חוסאם עביד (צילום: חגית הורנשטיין)
חוסאם עביד (צילום: חגית הורנשטיין)

"האהבה בסוף תנצח, אנחנו חיים במדינה הזו ביחד"

בסוף שנת הקורונה נפתחה במרכז הכרמל מסעדת "אקלאתי", המגישה מטעמים ערביים אותנטיים. הבעלים, השף חוסאם עביד, מתעלם מקולות הרקע הצורמים של האירועים האחרונים ומאמין שדרך האוכל ייפתרו הרבה בעיות

פורסם בתאריך: 25.5.21 17:22

במרכז הכרמל נפתחה לאחרונה מסעדת "אקלאתי" של השף חוסאם עביד, המגישה מאכלים אותנטיים מהמטבח השמי. לאחר 20 שנה במקצוע, מתוכן 16 שנים במסעדת "אלנבי", החליט עביד, דווקא בסיום שנת הקורונה, לצאת לדרך עצמאית.

"תמיד היה לי רצון לפתוח מקום משלי עם הליין הזה של אוכל ביתי מסורתי מהמטבח הערבי", מסביר עביד, "מה יותר טוב מאוכל אותנטי של סבתא ושל אמא. כשהגיעה הקורונה, כולם נכנסו למטבח והחלו לבשל מאכלים ביתיים וזה הפך לטרנד שתפס תאוצה די גדולה. אמרתי לעצמי שזו ההזדמנות שלי להמשיך את הטרנד ופתחתי את המסעדה".

מהתפריט של מסעדת "אקלאתי" (צילום: חגית הורנשטיין)

מהתפריט של מסעדת "אקלאתי" (צילום: חגית הורנשטיין)

הטיימינג לא משהו.

"נכון, הטיימינג קצת משוגע, אבל כשרוצים להגשים חלום לא מתייחסים לקולות רקע ואני מאמין שזה יעבור. האהבה בסוף תנצח, אנחנו חיים במדינה הזו ביחד".

ואם לא האהבה, הרעב והבטן ינצחו.

"דרך האוכל הצלחנו לפתור הרבה בעיות. אני רואה בפורומים שונים איזה שיתופי פעולה יפים יש בין שפים יהודים לערבים. אנשים מהמרכז מגיעים לפה, לסיורים בוואדי ניסנאס  ובאזורים שיש בהם שפע קולינרי, וזה מעודד לראות ונותן תחושה טובה".

 

 

מה הפירוש של "אקלאתי"?

"האוכל שלי, האוכל של אמא, האוכל של כל בנות המשפחה שעליו גדלתי. הרבה תבשילים אותנטיים, שלא תמיד מוגשים במסעדות, כמו עוף עם מלוחייה, המקלובה המשפחתית. לתדהמתי, לפני שבוע עשינו שליחות למשפחה יוצאת חבר המדינות של שני סירי מקלובה וסיר של מנסף כבש. הייתי בהלם, אבל אומרים שזה האוכל הכי טעים שיש ואני לא מתווכח. זה אוכל שמצריך הרבה השקעה וזמן ומסמל משפחתיות חזקה. זה אוכל שמסמל הרבה חברתיות, התכנסות משפחתית, וזה מסמל בעיניי את האותנטיות. המסעדה פתוחה מעט מאוד זמן ויש לה כבר קהל אוהב".

התפריט כולל תבשילים מסורתיים כמו ממולאים – קישואים / חצילים / פלפלים / עלי גפן / כרוב ממולא; שישברק ביוגורט עיזים; מסחן עוף; מוגרביה – כרעי עוף ומפתול בלאדי וחומוס גרגירים; קפתה עגבניות או טחינה; מג'דרה; מלוחייה או תרד בעונה עם עוף ואורז; עולש בר או חובזה בעונה (50-40 שקלים); סלטים כמו טאבולה; פטוש; חומוס; מטבוחה; חציל (35-10 שקלים), מרקים (20 שקלים) ופסטלים שונים במגוון מילואים (65 שקל לחצי ק"ג, או 120 לק"ג). יש גם מנות משפחתיות מיוחדות, אותן צריך להזמין יומיים מראש כמו מנסף כבש; שוק כבש אפוי; צוואר כבש ממולא; שאקרייה – בשר כבש מבושל ביוגורט עיזים; מקלובה עוף; עוף ממולא ופרגיות ממולאות אורז ובשר. ניתן גם לקחת הביתה באיסוף עצמי או משלוחים.

רחוב ביכורים 2, פינת שד' הנשיא 139, מרכז הכרמל. שעות פעילות מדי יום 20:00-10:00. טלפון: 04-8182182.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דין דין

    מי שמאמין שדרך הקיבה פותרים בעיות פוליטיות וגורמים לאדם לאהוב את בן המגזר האחר שיאמין.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר