כנאפה מעולה תוצרת בית (צילום: דף הפייסבוק של "ממתקי זייתונה")
כנאפה מעולה תוצרת בית (צילום: דף הפייסבוק של "ממתקי זייתונה")

סיפור ממש מתוק

ב"ממתקי זייתונה" בתחנת הדלק מצה בדרך רופין מציעים מבחר עצום של ממתקים מזרחיים משובחים בקופסאות פח מהודרות בכמה גדלים. ויש גם בקלאווה טורקית, מלבי ועוד הפתעות מתוקות תוצרת בית. שווה ביקור

פורסם בתאריך: 15.6.21 17:57

את "ממתקי זייתונה", פתחו עאטף סרחאן ובילאל עודה בתחנת הדלק מצה בדרך רופין, לאחר שהרגישו שבמעלה ההר חסר מקום של ממתקים מזרחיים אותנטיים. זו לא עוד חנות ממתקים ערביים עם מגשי ענק של שערות קדאיף, פיצוחים והרבה דבש. הממתקים ב"זייתונה", שם מותג לממתקים טורקיים, ארוזים ברובם בקופסאות פח מצוירות. השניים הם המפיצים הבלעדיים של מארזים אלו בצפון, והתכנון לעתיד לפתוח עוד חנויות כאלו גם בערים נוספות.

ממתקים מזרחיים בקופסאות פח מהודרות (צילום: חגית הורנשטיין)

ממתקים מזרחיים בקופסאות פח מהודרות (צילום: חגית הורנשטיין)

המקום, שמתפקד גם כבית קפה, מאוד מוקפד ומושקע, כשבחלק הפנימי על מדפי זכוכית מצוחצחים מונחים המארזים, ובחוץ, על במת עץ מוצלת ניתן לשבת לצד שולחנות מוקפים עציצים פורחים או ליד דלפק מעץ וכיסאות בר.

סרחאן, במקור מיפיע, לא היה קשור לתחום המזון, אבל מכיוון שהתלהב מהמוצרים ומרמתם הגבוהה, הוא החליט לצאת להרפתקה. "הלקוחות מאוד אוהבים את המארזים", הוא מספר, "יש סוגים שונים וגדלים שונים. המארזים מכילים מיקסים של בקלאווה עם פיסטוק חלבי או קשיו. יש מיקסים של רחת לוקום. יש עוגיות עם פירות יבשים כמו מעמול, בראזק, תמרים וגם מעמול עם פיסטוק. המחיר הוא החל מ-40 שקלים ועד 150 שקלים, מה שהופך את המארז לפתרון מדהים למתנה לא מחייבת, אך מאוד טעימה. הרבה אנשים שטסים לחו"ל מעדיפים לקחת איתם כזו מתנה אקזוטית, כי תאריך התפוגה הוא לשנה אחת".

ואפשר גם לשבת לקפה ומאפה (צילום: חגית הורנשטיין)

ואפשר גם לשבת לקפה ומאפה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

 

מעבר למארזים, אתם גם מכינים ממתקים מסורתיים.

"נכון, אנחנו מכינים בקלאווה מיוחדת בסגנון טורקי, כנאפה עם סירופ מאוד מיוחד, שהכנסנו לו מרכיב סודי. יש מנה קלאסית אישית (20 שקלים), או עם גלידה טורקית (27 שקלים), או עם נוטלה (25 שקלים); מנה משפחתית (החל מ-80 שקלים לקלאסית) וגם לה ניתן להוסיף נוטלה או גלידה טורקית. אנחנו מכינים מלבי, קרפ צרפתי, וופל בלגי, עם גלידה איטלקית שניתן לקחת הביתה במשקל ורחת לוקום במגוון טעמים. בהמשך נכניס עוד מנות, שיהיו בעיקר מתוקות, כמו עוגות פסים ועוגות יום הולדת".

תחנת הדלק מצה, שעות פעילות: שבע ימים בשבוע, מ-11:00 עד חצות. בקרוב יחלו משלוחים. טלפון: 04-8344554

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר