(צילום: ברקאי - לחם מלאכת יד)
(צילום: ברקאי - לחם מלאכת יד)

לחם סגול עמוק

לחמי המחמצת של "ברקאי – לחם מלאכת יד" מכילים אך ורק חומרים טבעיים ומיוצרים בעבודת יד במטבח הביתי של דורית ואורן ברקאי. "המטרה שלנו היא ליצור קהילה שגם יותר מודעת למה שהיא מכניסה לגוף ואוכלת יותר בריא", הם מסבירים

פורסם בתאריך: 2.5.21 15:50

דורית ואורן ברקאי הם שני ביולוגים, שאת רוב שנותיהם כבוגרים העבירו צמודים למיקרוסקופ במעבדה. היא סיימה את הדוקטורט שלה בפקולטה לרפואה בטכניון, והוא סיים שם את לימודיו לתואר שני. לגיל 40 היא העניקה לו במתנה סדנת אפייה, ומאז החיים של שני הביולוגים ושתי בנותיהם השתנו. דורית התפטרה מהטכניון, כדי לעזור לו להקים את העסק ולהיות על הצד הארגוני-ניהולי, אורן ממשיך להגיע למעבדה יומיים בשבוע, אך בשאר הזמן הוא אופה במטבח הביתי. המטרה להתקבע, למצוא מקום קטן לגור בו ובצמוד להקים את המאפייה ושזו תהיה עבודתם העיקרית.

(צילום: ברקאי - לחם מלאכת יד)

(צילום: ברקאי – לחם מלאכת יד)

אורן, מה מיוחד בלחמים?

"אנחנו שמים דגש בעיקר על הפן הבריאותי. כל הלחמים שלנו הם מחמצת. אני יודע, הרבה אנשים עושים לחמי מחמצת, לא מעט גם אופים עם קמח כוסמין, אבל אנחנו מנסים לקחת את זה לכיוון שהוא קצת יותר מקומי, טבעי. שימוש בחומרים אורגניים, או עשבים טריים שאנחנו מלקטים. המטרה היא לעבוד בתכלס כמו שאנחנו חיים. כבר הרבה מאוד שנים אנחנו חיים באורח חיים מסוים, והמטרה להנגיש את זה לאנשים מסביב. ליצור קהילה שגם יותר מודעת למה שהיא מכניסה לגוף ואוכלת יותר בריא. לכן, את הכל אנחנו עושים לבד, ללא שום דבר מתועש או מוכן מראש. אנחנו עובדים עם חקלאים מקומיים, ואת הכל אנחנו מכינים מאפס. זה לעשות משהו שונה, יותר מעניין, תזונה בריאה ונקייה. הקמחים הם 100 אחוז מלאים, אנחנו נותנים דגש על כוסמין מלא וקמחים עתיקים, כמו ח'ורסן. אנחנו לא משתמשים בקמחים לבנים, גם לא בקמח חיטה, כי לעומת כוסמין זו צורת עבודה לגמרי שונה. הלחם שלנו מכיל קמח, מים ומלח בלבד, אין בו שמרים תעשייתיים, חומרים משמרים, משפרי אפייה או סוכר".

 

 

איזה לחם הוא הבסט סלר שלכם?

"לחם מאוד מיוחד הוא הסגול – לחם מכוסמין מלא בשילוב עם אורז ונרה שמגיע אלינו מצפון איטליה. זה אורז שחור שטוחנים אותו לקמח ומשלבים עם כוסמין מלא. זה לחם מעולה למי שרגיש לגלוטן. הוא יוצא בצבע סגול עמוק, טעים מאוד ועם המון זיכרונות מטיול שעשינו באיטליה לפני שנתיים. הבנות מאוד אוהבות לקחת כריך מהלחם הזה לבית הספר, זה מיוחד וגם מאוד בריא".

(צילום: ברקאי - לחם מלאכת יד)

(צילום: ברקאי – לחם מלאכת יד)

ל"ברקאי – לחם מלאכת יד" יש תפריט קבוע, ובכל עונה מוסיפים לחם לזמן מוגבל, לפי תוצרת האדמה. המחירים: 24-30 שקלים, ובתפריט ישנם 13 סוגי לחמים. לדוגמה: שיפון, זרעים, לחם של פעם, זיתים וקונפי שום, עגבניות צלויות ועשבים, בריוש דלעת ולחם ללא גלוטן אורגני. כמו כן ניתן לרכוש קרקרים (24-26 שקלים), עוגיות אגוזי לוז וכוסמין (32 שקל) ודבש משפחת אזוב (32 שקל ל-500 גרם). חלוקת הלחמים מתקיימת פעמיים בשבוע, בימי שלישי ושישי. יש להזמין לפחות יומיים מראש. אפשרות לאיסוף עצמי מרחוב שושנת הכרמל או במשלוחים. טלפון: 054-4833167

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר