מרק ראמן של ירון כהן (צילום: ירון כהן)
מרק ראמן של ירון כהן (צילום: ירון כהן)

סוד המרק האסייתי

בכל יום רביעי, כשהוא לא מקיים סדנאות בישול, מכין ירון כהן מרק ראמן, אותו הוא מוכר בטייק אווי לתושבי העיר. מומלץ בלילות החורף הקרים

פורסם בתאריך: 30.12.21 12:21

לאחר שהיה כמה שנים צלם, החליט ירון כהן לעשות הסבה ועבר לעבוד במטבחים במשך כמה שנים. לפני כשמונה שנים הוא פתח בכרמליה סטודיו שבו הוא מעביר סדנאות אפייה בשם "לחם גסטרונומיק". במרוצת הזמן הוא הוסיף גם סדנאות בישול של פסטות טריות וארוחה אסייתית עם מרק ראמן, סלט ובאנים.

"בסדנה אני מסביר על ההיסטוריה של הראמן ועל כל התהליכים להכנת המרק", מספר כהן, "שזה מרק מאוד מורכב, יש בו המון טעמים והמון מרכיבים ואין סוף לוורסיות שניתן להכין אותו. בעקבות הריקושטים שקיבלתי בסדנאות, שהרוב עף על זה ומכיוון שאין כמעט מקומות שמגישים ראמן בחיפה, החלטתי להקדיש את ימי רביעי, שהם פחות או יותר פנויים מסדנאות, לראמן לטובת תושבי העיר. יש מתכון מסוים שאני מכין ויוצא ראמן פשוט טעים. למדתי איך להגיש אותו מחולק בטייק אוויי, המרק מוגש בנפרד גם כדי שיהיה ניתן לחמם אותו".

זה רק באיסוף עצמי, למה אין משלוחים?

"אין לי אפשרות להפעיל משלוח, גם כי זה לא משתלם וגם כי אני עובד לבד. אני לא יכול גם להתעסק במשלוחים. אני מכין הכל בעצמי ומספיק שמישהו מאחר, עלול להיווצר פקק. מה שקורה במטבח שלי בימי רביעי זה סוג של סרוויס, שמחזיר אותי לעבודה במטבחים, כי אני מתחיל להרכיב את המנה ממש לפני שמגיעים לקחת אותה, כדי שתצא חמה ומוכנה לאכילה. אני עושה את זה בעיקר לגיוון, זה לא בשביל הכסף, אלא בשביל האיכויות לאנשים שמחפשים דברים מיוחדים".

 

 

הראמן הוא מרק על בסיס ציר עוף ועצמות בקר, יחד עם Shoyu Tare שזה רוטב מיוחד לתיבול, המורכב מסויה יפנית, מירין, שמן שומשום, סאקה, מיסו לבן ואבקת דשי. המנה כוללת אטריות ראמן, ביצה רכה, פילה חזה עוף שהושרה במירנדה יפנית, בצל ירוק, נבטים סיניים, פטריות שימגי, אצת נורי, כוסברה, צ'ילי חריף ושומשום שחור. ישנה מנה צמחונית עם טופו, כשהראמן הוא על בסיס ציר ירקות אסייתי וטבעונית ללא הביצה (50 שקלים); בנוסף, ניתן להזמין סלט אסייתי חריף, עם ירקות טריים ובוטנים קלויים (25 שקלים); להשלמת החוויה היפנית ניתן לקנות בקבוק סאקה קטן (29 שקלים).


הזמנות ליום רביעי מתקבלות עד יום שלישי ב-15:00. לאחר מילוי טופס שבו יש אופציות לבחירה, האיסוף יתבצע מרחוב לאה 54/4, כרמליה. טלפון: 054-9928006.


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר