היין הוא השחקן הראשי. "טרואר" (צילום: infinity_photo)
היין הוא השחקן הראשי. "טרואר" (צילום: infinity_photo)

לחיים בגובה העיניים

אורי אוחנה, שפתח בעיר התחתית את "טרואר", חנות יין ובר, מבקש להביא את תרבות היין לעיר. "עולם היין נתפס כמשהו לא נגיש, לפעמים אפילו פלצני. אני רוצה להראות שאפשר לשתות כוס יין גם כשהשמש זורחת"

פורסם בתאריך: 9.10.21 18:56

אורי אוחנה, הבעלים של "טרואר" (Terroir), חנות ובר היין החדש בעיר התחתית, מגיע מתחום המסעדות. הוא ניהל כמה מטבחים, יצא מהמטבח כדי לנהל את קבוצת מסעדות "צ'אנג בה", תוך כדי הוא למד שני תארים במינהל עסקים, ובמהלך העשור האחרון הוא מצא את עצמו נמשך לעולם היין.

"מסקרנות, התחלתי להיכנס פנימה", הוא משחזר, "למדתי כמה קורסים וניהלתי את תחומי היין במקומות שעבדתי בהם. עם פרוץ הקורונה החלטתי שבזה אני רוצה לעסוק ולמנף מקום משלי; מקום של תרבות היין כמו שיש בכל העולם, וחסר פה בחיפה. עולם היין נתפס כמשהו לא נגיש, לפעמים הוא נראה גם מאיים, פלצני ויוקרתי מדי. אני רציתי להביא את היין בגובה העיניים, להראות לקהל שזה בסדר, אפשר לשתות כוס יין גם כשהשמש זורחת. אם אנחנו מדברים על קולינריה ועל מסעדות שנפתחות בלי סוף, שזה חלק מהתרבות, אז גם יין הוא חלק מהתרבות, אבל היין לא זוכה למקום שהוא צריך להיות בו, לדעתי. אם בתל אביב יש כ-15 ברי יין, בחיפה היה אחד וזהו".

"ספיישל ריזרב" של אנדריי סוידאן.

"בדיוק. אני מתכוון על בר יין פרופר, שהיין הוא במרכז. הלקוח מגיע קודם כל לחוויית יין ולא לארוחה. בהרבה מקומות שמגישים בהם אוכל, היין הוא שחקן משנה. אצלנו זה הפוך. אני קודם כל מגיש יין, ואם רוצים לנשנש מהצד, אז האוכל הוא רק נלווה. כדי לקדם את התרבות, לעודד אנשים להיחשף ולהיכנס, לראות שיין זה לא דבר מאיים, אלא נגיש, כל היינות שאנחנו מוכרים מתומחרים במחירים נגשים, כשמתח הרווחים ממש נמוך. אני עובד מאוד קשה כדי למצוא את היינות הנכונים, שגם אני יכול למכור במחיר הגיוני וגם שיספקו חוויה".

יינות שהם חוויה במחירים נגישים (צילום: infinity_photo)

יינות שהם חוויה במחירים נגישים (צילום: infinity_photo)

אתה שומר על רמת מחירים נמוכה גם בבר?

"בוודאי, רוב מחירי הכוסות נעים בין 30 ל-40 שקלים. תפריט היין מתחלף כל שבועיים, כך שאף פעם לא משעמם, כדי ליצור גירוי ועניין. יש בתפריט כוסות רגילות, ויש גם כוסות קטנות יותר שהן שני שליש מהכמות, וזאת במטרה שהלקוח ייקח כמה כוסות, יטעם ויחווה סוגי יינות שונים. גם משלמים פחות וגם טועמים יותר, וזה מייצר חוויה קצת יותר מעניינת".

ומה בעניין האוכל?

"בחנות יש מעדנייה שמספקת למעשה את האוכל לצד היין. כל מיני מנות קטנות. גם במעדנייה יש תחלופה גדולה, כדי לשמור על עניין. האוכל לא גונב את ההצגה".

 

 

העיצוב כן.

"ניסיתי לשמר משהו מהעיר התחתית בעזרת מעצבת נהדרת, סתיו סנד. ניסינו לשמר משהו תעשייתי עם הרבה מאוד אלמנטים אירופיים קלאסיים. מין שילוב של העולם העתיק עם העולם החדש. אלמנטים עם זהב שמשתלבים עם קירות מבטון ותקרה מברזל, שזה בעצם כמו עולם היין – חדש וישן שמתערבבים ביחד".

ליד היין: צלחת גבינות אישית או זוגית (79/59 שקלים); צלחת נקניקים אישית או זוגית (96/69 שקלים); גם וגם (63/86 שקלים); בגט ומטבלים (18 שקלים); עלי גפן (12 שקלים); ארטישוק (18 שקלים); סרדינים אורטז (30 שקלים); גבינות לפי משקל (24-18 שקלים ל-50 גרם).

"טרואר", הנמל 35 בסמטה האחורית. שעות פתיחה: א'-שישי 22:00-10:00. טלפון: 077-3503585.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לא תודה

    יין שותים גם כאשר השמש זורחת ובמיוחד לבחור מה.. 18 -24 שקל ל 50 גרם גבינה זה 360-480 לק"ג

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר