שברזומה שלו קיים עבר פלילי לא יוכל להיות בעלים של רכב שמונע במימן כי פיצות של רכב כזה יגרור הרג פונקציונלי רב נפגעים של חפים מפשע.בז"ן זו המזהמת הראשית במדינת ישראל שאחראית על עשרות אלפי חולי סרטן ומחלות ריאה כבר עכשיו היא האחרונה שתחשוב איך לא לסכן את הציבור כי הכסך הוא בררש מעייניה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר