מעדניית "Milè Mala"
מעדניית "Milè Mala"

הכל זה מלמעלה

שלושה כוחות קולינריים חזקים בעיר איחדו כוחות ופתחו בשוק תלפיות "מסעדנייה" (מעדנייה + מיני מסעדה בימי חמישי). רוב התוצרת מגיעה מהמשתלה מלמעלה ומה שלא נרקח במטבח מגיע מיצרנים מקומיים. שווה להגיע ולטעום

פורסם בתאריך: 19.10.21 11:45

על מעדניית "Milè Mala" החדשה, שנפתחה בשוק תלפיות, חתומים שלושה כוחות קולינריים משמעותיים מאוד בעיר. הראשונה היא השפית רבקה ויזנפלד שאחראית על כל הקולינריה במקום; השני הוא טל פרידמן מ"קפה טלק" בשוק תלפיות, האחראי על המשתלה ההידרופונית שנמצאת על הגג ועל הקפה; השלישי הוא מיכאל נודל, הבעלים של הברים "דוברין 7", ו"Vesper" בעיר התחתית, שיהיה אמון על האלכוהול והניהול.

השלושה הגדירו את המקום החדש "מסעדנייה מקומית ברדיוס רחב", זאת אומרת שרוב התוצרת מגיעה מהמשתלה למעלה, ומה שלא נרקח במטבח, מגיע מיצרנים מקומיים, כמו לחמים של "Nama bread", גלידות של "Eissalon", גבינות של "שירת רועים", נקניקים של מעדניית "לבקוביץ'", דבש של "הכל דבש", רטבים של "דואה לוי", שמן זית ממגידו, קוקטיילים של "Vesper", שוקולד של "Midas", יינות של יקבי בוטיק ישראלים ועוד המון דברים טובים.

התכנון היה לעשות פרויקט קטן, אבל ככל שעבר הזמן, הוא גדל וגדל. הם ידעו שהם רוצים להכין אוכל מוכן הביתה, אך מצד שני, שהם טובים מאוד בלארח, אז למה לא ליצור מקום שניתן לשבת בו ולאכול. בערבי חמישי המקום הופך למיני מסעדה עם שש-שבע מנות משתנות. ואם תהיתם מה פירוש השם, נסו להגות אותו בעברית – "מלמעלה", וזה בגלל הירקות שהם מגדלים בעצמם ומגיעים מלמעלה – לשימוש במטבח המעדנייה, אך גם יימכרו לקהל ולמסעדות מקומיות.

ויזנפלד, איך נוצרה השותפות הזו?

"הייתי בחצי שנה האחרונה במרכז, עשיתי ייעוץ קולינרי ל'שאפה בר' ביפו ובניתי להם תפריט. יום אחד מיכאל שולח לי הודעה: 'יש שמועות שאת רוצה לפתוח מסעדה'. עניתי שהשמועות נכונות, אבל זה מתחיל ונגמר בזה – אני רוצה לפתוח מסעדה, אבל לא התקדמתי. הוא סיפר לי שלקח נכס בשוק, שאבוא לראות, כי אולי זה יעניין אותי. לקח זמן עד שהגעתי וכשראיתי את המקום היה ברור לי מה צריך להיות שם. מיכאל אמר שהוא לא פותח בר. אני חשבתי על העניין העסקי, שיש בשוק מלא מסעדות שנסגרות בשעה 23:00 ולאנשים אין איפה לבלות בשעות הלילה. הוא התעקש שהוא לא פותח בר, ואז הצעתי לו לפתוח מעדנייה. הוא חייך ואמר 'שנייה רגע', והלך. התברר שהוא התייעץ עם טלק וחזר עם תשובה: 'אני וטלק רוצים לפתוח מעדנייה'. מעדנייה זה חלום ישן שלי, תמיד רציתי לעבוד במעדנייה".

 

 

עשית שינוי של 180 מעלות משפית של מסעדות גורמה לאוכל מוכן.

"אני מנסה לתת מענה שהוא קצת בעייתי בשוק. אוכל זמין, מנחם, זול ומהיר יחסית, אבל ברמה שאני מכירה ויודעת. המסעדות בשוק, שהן מדהימות אחת אחת, לא נותנות מענה מהיר לאנשים בזמן העבודה. אצלנו האוכל נמצא בוויטרינה, לחמם ולהגיש, שזה פתרון טוב לאנשי עסקים ולממהרים. זה אוכל ביתי, אבל בגלל שזו אני, הוא ברמה מאוד גבוהה. אני עושה קוסקוס וקובה, למשל, ברמה הכי טובה. בגלל שאני מגיעה ממטבחים גבוהים, אז הכל מבוסס על חומרי גלם סופר טובים וטריים, אני לא משתמשת באבקות או בחומרים משמרים".

"Milè Mala", סירקין 21, שוק תלפיות. קומה ראשונה, שתי חנויות אחרי קפה טלק. שעות פעילות: א'-ה' 17:00-10:00, חמישי 18:00 ועד שנגמר האוכל, שישי 17:00-09:00.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר