האמפנדס הצ'יליאני של "צ'יוויטו" (צילום: אינסטגרם)
האמפנדס הצ'יליאני של "צ'יוויטו" (צילום: אינסטגרם)

מצ'ילה באהבה

במסעדת "צ'יוויטו" הדרום אמריקאית מציעים אמפנדס צ'יליאני, שממש לא דומה לאחיו הקטן מארגנטינה. על טעמו המופלא יעידו חברי הילדות של זיו, בתו של השף ובעלי המסעדה. "הם היו מגיעים אלינו הביתה לאכול מהאמפנדס הצ'יליאני של אבא", היא מספרת

פורסם בתאריך: 24.5.21 02:13

"צ'יוויטו", מסעדה ובר, המתמחה בכריכי שף בסגנון דרום אמריקאי נוסדה בשנת 2019 על ידי אהרון גולדצוייג, שעלה ארצה בשנת 1991 מצ׳ילה. גולדצוייג הוא שף המסעדה, בעוד בתו, זיו, מנהלת את הפרונט. המסעדה מגישה כ-12 סוגים שונים של סנדוויצ'ים מהמטבח הדרום אמריקאי, כשכל אחד מהם מספר סיפור על התרבות והפולקלור הייחודיים למדינות ביבשת הדרומית של אמריקה, דרך הטעמים, הריחות והשילובים המאפיינים אותם. את המתכונים אסף גולדצוייג בקפידה רבה, חלקם מתוך המסורת המשפחתית וחלקם פרי מחקר ארוך ומקיף.

זיו ואהרון גולדצוויג (צילום: מיכה בריקמן)

זיו ואהרון גולדצוויג (צילום: מיכה בריקמן)

בימים האחרונים נוספה לתפריט מנה חדשה שכבר זכתה לקהל מעריצים משולהב – אמפנדס צ'יליאני, שממש לא דומה לאחיו הקטן מארגנטינה. הוא עשוי בצק בטטה פריך שעוטף תערובת של בשר בקר, המבושל בבישול ארוך ואיטי במשך כמה שעות.

 

 

זיו, מה המיוחד באמפנדס הזה?

"את זה צריך לשאול את כל החברים שלי מהילדות שהיו מגיעים אלינו הביתה לאכול מהאמפנדס הצ'יליאני של אבא שהיה מכין במיוחד בשבילי. זה מאכל הילדות שלי. מאפה ענק בקיפול מיוחד שאפוי בטאבון אבן ובפנים מעבר לבשר יש גם ביצה קשה וזיתים שחורים. חשוב שיהיו שחורים, כי אלו הזיתים היחידים שיש בצ'ילה. בטאבון, הבצק מקבל צריבה מהאבן ואז ממשיכים לאפות אותו בתנור רגיל, כך שמי שרוצה, יכול לקנות אותו חצי אפוי ולהמשיך באפייה ביתית. זו מנה מטורפת ששוקלת 500 גרם. אגב, מומלץ להזמין מראש, כי זה להיט".

תפריט: כיאה לדרום אמריקה, כל המנות מוגשות ככריכים בלחם הבית הנאפה בתנור אבן מסורתי ומרביתם מוגשים עם בשר בקר מובחר, אך המקום מציע מגוון רחב של אפשרויות לקהל הצמחוני והטבעוני (100-49 שקלים לפי הגודל); אמפנדס צ'יליאני (49 שקל); אמפנדס מסורתי (12-10 ליחידה או 55-45 שקלים לחמש יחידות); נשנושים כמו צ'יפס / פוטטו / אדממה / כדורי פירה (20 שקלים); מנות ילדים (45-35 שקלים); צ׳ורוס עם ריבת חלב צ׳ילאנית אמיתית (יחידה ב-7 שקלים או שש יחידות ב-35 שקלים).

רחוב שער פלמר 2, שעות פתיחה: ראשון עד שישי 11:30-22:00. טלפון למשלוחים: 04-6220032

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר