מנת דגים (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של קדוש ופרוע)
מנת דגים (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של קדוש ופרוע)

קדוש ופרוע – חלל האוכל שמציע חוויה קולינרית אחרת

בני הזוג כרמל ברק ורועי היימס - שף שברזומה שלו עבודה במטבחים של תלפיות, נחום בר יין ובמסעדה במלון W באיביזה - פתחו בשכונת הדר חלל גדול שבו הם יוצרים ארוחות של מנות קלאסיות מכל המטבחים עם טוויסט ישראלי. ושם הם גם מתגוררים

פורסם בתאריך: 2.3.21 10:43

ברחוב יחיאל בשכונת הדר בחיפה, באחד משני הבניינים המפוארים שנקראים "ארמונות", נפתח חלל אירוח בשם קדוש ופרוע. זה התחיל כשם זמני, אך ככל שעובר הזמן הוא נשאר קבוע.

"ההיכל הוא קדוש, הוא נותן הרגשה מלכותית, ויש האומרים שהוא דומה לארמון ורסאי ויפה יותר ממלון אפנדי", אומרת כרמל ברק, 34, בעלת המקום, "אנחנו מתייחסים למקום כמו אל מקדש, עם תשומת לב לפרטים כמו כלי ההגשה, חפצי האמנות והפרחים. הכי מדהים הוא שמתוך הבלגן והטירוף בשוק תלפיות, עוברים על פני דלת ובריח ונכנסים לפאר הזה".

שותפה של ברק למיזם ולחיים הוא השף רועי היימס, 30, שעבד במטבחים של תלפיות ונחום בר יין. גם היא עבדה באותם המקומות, וכך הכירו. הקורונה תפסה אותם באיביזה, שם ניהל היימס את המטבח הישראלי של המסעדה במלון W שבה משמש חיים כהן שף ראשי. לאחר חצי שנה באי הספרדי הם חזרו ארצה.

 

 

ברק: "חשבנו מה אנחנו הולכים לעשות, בדיוק ראינו את הדירה הזו, וכך נרקם הרעיון. תוך חודש וחצי ארגנו את החלל בסגנון אקלקטי עם רהיטים שהיו לנו ושאספנו מכל מיני מקומות, שיפצנו, בנינו דברים לבד והפכנו את המקום למיוחד ומרשים. זה חלל ענק של חדר אוכל עם שולחן גדול מאוד, עם מטבח מאובזר ונוח, עם סטודיו לאופנה שלי ועם חדר המגורים שלנו".

מה הקונספט?

"אפשר להזמין ארוחה לחמישה עד 14 משתתפים, ויש גם ארוחות פתוחות לקהל הרחב בסגנון EatWith שאותן נפרסם בחשבון האינסטגרם שלנו. הארוחה כוללת מנות ראשונות, מנות עיקריות, קינוח, קוקטייל פתיחה ויין חופשי, כאשר התפריט משתנה מארוחה לארוחה כי הוא נבנה לפי הדרישות של הלקוח, הדגשים שהוא מבקש והיצע השוק בכל יום נתון".

באיזה סגנון היימס מבשל?

"לקרוא לזה פיוז'ן זה מיושן כי הוא מכין המון מנות קלאסיות מכל המטבחים עם טוויסט ישראלי. הוא עושה לבד את הכל – הלחמים, הגבינות, הפסטות והרטבים. הוא לא משתמש בשום מוצר קנוי או מוכן. אנחנו רוצים להעביר חוויה אחרת של אוכל מוקפד בחלל מיוחד, עם הכלים, עם השולחן ועם התפאורה מסביב. האוכל הוא עכשווי מאוד, טרי, עם חומרי גלם מעולים, ברמת דיוק גבוהה, עם שילוב טעמים נכון ועם מחשבה מחוץ לקופסה. אני אוהבת לארח ואוהבת את האנשים המתחלפים, השיח המשתנה".

 

חדר האוכל (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של קדוש ופרוע)

חדר האוכל (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של קדוש ופרוע)

 


 

 


 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אסף מתל חי

    לכל החיפאים השמרנים והסקפטיים אני מציע לרדת מהכרמל ולחוות בעצמם כיצד המציאות בהדר ובעיר התחתית משתנה ולחיוב.
    איזה כיף שעוד ועוד עסקים ומיזמים מגלים את האזור ומביעים בו אמון. הצלחתם הצלחתנו. חיפה היא חיפה, לא תל אביב, וזה היתרון שלה! עיר נהדרת.

  2. חיפאי

    כתבה יפה, שהכל הנראה באה לנפח את מחיר במקום בין הגרועים בכל המדינה ןהנאמר ללא טיפת הגזמה. סרחון, פשע, מגעיל ביותר כל מני מיעוטים ועכשין גם סודנים. בנוסף כל הגנים של אטליז,בשר דגים, ירקות שנרקבו של זה יורד ברחובזה למטה. כאשר זו גם שכונה ערבית. כל הכבוד לעסק אבל עצוב וחבל כאשר מזניחים לגמרי שכונות טובות ובינוניות ןמנסים לשדך מקום ממש זבל בתור ארמון צרפתי. לא יאומן

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר