מפורסם, עממי, חיפאי (צילום: ניר קידר)
מפורסם, עממי, חיפאי (צילום: ניר קידר)

חיפאים מפורסמים

פורסם בתאריך: 23.12.17 18:35

הלב מתרחב והנפש מתרוממת כשאני קורא שאיל ברקוביץ’ עשה את מה שעשה, אם כי אני לא מבין על מה מדובר ומעולם לא צפיתי בתוכנית או הקשבתי לה או פגשתי מישהו שצפה בתוכנית או הקשיב לה, אבל בכל זאת המשפט הארוך הזה יוביל אתכם לתובנה החד משמעית והיא שלא משנה מה איל ברקוביץ’ עשה – העיקר שהוא עשה.

מפורסמים רבים גידלה חיפה ורובם עזבו אותה. רק מתי מעט הם גיבוריה הנערצים. אותם יפים ואמיצים אשר משאירים את מקום מושבם כאן בבירת הצפון הנצחית וניתן לפגוש אותם לבקרים עם כוס קפה ביד וסמארטפון לצדם.

איל ברקוביץ' הוא אחד מהם. זן נדיר של סלבס עבר, הווה ועתיד שממציאים את עצמם בכל פעם מחדש מבלי להגיד משהו שיכול לשנות משהו ומבלי לעשות משהו שיכול להשפיע על הדורות הבאים, או בכלל, אבל עם המון נוכחות וכריזמה ובוטות מקסימות ועממיות שתופסת את ההמונים בגרון ואינה מרפה.

אני זוכר שראיתי אותו בקפה סילבה. הוא ישב לבד בחלק החיצוני של בית הקפה הקטן ואז קם לרגע וניגש לשירותים. אני זוכר שהוא יצא עד מהרה ושחשבתי בלבי שלא יכול להיות שהוא עשה פיפי כל כך מהר, אבל לא הקדשתי לזה יותר מחשבה. הוא קיבל שיחה ופניו הרצינו ואז לפתע חיוך קטן עלה על בדל שפתותיו ואז שוב הרצין והמלצרית הביאה לו עוד קפה. אני יודע שזה עוד קפה כי היתה שם כבר כוס ריקה של קפה על השולחן ועיתון מקופל.

הוא נראה שליו אבל הוא לא היה רגוע כי מעת לעת הוא הביט לעבר אופק לא ברור ולא אמר מילה. אפשר היה להרגיש שהוא ער לכך שאנשים מציצים לעברו ושהם יודעים מי הוא, אבל הוא עשה עצמו כאילו שהוא לא חש בכך. כנראה לא רצה היה להביך את סובביו וביקש להשרות אווירה חברית ובלתי פורמלית ככל האפשר. אני זוכר שביקשתי את החשבון ושהמלצרית ניגשה לקופה והביאה לי אותו. אני זוכר שזה היה 80 ומשהו שקל כי אני זוכר שהשארתי על השולחן שטר של 100 שקל והלכתי. מבטי מוסט עוד פעם אחת, בפעם האחרונה, לעבר איל ברקוביץ’ המפורסם, העממי, החיפאי, והוא לא שם לב לכך. מאז לא ראיתיו, אבל שמעתי שהוא התגרש וחשוב מכך שהוא נשאר בחיפה.

הלב מתרחב והנפש מתרוממת כשאני קורא שקרלה קריוואט עשתה את מה שעשתה, אם כי אני לא מבין על מה מדובר ומעולם לא צפיתי בתוכנית של פיליפס או הקשבתי לה או פגשתי מישהו שצפה בתוכנית הגאונית של פיליפס או הקשיב לה או יודע מי זו קרלה קריוואט, אבל בכל זאת המשפט הארוך הזה יוביל אתכם לתובנה החד משמעית והיא שמה שקרלה קריוואט ו־1,000 העובדים של מכון המחקר של פיליפס עושים בחיפה הוא פורץ דרך.

אנונימיים רבים גידלה חיפה ורובם עזבו אותה. רק מתי מעט הם גיבוריה הנערצים. אותם יפים ואמיצים אשר משאירים את מקום מושבם כאן בבירת הצפון הנצחית וניתן לפגוש אותם לבקרים עם כוס קפה בידם וסמארטפון לצדם.

עובדי מכון המחקר של פיליפס בחיפה הם אחדים מהם. זן נדיר של אנונימים שממציאים את העתיד לבוא בכל פעם מחדש מבלי להגיד משהו בוטה רק כדי לנסות להישאר בתודעה, אלא תוך כדי המון עשייה ומאמץ אינטלקטואלי כביר – משהו שיכול להשפיע על הדורות הבאים, עם המון חזון ויצירתיות שישנו סדרי בראשית ויביאו את האנושות למקום טוב יותר.

איל ברקוביץ’, כדורגלן עבר, מגיש תוכנית רדיו וטלוויזיה. חיפאי מפורסם.

1,000 עובדי מכון המחקר והפיתוח של פיליפס בחיפה, אחראים על פיתוח בינה מלאכותית בתחומי הרפואה המודרנית. חיפאים אנונימיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר