מסעדת לואיזה
מסעדת לואיזה

צו סגירה למסעדת לואיזה במרכז הכרמל

בביקורת שנערכה במסעדת לואיזה נמצא העסק במצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירודים ביותר עם ליקויים חמורים המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור. רופאת נפת חיפה: "בשל חומרת הממצאים ומידיות הסכנה אני מוציאה צו הפסקה מינהלי לעסק לפני שימוע"

פורסם בתאריך: 16.5.24 11:21

רופאת נפת חיפה ד"ר רנא שיבלי חתמה היום (חמישי) על צו הפסקה מינהלי למסעדת לואיזה בשדרות הנשיא 119 במרכז הכרמל. בצו נכתב כי על העסק להיות סגור, אין לייצר ולהכין בו מזון, אין להוציא, לשווק ולעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק, ואין להכניס מוצרים לעסק עד לביטולו של הצו.

לדבריה של שיבלי, הצו הוצא בשל ממצאים חמורים שנמצאו בעסק במהלך ביקורת שנערכה בו אתמול על ידי מפקחת בריאות הסביבה בלשכת הבריאות המחוזית והווטרינר העירוני של עיריית חיפה. בביקורת זו נמצא העסק במצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירודים ביותר עם ליקויים חמורים המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור. "בשל חומרת הממצאים ומידיות הסכנה שהם מהווים לבריאות הציבור אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע", כתבה שיבלי.

פירוט הליקויים שנצפו במסעדה בזמן הביקורת: מצב תברואי ירוד מאוד – העסק היה מטונף, נצפה בו לכלוך ישן מאוד כמו שאריות מזון ישן ויבש ואבק רב, על הציוד, על הרצפה ועל הקירות, נצפו מעופפים רבים ברחבי העסק וקבוצות מזיקים על הקירות, לא היה סימון עקיבות למזון בעסק, והמסעדה פועלת בשיטת "בשל, צנן והקפא" ללא אמצעים המתאימים לכך וללא אישור לשיטת בישול זו.

במהלך הביקורת הושמדו כ-75 ק"ג מזון, חלקם מרצונו החופשי של נציג העסק וחלקם בהנחייתו של הווטרינר העירוני, ובהם בשר פילה מוקפא ללא עקיבות; קבבים מצוננים ללא עקיבות ועם סימני קלקול; תבשילים דגים, לשון בקר, בקר ועוף שהוקפאו ללא תאריכים או
עם תאריכים של יותר מ-72 שעות; תבשילים מוקפאים של אורז עם בשר, קישים ומרק ללא תאריך או עם תאריכים מפברואר ומאפריל; תבשילים כמו כמו עדשים, פירה ומג'דרה במקרר ללא תאריך או עם תאריך מלפני 11 במאי, חלקם עם סימני קלקול; ורטבים שאוחסנו בטמפרטורת החדר ולא בקירור בניגוד לדרישות יצרן.

עוד נמצא כי הטמפרטורה בחלק מהמקררים לא היתה תקינה – הטמפרטורה על הצג היתה תשע מעלות, ובפס הסלטים בין 14 ל-17 מעלות, כך שבפועל נמדדו טמפרטורות שאינן עולות בקנה אחד עם המוצג; אין מקרר ייעודי לביצים, וביצים אוחסנו במקר עם מוצרי חלב – סכנת זיהום צולב; המקררים היו שומניים ומלוכלכים, עם סימני עובשים ולכלוך ישן ועם גומיות קרועות; ניקוז המים בכמה מקררים היה לא תקין ובוצע לתוך כלים פנימיים שמרוקנים באופן אקטיבי על ידי עובד ולא ישירות לניקוז; בחלק מהמקררים נמצא מזון בתוך שלוליות
מים עומדים; לא היתה הפרדה במקררים בין מזון מוכן לאכילה, מזון בהפשרה ומזון גולמי; ושני מקררי ההפשרה קטנים לא הופעלו כנדרש ולא היה ברור מהו סוג הבשר המיועד להפשרה בהם.

 

 

באשר לטיפול בירקות נמצא כי אין עמדה לשטיפת ירקות, ואחסונם מבוצע בשולחן תחתון בארגזים מלוכלכים מאוד או מחוץ לעסק על הרצפה, חשופים לפגעי מזג האוויר ולכלוך; כיור העמדה לטיפול בירקות משמש לשטיפתם – חשש לזיהום צולב; חסר חומר ניקוי תקין לפירות וירקות, נמצא חומר חיטוי עם תווית בלוייה, ללא הצגת תוקף וללא הוראות שימוש קריאות; חלק מהירקות השטופים הוכנסו לשקיות המקוריות לאחסון לאחר השטיפה לשם אחסון – חשש לזיהום צולב; במקרר הירקות אוחסנו ירקות גולמיים וירקות שטופים – חשש
לזיהום צולב.

על עמדת שטיפת הכלים במסעדה נכתב כי חומרי ניקוי אוחסנו על הרצפה מתחת לעמדה ולא בארון ייעודי סגור, ומדפי האחסון של כלים נקיים ומקפיא עמדו בסמיכות לעמדת שטיפת כלים – חשש לזיהום צולב. עוד נכתב כי בתקרת העסק נצפו סימני רטיבות ישנים, קילופי צבע ומנורה אחת מחוברת באופן רעוע; דוד חשמלי הודלק רק במעמד הביקורת, ולכן לא היתה אספקת מים חמים בברזים; עמדות ההדברה מוקמו בגובה רב מעל עמדות העבודה, כך שאין מניעה ממזיקים להגיע למזון, וחלק מהדפים הצהובים המפוזרים בעסק היו מלאים.

באשר לפס הגשה נכתב בצו כי טמפרטורת הסלטים בגסטרונומי ההגשה היתה 17-14 מעלות ולא 4-0 כנדרש, ובהם סלט פטריות עם מיונז וטונה במיונז. הסלטים נזרקו על ידי נציג העסק מרצונו החופשי.

עוד נכתב כי המסעדה פועלת ללא רישיון עסק וכי תחולתו של צו זה היא מיידית.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. אחד שיודע

    יש עוד כמה עסקים שם ברחבה הזו שדורשים בדיקה מקיפה

  2. מייקל

    אסור לאכול בחוץ כל המסעדות מטונפות אם רוצים לאכול לא להכנס למטבח

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר