שרית הפוטה
שרית הפוטה

"יש לזה ביקוש וזה השורשים שלי, זה מה שגדלתי עליו"

הערב נחגוג את ליל הסדר, ובינתיים ההכנות לקראת המימונה שתצוין בשבוע הבא - כבר בשיאן. במטבח ביתה רוקחת שגית הפוטה עבור כל דורש את כל המאכלים המסורתיים לחג - מופלטות, שבאקיות, סיגרים מתוקים, ברקוקש וכמובן ריבות. ונחשו מה הולך הכי חזק?

פורסם בתאריך: 22.4.24 12:26

בזמן שכל בית ישראל מתכוננים לסדר פסח, יוצאי צפון אפריקה כבר מתארגנים לחגיגה אחרת – המימונה. זהו ערב אחד בשנה, שנחגג באופן מסורתי עם יציאת חג הפסח, אבל כל משפחה שמארחת יודעת שכדי שהאירוע יהיה מוצלח, יש להתכונן מראש. הרבה מראש.

המימונה הפכה כבר מזמן לאירוע שאותו חוגגים לא רק יוצאי צפון אפריקה אלא כל עמך ישראל, שמתענגים על העוגיות המעוצבות והצבעוניות, על הריבות מכל פרי אפשרי, וכמובן על מנת הדגל הנצחית – המופלטה. עבור מי שלא שפר עליהם מזלם להיות מוזמנים לחגיגת מימונה ועבור אלה שמעוניינים לחגוג בביתם אך אין להם את הזמן או את הכוח לעמוד שעות על גבי שעות, שגית הפוטה מצאה את הפתרון האידיאלי.

במטבח ביתה בקרית אליעזר רוקחת הפוטה את כל המאכלים המסורתיים, ולעסק שלה היא קראה שגית – טהרת הדבש. "בשנה האחרונה התחלתי לעשות גם אירועים – חינות, בר מצוות, שבת חתן, הכל", היא מספרת, "יש לזה ביקוש וזה השורשים שלי, זה מה שגדלתי עליו. אין הרבה אנשים שמכינים בשיטה של פעם, אבל אני כן. למשל יש את הברקוקש – אני עושה את זה כמו פעם, עם הסולת, כמו שהסבתות היו עושות. אני מכינה גם לבן ביתי שתהיה שנה לבנה וחלקה, וג'אבן שזה ממתק מרוקאי כמו נוגט, וגם הוא בצבע לבן. המימונה תהיה בשבוע הבא, ואני כבר מקבלת המון הזמנות".

איך הכל התחיל?

"לפני שלוש שנים פתחתי עסק לייצור סבונים, וכשפרצה מגיפת הקורונה זה קצת ירד. ראיתי שסבונים זה לא מספיק, והתחלתי להכין מארזי מתנות לחגים. ואז הגיעה המימונה. כל החיים אני עובדת עם אוכל ויודעת להכין ריבות, מופלטות וכל הדברים האלה, אז אמרתי שאעלה פוסט בפייסבוק ואשאל מי רוצה לקנות מופלטות, נראה אם יהיה לזה ביקוש, סתם בשביל הכיף. מיד אחרי שהפוסט עלה פנו אלי המון אנשים, זה כבר היה בבוקר של המימונה ולא יכולתי לעמוד בלחץ. אבל הבנתי שזה באמת הולך, אז התחלתי לקבל הזמנות מאנשים שרוצים מופלטות וריבות כל השנה, ובהמשך גם עוגות. ואז אנשים ביקשו עוגיות מרוקאיות שאני לא ידעתי להכין".

 

מתוקים למימונה (צילומים: שרית הפוטה)

מתוקים למימונה (צילומים: שרית הפוטה)

 

 

כדי להתמקצע היא חקרה את הנושא מכל זווית אפשרית – ספרים, רשתות חברתיות, גוגל והרבה יוטיוב, ואחר ניסיונות רבים למצוא את הטעם האולטימטיבי, היא הגיעה למתכונים ייחודיים משלה. "כל מתכון שעשיתי דרך יוטיוב, גוגל או ספרים לא יצא טוב. המתכונים פשוט לא היו טובים. ככה התחלתי לפתח מתכונים משלי ולבנות אותם לבד מלמידה עצמית. כל מתכון שהצליח לי – הייתי כותבת אותו, ואם לא – הייתי זורקת לפח. שיא השיאים היה עם המתכון לעוגיות מרנג קוקוס. הכנתי עשר פעמים, ועשר פעמים זרקתי לפח, אבל לא התייאשתי עד שבפעם ה-11 זה הצליח, והיום אני עושה אותן הכי טוב שיש. רק כשראיתי שהתוצרים הסופיים טובים ושהטעם מושלם, יצאתי עם זה".

והשאלה המתבקש, מה המנה הכי מבוקשת?

"שבאקיות".

יותר ממופלטות?

"כן, יותר ממופלטות. גם מופלטות זה חזק, אבל השבאקיות יותר".

 

מתוקים למימונה (צילומים: שרית הפוטה)

מתוקים למימונה (צילומים: שרית הפוטה)

 

הפוטה מציעה קילו מופלטה (כ-22 יחידות) שמגיעות עם צנצנת דבש קטנה; מגשים של עוגות יבשות (מרובע גדול או מגש קטן בצורת חמסה); מגשים של סיגרים ממולאים בשקדים ובאגוזים; מגשים מעורבים של עוגיות לקורנה וסיגרים ממולאים בשקדים ובאגוזים; מגשים מעורבים של שבקייה וסיגרים ממולאים בשקדים ובאגוזים; מגשים של פירות יבשים ממולאים במרציפן ביתי; ברקוקש מסולת שנעשה בעבודת יד; לבן תוצרת בית; ג'אבן (משפחתי, בינוני או קטן); עיצובי שומשום; וכמובן ריבות – רימונים, צימוקים ואגוזים, תפוז סיני, סלק אדום, חצילים, אגסים, קיווי, גזר גמדי, תותים, קוקוס, ענבים שחורים, תפוחים ולימון עם ג'ינג'ר.

להזמנות: טל' 054-6501505

 

שרית הפוטה

שרית הפוטה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שי אינטל

    אלופה שגית!!
    מספר 1 בתחום!
    שירותית סבלנית והכי חשוב תמיד בשמחה ואדיבות!

  2. לירון

    לדעתי אין השנה מקום לחגיגות ואפשר לציין באיפוק את המימונה בלי צהלולים וריקודים.
    מעל לכל עומדות משפחות שכולות וחטופים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר