קריספי מבחוץ ורך מבפנים. הצ'יפס של "פריידיי" (צילום: חגית הורנשטיין)
קריספי מבחוץ ורך מבפנים. הצ'יפס של "פריידיי" (צילום: חגית הורנשטיין)

תורת הצ'יפסולוגיה

בעיר התחתית נפתחה "פריידיי" – הצ'יפסרייה הראשונה בעיר, שמגישה צ'יפס משובח (כזה עוד לא טעמתם) לצד רטבים מיוחדים תוצרת הבית

פורסם בתאריך: 20.12.21 11:47

לאחר כמה חודשי הקמה ומיתוג, סוף סוף נפתחה בעיר התחתית "פריידיי" (Fryday) – צ'יפסרייה בסטייל הולנדי, כולל צורת ההגשה בקונוסים של נייר. גולת הכותרת של המקום, מעבר לבחירת תפוח האדמה הנכון ביותר לצ'יפסים הפריכים, היא 12 סוגי הרטבים המדויקים, אותם רקחו במשותף הבעלים של המקום, מוריס עאזר והשף אוריאל אשרוב. הרטבים המיוחדים הם מיונז כמהין, חמאת בוטנים, איולי עשבים, מיונז סרירצ'ה, מיונז ווסאבי וצ'יפולטה חריף, כמובן שיש גם קטשופ ומיונז שגרתי.

זה העסק השלישי של עאזר, שהוא הבעלים של פאב El Puerto ושל El Burgery. "הזדמן לי הנכס הזה. חשבתי מה חסר פה ברחוב ונראה לי שקלעתי בול", הוא מספר, "אנחנו פתוחים יומיים, וזאת ההוכחה. מפוצץ כאן מהבוקר עד הערב. את ההשראה קיבלתי מאמסטרדם, אבל לא ניתן להביא את אמסטרדם לפה. את זני תפוחי האדמה שיש שם, אין לנו פה, ולאחר המון זמן, מצאנו את מה שמתאים לחך המקומי. לא ידעתי שכל כך קשה לטגן צ'יפס כדי שייצא מושלם. חשבתי שאפשר לשים כל תפוח אדמה בצ'יפסר, אבל התבדיתי. למזלי, למדתי רוקחות ואני מבין גם בכימיה. ידעתי שתפוח אדמה עובר כמה תהליכים כימיים בטיגון, שהעמילן הופך להיות סוכר. לכן, עבדנו על כך שהצ'יפס לא ייצא חום, שיהיה קריספי מבחוץ ורך בפנים. הצלחנו להגיע לזה לאחר המון ניסיונות. רצינו שהצ'יפס יהיה יותר עבה, אבל קשה להוציא תוצאה כזו".

 

 

מה לרוקח בבית מרקחת ולבעלים של בר?

"בשניהם יש משהו משותף, וזה הדלפק. באחד מכרתי תרופות, ובשני אני מוכר אלכוהול. גם סוג של תרופה".

התפריט כולל צ'יפס בשלושה גדלים של קונוסים (14, 19, 26 שקלים, כולל רוטב אחד לבחירה); סלטים בהרכבה אישית – עם ירקות כבסיס ותוספות מעל של ביצה קשה / אגוזי מלך / חמוציות מיובשות / נאצ'וס ביתי / טונה / בולגרית (29 שקלים, עד 6 מרכיבים); תפוח אדמה מוקרם בתנור עם תוספות: כמו פטריות / תירס / זיתי קלמטה / מוצרלה / בולגרית מעל (30 שקלים, עד 3 מרכיבים).


"פריידיי", הנמל 43, חיפה. שעות פעילות: כל השבוע, 02:00-12:00


 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר