"קודקוד שמן" (צילום: עמוד הפייסבוק של רובן)
"קודקוד שמן" (צילום: עמוד הפייסבוק של רובן)

"קודקוד שמן": ההמבורגר החדש שמנציח את הלוחם שנפל

רס"ן רועי צ'אפל, מ"פ עורב בסיירת נח"ל, בוגר הפנימייה הצבאית של הריאלי, נפל ב-7 באוקטובר בקרב על מוצב סופה. המנה החדשה, שנכנסה לתפריט של רשת רובן הארצית וזכתה לשם "קודקוד שמן", נוצרה כולה בהשראתו. רשת רובן: "זו הדרך שלנו לזכור את אלו שהקריבו את עצמם במטרה שאנחנו נוכל להמשיך את חיינו"

פורסם בתאריך: 14.2.24 13:08

"קודקוד שמן" זהו שמו של המבורגר חדש שנולד במלחמת חרבות ברזל והוכנס אחר כבוד לקטגוריית פרימיום בורגר של רשת רובן הארצית. אבל סיפורו של ההמבורגר הזה מתחיל בסניף כרמל, המקום המועדף על רועי צ'אפל, כשהיה חניך הפנימייה הצבאית לפיקוד שליד בית הספר הריאלי העברי.

צ'אפל היה "מורעל" צבא. כשהיה בכיתה י"א, בשנת 2015, סיפר באתר הפנימייה כי הגיע ללמוד שם כדי למצות את יכולותיו: "באתי לפנימייה למצות את עצמי ויכולותיי עד תום. רציתי למצוא מקום שבו אוכל לקבל כלים בשביל להשפיע ולהנהיג. האימון שהכי אהבתי היה אימון לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בסבך ולוחמה תת קרקעית (מנהרות) למדנו איך לפתוח (זיגים) להיכנס לחדרים, מעצר חשוד ועוד".

הוא סיים את לימודיו במחזור ס"ב, פלוגת אלון ודרכו לקורס קצינים היתה סלולה מראש. במבצע בית וגן, כשצ'אפל יצא מג׳נין, הוא ביקש בקשר "המבורגר עם כבד אווז מלמעלה, מדיום בבקשה". המג״ד ענה לו: "קודקוד… כאן קודקוד… – אנחנו נשנה לך את השם לקודקוד שמן".

ב-7 באוקטובר, סרן רועי צ'אפל, מ"פ עורב בסיירת נח"ל, פיקד על חייליו בקרב מול מחבלי החמאס שפשטו על מוצב סופה. לאחר קרבות קשים שהתנהלו בתוך ומחוץ למוצב, התברר כי שישה לוחמים מסיירת נח"ל וארבעה חיילים מגדוד 50 נהרגו, ביניהם צ'אפל, שהועלה לדרגת רס"ן לאחר מותו בגיל 25. הוא היה אמור להשתחרר מהשירות הצבאי ולטוס לטייל עם בת זוגו, יובל זאושניצר, אך במקום זאת הוא נקבר בזכרון יעקב, מותיר אחריו הורים, אורית ומשה ואחיהם של שחר ואוהד.

 

"כמה ימים אחרי השבת השחורה קיבלנו פנייה מהחיילים של רס"ן רועי צ׳פאל שבה הם העלו רעיון להנציח אותו במנה לזכרו", נכתב בעמוד הפייסבוק של הרשת, "הם סיפרו לנו שעוד כשהיה מפקד צעיר, גם אחרי פעילות של חודש, הוא היה לוקח אותם לאכול ברובן. התרגשנו מאוד מעצם הבקשה ונפגשנו עם המשפחה. הכרנו אנשים מדהימים מלאים באהבת הארץ ושמענו על הנפילה של רועי בקרב על מוצב סופה באותה שבת שחורה. רועי פינה אנשים למקום מבטחים וחזר לקרב, להילחם באומץ. מהזווית שלנו, כשנפגשנו עם בת זוגו, הבנו שמדובר בלקוח מושבע של הרשת, שכמעט בכל הזדמנות בחר לבוא ולהתפנק על מנת בשר מושחתת. הבנו מה היו ההעדפות האישיות שלו ובנינו מנה לכבודו.

"אז 'קודקוד שמן' זו המנה שהרכבנו להנצחתו של רס״ן רועי, מ"פ בסיירת הנח"ל שנלחם בגבורה ונפל כשהוא מגן עלינו בגבורה. 'קודקוד שמן' זו הדרך שלנו לזכור, גם כשאנחנו יושבים בפעולה הכי שגרתית במסעדה, את אלו שהקריבו את עצמם במטרה שנוכל להמשיך את חיינו. רס"ן רועי צ׳פאל, אנחנו מצדיעים לך".

"קודקוד שמן" מכיל קציצה במשקל 225 גרם, מעליה נח לו חזה אווז שנקרא בתפריט "שניצל אווז", עליהם מונחים כרוב ובצל מוקפצים, סלט ביצים, בצל סגול ועלי רוקט. כדי להשלים את המוגזמות, יש במנה גם מיונז, חרדל דיז'ון, סרירצ'ה פיקנטי ורוטב ברביקיו.

 

רס"ן רועי צ'אפל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

רס"ן רועי צ'אפל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר