סלט קפרזה (צילום: אינה קריינין בלייכר)
סלט קפרזה (צילום: אינה קריינין בלייכר)

מטבח שף בתוך פודטראק? הכירו את ברטה

אחרי 20 שנה בתל אביב, השף יוסי שטרית, לא זה מ"משחקי השף", עושה סימנים של חזרה הביתה, וכצעד ראשון הוא פתח במושב מגדים את ברטה - איטלקייה במשאית. "זה מטבח שף לכל דבר", הוא אומר, "הפודטראק לא מוריד מהמחויבות שלי למקצוע וכלפי הלקוחות"

פורסם בתאריך: 17.1.24 14:48

הבשורה המשמחת היא שלאחר 20 שנה במדינת תל אביב מתכוון השף יוסי שטרית לחזור לכור מחצבתו באזור מושבי חוף הכרמל. מתי זה יקרה? יקרה. מתישהו. ואולי כדי לרכך את המעבר הוא פתח את ברטה – איטלקייה במשאית, שהיא פודטראק של מטבח שף במושב מגדים.

לפני הכל, אל לכם להתבלבל עם השף יוסי שטרית – כוכב "משחקי השף", משייה והיבה. אנחנו מדברים על יוסי שטרית ממסעדת דוד ויוסף ברחוב מונטיפיורי בתל אביב, שבה הוא שיתף פעולה עם השף דודו אלמקייס אשר נסגרה בהפתעה בזמן הקורונה בגלל חילוקי דעות; ממסעדת דוד ויוסף סטריט פוד ברמת גן, מהבייקריה ומפיתה מונטנה ביריד המזרח בנמל תל אביב שכולן נסגרו בינתיים; וממסעדת יוסף הקטנה והמוצלחת ברחוב ירמיהו, שהפכה לבר יין ובמלחמה לפיקניק סנדוויץ' קלאב.

ועכשיו יש לו פודטראק קרוב לבית ילדותו, וכשהוא לא נמצא כי עדיין הוא מחלק את זמנו בין שני הלוקיישנים, אחיו ואמו מתפעלים את המקום. אמו היא זו שראתה את ההזדמנות להחזיר את הבן הביתה, וכנראה שבלעדיה זה לא היה קורה.

 

ברטה איטלקייה במשאית (צילום: אינה קריינין בלייכר)

ברטה איטלקייה במשאית (צילום: אינה קריינין בלייכר)

 

"היה מכרז במושב, ואמא שלי רצתה שניגש אליו", מספר שטרית, "זכינו, וכך נולדה ברטה על שם האופנוע שלי מפעם. ברטה היא מטבח איטלקי מודרני, וזה שהוא בתוך פודטראק זה רק בגלל שלא רצינו מסעדה במבנה קבוע. אבל זה מטבח איטלקי לכל דבר, מטבח שף מוקפד, מהוקצע ומתוקתק".

למה איטלקי? ביוסף עשית אוכל ביתי מעולה.

"כי תמיד אהבתי את המטבח האיטלקי. הוא מדבר לכולם, מקטנים ועד גדולים. זה לא מטבח שף נישתי. רציתי להביא את עצמי, את האיכויות שלי, את הסטנדרט שלי. זה מטבח שאני אוהב מאוד באזור שאני אוהב מאוד. רציתי לתת פה משהו קצת שונה, אחר. אני נהנה פה, כיף לי, אני מרגיש כמו בטוסקנה. פודטראק לא אומר שזה צריך להיות משהו פשוט או כזה על הדרך. זה מטבח שף לכל דבר, עם הקפדה על חומרי הגלם הכי טובים, על הדיוק ועל הניקיון. הפודטראק לא מוריד מהמחויבות שלי למקצוע וכלפי הלקוחות".

למה כשר?

"כי האזור פה מבקש כשר".

ולמה פתוח רק מ-16:00?

"פתחתי שבוע לפני המלחמה, ומפאת כוח האדם לא היתה ברירה. בגדול, האוכל הזה גם יותר מתאים לערב, מי אוכל פיצה לצהריים? בקרוב אצא עם תפריט חדש, ולקראת האביב אפתח גם בצהריים ואתאים את התפריט לצהריים עם קצת דגים. יהיה נחמד". 

 

שף יוסי שטרית (צילום: אפיק גבאי)

שף יוסי שטרית (צילום: אפיק גבאי)

 

 

אתה לא נמצא במקום כל יום.

"אני על הקו, אבל כמעט כל יום פה. כשאני לא כאן, יש לי צוות. יש לי בחור שהוא מנהל מטבח, אחי פה, אמא שלי פה, יש לי צבא. אנחנו גם עושים כל מיני שת"פים – עשינו שוק לפני שבועיים, היה פצצה, ואני מחכה למזג אוויר טוב כדי לעשות עוד פעם שוק. זה לא שוק של פירות וירקות אלא שוק קולינרי של דברים טובים. היו פה 700 איש, היה מטורף, היה מגניב. אני מזמין את החיפאים לטוסקנה הפרטית שלי, רק עשר דקות מהעיר. המקום מקורה, יש סגירת חורף, יש חימום, ולילדים יש גן שעשועים".

עדיין הולך למשחקים של מכבי חיפה?

"בטח הולך. מכבי חיפה זה לפני תל אביב, לפני הכל. ראית במסעדה בתל אביב מה יש על הבר".

כן, וכל הירוק הזה עשה לי רע.

"לא נורא, אנחנו רגילים לריח של דגים בחיפה, זה בסדר".

התפריט של ברטה מורכב ממנות קלאסיות מהמטבח האיטלקי. ראשונות: ארנצ'יני פטריות ופרמזן (39 שקל); פולנטה פטריות וכמהין (45 שקל); סלט קיסר עם איולי כמהין וביצה רכה (44 שקל); סלט קפרזה עם בוראטה טרייה (48 שקל); וקרפצ'יו סלק (45 שקל). פסטות: שרי רוזה – ריגטוני, בזיליקום ופרמזן (39 שקל); קפלצ'ו גבינות (58 שקל); טורטליני דלעת, ערמונים ורוזמרין (65 שקל); טרטופו פטריות צלויות (58 שקל); ופונטנסקה עם טונה, שום קונפי וביצה (58 שקל); חמישה סוגים של פיצות (80-60 שקל); ואלכוהול – בירה, יין וקוקטיילים.

ברטה איטלקייה במשאית, מושב מגדים. שעות פתיחה: ראשון-רביעי בשעות 21:00-16:00, חמישי בשעות 23:00-16:00 ושישי בשעות 16:00-11:00.

 

ברטה איטלקייה במשאית במושב מגדים (צילום: אינה קריינין בלייכר)

ברטה איטלקייה במשאית במושב מגדים (צילום: אינה קריינין בלייכר)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר