מהתפריט של Jasmine (צילום: עמוד הפייסבוק Jasmine Coffee)
מהתפריט של Jasmine (צילום: עמוד הפייסבוק Jasmine Coffee)

יש מקום נפלא בעוספיא

ההתחלה הייתה במקום קטן ללא מקומות ישיבה, אלא לטייק אווי של סנדוויצ'ים בלבד. היום Jasmine בעוספיא היא בית קפה ומסעדת שף מרווחת המציעה ארוחות בוקר מגוונות, שלל מנות ראשונות ומנות עיקריות. אחלה מקום לבלות בו בשבת

פורסם בתאריך: 8.8.21 14:56

לפני חמש שנים החליטה אמאני ללאוי מעוספיא שהיא רוצה לפתוח מקום קטן ולמכור בו כריכים מעשה ידיה. ליד ביתם בשכונת זוחלוק היה מחסן קטן עם גינה ושם היא החלה להכין סנדוויצ'ים, שלושה ימים בשבוע, וקראה למקום Jasmine על שם בתה, יסמין.

"לא עשינו פרסום, לא עשינו פתיחה, ועל אף שהבית שלנו מרוחק יחסית מהכביש הראשי, אנשים הגיעו, טעמו ואהבו", אומר בעלה איסמעיל, "כמובן שאת האוכל, אבל גם את השירות ובמיוחד את הניקיון, כי אשתי מאוד-מאוד מקפידה".

מי הגיע? מטיילים שנקלעו לסביבה או מקומיים?

"אנשים מהכפרים דליה ועוספיא. בהתחלה לא היו מקומות ישיבה, זה היה טייק אוויי, אבל כשהלקוחות ביקשו מקום לשבת, הוצאנו שני שולחנות וכמה כיסאות לגינה. בחורף אנשים היו נכנסים אלינו הביתה, כי אי אפשר היה לשבת בגשם. הקמנו פרגולה קטנה וקירות זכוכית וזה היה מקום קטן וחם, מאוד צפוף ואהוב, כי השמועה עברה מפה לאוזן".

מהתפריט של Jasmine (צילום: עמוד הפייסבוק Jasmine Coffee)

מהתפריט של Jasmine (צילום: עמוד הפייסבוק Jasmine Coffee)

אתה מאוד מפרגן לאשתך.

"חייבים להבין שעבור אישה דרוזית דתייה, פתיחת עסק זה דבר מאוד קשה. ניצבים בפניה המון הגבלות. אסור לה לפרסם, אסור לה להצטלם, אסור לה לנהוג כדי להביא סחורה, אבל עם כל הקושי, היא הקימה את המקום מאפס. נכון, עזרתי לה כמה שאני יכול, כי אני עובד גם כשכיר, והיום אנחנו מעסיקים 25 עובדים, שלושה שפים, ואשתי שעדיין אחראית על כל ההכנות. ממש לפני הקורונה השקענו במקום גדול וחדש, אבל אז נאלצנו לסגור. עברנו תקופה מאוד לא פשוטה, כי רצינו להחזיר את ההלוואות ואת ההשקעה העצומה. עכשיו המקום, שהוא בית קפה ומסעדת שף, עובד כל השבוע מלבד ראשון, וכל ההצלחה הזו רשומה על שם אשתי. ההתעקשות שלה להשתמש בחומרי גלם הכי טובים, התבלינים הטריים שהיא מכינה בעצמה במקום לקנות מוכן, יישון הבשר וההקפדה על הניקיון. זה סיפור ההצלחה".

 

 

תפריט חלקי: ארוחת בוקר מפנקת עם מטבלי הבית: גבינה לבנה, שמנת, קרם בולגרית, אבוקדו, עגבניות מיובשות, זיתים, סלט טונה, חלומי מטוגן, טחינה, סילאן, סלסת עגבניות, קונפי שום, ריבה וחמאה, סלט הבית, פוקאצ'ה, ביצה, שתייה חמה וקרה (יחיד 70 שקלים, זוגי 119 שקלים); שקשוקה פטריות / עגבניות / נקניקיות מרגז / איטלקית עם גבינה ופסטו, מוגש עם פוקאצ'ה, טחינה, זיתים וסלט קטן (54 שקלים); מנות ראשונות (56-22 שקלים); סלטים (58-38 שקלים); פסטות (76-48 שקלים); פיצות (68-45 שקלים); פירות ים ודגים (112-78 שקלים); עיקריות: פילה עגל / אנטריקוט / סינטה / קבב / המבורגר / צלעות כבש עם תוספות לבחירה (125-78 שקלים); המיוחדים: קורדון בלו – חזה עוף ממולא גבינות ופסטו (72 שקלים); עוף בג'ינג'ר – נתחים בטמפורה, ברוטב צ'ילי ג'ינג'ר עם טורטייה מטוגנת (65 שקלים); שניצלונים בצ'ילי לימון (62 שקלים).

א-זנבק, עוספיא, שעות פתיחה: ימים ב'-שבת 23:00-09:00. טלפון: 04-839-2415

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר