קינוחים בגולדן ברי (צילום: חגית הורנשטיין)
קינוחים בגולדן ברי (צילום: חגית הורנשטיין)

"יש לו חופש פעולה, הוא תמיד מפתיע בקינוחים חדשים"

אחרי שהתמחו במגשי פירות וירקות מעוצבים, בני הזוג ילנה ומארק רשטצ'נקו פתחו את קונדיטוריית גולדן ברי במרכז המסחרי בכרמל הצרפתי. הוא אחראי על האפייה, היא על הניהול, ולפעמים גם הבנות באות לעזור, אבל בעיקר לאכול

פורסם בתאריך: 21.1.24 15:04

ילנה (40) ומארק (43) רשטצ'נקו נפגשו במג"ב ושירתו כלוחמים באותה הפלוגה. בשבוע שעבר הם חגגו 20 שנות נישואים בדרך מקורית. "אנשים נורמליים חוגגים במסעדה, מבלים בספא מפנק או יוצאים לסוף שבוע", היא מספרת, "ואנחנו חגגנו עם מקרר חדש שעלה הרבה יותר מכל האופציות האחרות. אנחנו אוהבים מאוד את מה שאנחנו יוצרים ואת העשייה של בניית המותג שהוא פרויקט הבית שלנו, תרתי משמע. ואחרי כל כך הרבה שנים ביחד, כשלא צריך להרשים עם מתנות קיטשיות, אנחנו פשוט היינו מאושרים מהמקרר החדש. איחלנו לעצמנו עוד מקררים חדשים, ויטרינות ותנורי אפייה".

בני הזוג רשטצ'נקו פתחו ממש לאחרונה את קונדיטוריית גולדן ברי במרכז המסחרי סטלה מאריס ברחוב טשרניחובסקי בכרמל הצרפתי. למארק יש 20 שנות ניסיון בקונדיטוריה, והוא זה שאחראי על כל מה שניתן לאכול במקום. ילנה מגיעה דווקא מעולמות השיווק – יש לה עסק פעיל בייצוא חקלאי, והיא בעצם יצרנית תוצרת טרייה של פירות וירקות. חלק גדול מהפעילות שלהם היה מכירה של מגשי פירות ומגשי ירקות מעוצבים, עם דגש על אקזוטיקה, על טריות ועל שפע. הם השתתפו בפסטיבלים ועבדו גם על הזמנות פרטיות.

 

מגשי פירות מעוצבים בגולדן ברי

מגשי פירות מעוצבים בגולדן ברי

 

"ככה בעצם הגולדן ברי הבשילה", נזכרת ילנה, "אבל אם זה היה תלוי בי, זה היה מבשיל כבר מזמן. נכון, העיתוי לפתוח במהלך המלחמה הוא לא מושלם בלשון המעטה, אבל לא נתנו לשום דבר לבלבל אותנו. סיימנו את השיפוצים ופתחנו".

איך השכונה מקבלת אתכם?

"מצוין, בינתיים התגובות הן חמות מאוד. זו אמנם לא השכונה שלנו, אבל אנחנו גרים סמוך, ושתי הבנות שלנו – האחת בכיתה א' והשנייה בכיתה ו' – לומדות פה. האוכלוסייה היא נחמדה וטובה, וקיבלו אותנו ממש יפה". 

 

 

זה קשור למצב? אנשים מתנחמים במתוק?

"אני חושבת שכן. אנשים גם מחפשים את הקהילה, את הבן אדם לדבר איתו ולא רק נטו לקנות ממנו. לפעמים מתארגן פה פרלמנט נשי קטן, וזה כיף גדול. בעקבות המצב כשעבדנו עם הזמנות, הוצאנו תפריט מיוחד של כיסונים ובלינצ'ס, דברים חמודים ואוכל מנחם. היתה היענות אדירה, ונמשיך עם זה במקביל. פשוט סיימנו את המלאים ולא הצלחנו לחדש אותם כי אנחנו מתאפסים על המקום החדש, על בקשות של ללא גלוטן וללא סוכר. כל אלו יקבלו מענה ממש בקרוב". 

 

בצק מדופדף בגולדן ברי (צילום: חגית הורנשטיין)

בצק מדופדף בגולדן ברי (צילום: חגית הורנשטיין)

 

איך זה לעבוד בצמידות כזו? עסק כזה מצריך המון שעות ביחד.

"כל עסק משפחתי צריך להסתכל קדימה ולראות איך הילדים שלו יכולים להשתלב בעתיד ואולי אפילו בהווה בדברים מסוימים. הבנות שלנו הן האהבות שלנו, והן מגיעות לפה לעזור, ובעיקר לאכול. מבחינת השעות, זה נכון. גם כשהמקום נסגר לקהל, אנחנו ממשיכים לעבוד. לפעמים הולכים הביתה וחוזרים יותר מאוחר ולפעמים נשארים עד השעות הקטנות. מארק מגיע לכאן לפנות בוקר כדי להכין הכל. אני לא יודעת לאפות אבל אני מבשלת טוב. אני נותנת יד בכל דבר שהוא צריך, אבל עוסקת בעיקר בשיווק, בספקים ובניהול כללי. אלו דברים שאני מכירה מהעסק שלי, אז יש לי את הוויז'ן של איך דברים אמורים להיראות. מארק אחראי על החלק האמנותי, יש לו חופש פעולה, והוא תמיד מפתיע אותי בקינוחים חדשים. אני מגיעה בבוקר, מתעדכנת בבריף זריז ופותחים את המקום".

בקונדיטוריה יש מקומות ישיבה ברחבה שליד שופרסל, ומגוון המוצרים הוא רחב: מגשי פירות (500-200 שקל) וירקות (280-230 שקל) מעוצבים; סושי פירות שהוא גם טבעוני וגם ללא גלוטן (40 שקל לרול); עוגות ראווה וקינוחי מוס (270-180 שקל); עוגות גבינה (180-130 שקל); עוגות לימי הולדת ולאירועים (תמחור בהתאם לעיצוב ולגודל); פחזניות, אקלר ומקרונים (16-5 שקל ליחידה); רוגלך (70 שקל לק"ג); מאפי בוקר מתוקים ומלוחים (15 שקל); קישים (90 שקל) וקישים ביס (שבעה שקלים ליחידה); כריכונים (16-13 שקל); עוגות שמרים (60 שקל); מארזים ומגשי אירוח (200 שקל).

גולדן ברי, טשרניחובסקי 39, כרמל צרפתי. שעות פעילות: ימים ראשון-חמישי 18:00-8:00, שישי 15:00-8:00. המקום לא כשר. טלפון להזמנות: 055-7237580. משלוחים בימים ראשון-רביעי.

 

קינוחים בגולדן ברי (צילום: חגית הורנשטיין)

קינוחים בגולדן ברי (צילום: חגית הורנשטיין)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר