לירון דגול
לירון דגול

"אני לא אוהבת לעשות את מה שכולם עושים"

אחרי שיצאה לחל"ת מקבוצת סינטה בר פתחה לירון דגול את דגוליש'ס - קונדיטוריה ביתית. "התפריט מורכב מכל הדברים שאני הכי אוהבת לעשות ושאני טובה בהם", היא אומרת, "כמו העוגה המלוחה שלא ראיתי אף אחד שעשה את זה לפני"

פורסם בתאריך: 3.3.21 09:20

לירון דגול, 26, אהבה אפייה מאז שהיתה ילדה, אך רק לאחר שהשתחררה מהצבא ועברה להתגורר באילת היא החליטה להתמקצע ונרשמה ללמוד בקורס בסיסי של קונדיטוריה מס' 1. במהלך הקורס נשלחים התלמידים לעבוד במלונות, שם ניתנת להם האפשרות לבדוק אם הם אוהבים את התחום מספיק בשביל להישאר בו, והיא אכן התאהבה.

"בשנתיים הראשונות היה לי ממש קשה כי מטבחים של בתי מלון הם גדולים מאוד והכלים והמיקסרים הם כבדים מאוד", מספרת דגול, "לא ידעתי אם זה בשבילי אבל אהבתי מאוד את המקצוע. לאחר הקורס חזרתי לצפון והשלמתי את הלימודים בבית הספר בישולים בתל אביב. למעשה התחלתי את הכל מהתחלה – גם את הקורס הבסיסי וגם את הקורס המתקדם – כי הרגשתי שבמלונאות העבודה היא שונה והרבה פחות מודרנית. במהלך הקורסים עבדתי בקונדיטוריות, באולמות אירועים ובמלונות, ואז חזרתי לחיפה ולפני שנתיים הצטרפתי לקבוצת סינטה בר, אבל מאז ספטמבר אני בחל"ת".

ולכן פתחת עסק ביתי?

"רק בגלל הקורונה פתחתי בחודש האחרון את הקונדיטוריה הביתית דגוליש'ס כי נמאס לי לאפות עוגות בחינם לכולם. אני יותר מתחברת לקייטרינג ולמסעדות שבהם מכינים המון קינוחים, ופחות אוהבת להכין עוגות למשל. אני אוהבת את המאסות. לכל מסעדה בקבוצת סינטה בר יש תפריט של שמונה קינוחים, כל קינוח מורכב ממיליון חלקים, ואנחנו מייצרים את זה כמו בקייטרינג. אני שואפת להתחיל לייצר מהבית קייטרינג למסעדות או לאירועים כי זה מה שמעניין אותי. כשהמסעדות יחזרו לפעול אשלב בין השניים".

התפריט שלך הוא עמוס מאוד – מתוקים, מלוחים, עוגות מעוצבות, עוגות שמרים, טארטים מיוחדים ועוגיות.

"התפריט מורכב מכל הדברים שאני הכי אוהבת לעשות ושאני טובה בהם. ההזמנות אצלי הן מעכשיו לעכשיו כי לדעתי אנשים לא יכולים לדעת ביום שישי מה יבוא להם ביום ראשון. יש לי תפריט קבוע ליום שישי שאותו ניתן להזמין עד יום חמישי, וכמובן שאפשר להזמין גם מהתפריט הרגיל ליום שישי. בהמשך אוסיף דברים אבל בינתיים הכל ממש חדש, לכן אני מתרכזת כרגע במה שאני הכי טובה בו".

מה זו עוגת מספרים ועוגת לב מלוחות?

"זה קטע. התחלתי עם זה די מזמן, עוד לפני שפתחתי את העסק, וזה ממש תפס. זה סוג של המצאה שלי, ולא ראיתי אף אחד שעשה את זה לפני. ביום אהבה הכנתי לב עם גבינות, סלמון, ירקות, קישים קטנים ויין, וזה היה מטורף. עוגת מספרים זה בנאלי וכולם עושים את זה, ואני לא אוהבת לעשות את מה שכולם עושים".

 

עוגה מלוחה (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של דגוליש'ס)

עוגת לב מלוחה (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של דגוליש'ס)

 

 

מחירים לדוגמה: עוגת שמרים שוקולד – 50 שקל; קיש בצל/בטטה/פטריות – 120-100 שקל, תלוי בגודל; עוגיות שוקולד צ'יפס רכות ומלח גס – 12 יחידות ב-60 שקל; עוגה בחושות מקמח קוסמין מלא ללא תוספת סוכר (גזר עם תבלינים ואגוזי מלך/בננות עם מטבעות שוקולד צ'יפס מריר/ תפוחים עם תבלינים – 50 שקל; אלפחורס במילוי ריבת חלב מצופות בקוקוס – 12 עוגיות ב-45 שקל; מארז של תשע פחזניות עם קרם שונטי וניל – 90 שקל; עוגת מספרים מלוחה מבצק שקדים פריך עם פרמז'ן, קרם גבינות מלוחות, ירקות, ביצה קשה, סלמון מעושן – אות/ספרה אחת/לב ב-270 שקל ושתי אותיות/ספרות ב-370 שקל.

להזמנות בווטסאפ בלבד – 054-3122006. הזמנות ליום שישי מתקבלות עד ליום חמישי בשעה 12:00. משלוחים בשעות 14:00-12:30, איסוף עצמי מרמת אלמוגי בשעות 12:00-10:00.

 

טארט (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של דגוליש'ס)

טארט (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של דגוליש'ס)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר