קינוחי מוצ'יס בטעמים מטריפים (צילום: איתי גלמן סלומון)
קינוחי מוצ'יס בטעמים מטריפים (צילום: איתי גלמן סלומון)

"זה כמו לאכול ענן"

בימי הקורונה, כששניהם שהו בבידוד פיתחו בני הזוג סיון ואיתי גלמן סלומון מקרית ביאליק את מוצ'י - קינוח יפני מסורתי, המשלב מוס, גלידה ובצק אורז. הם משווקים את המוצר בכל הארץ, ואפילו בכירי השפים נדלקו. "הם מפרגנים בגדול, וכששף ברמה כזו כותב שהוא לא אכל כזה דבר מימיו – זה מטורף"

פורסם בתאריך: 14.7.21 12:39

את "מוצ'יס" פתחו בני הזוג סיון ואיתי גלמן סלומון מקרית ביאליק בזמן הקורונה, כששניהם היו בבידוד. השכנים ובני המשפחה היו שפני הניסיון, וכך התאזרח לו הקינוח היפני המסורתי הזה בישראל וכבר זוכה למעריצים נלהבים.

"מוצ'י זה קינוח יפני שנעשה בעבודת יד ולוקח שלושה ימים לייצר אותו", מסביר איתי גלמן סלומון, "זהו קינוח מאוד מסובך, שעובר המון תהליכים והמון הקפאות, עד שמתקבל המוצר מוגמר. המוצ'י מורכב ממוס המצופה בגלידה, ואותם עוטף בצק אורז מיוחד, שמחבר את האמולסיה של המוס והגלידה יחד, בטעמים מטריפים. אנחנו הפכנו אותו לארצישראלי, בטעמים של פעם שישראלים אוהבים – שוקו, בננה, לוטוס, תות, פיסטוק, פופקורן מקורמל, בייגלה מלוח, פררו רושה, קוקוס קלוי ומה לא".

איך הגעתם לזה?

סיון: "לפני כשנתיים ראיתי את זה בסטורי של נעמה קסרי שהייתה ביפן ולא הפסיקה לחפור על המוצ'י הזה. את לא מבינה מה עברתי כדי לנסות להשיג את המוצר הזה. אחרי שנתיים של חיפושים, התייאשתי והתחלתי לחקור את הנושא, ממה הוא עשוי ואיך והתחלתי לייצר".

איתי: "סיון היא אלופה בקינוחים ואוהבת לחקור לעומק כל דבר שהיא עושה. היינו עם ארבעה ילדים בבית והתחלנו לייצר. החברים והמשפחה טעמו ואמרו 'מה זה הדבר הזה, אף פעם לא טעמנו דבר כזה'. זה כמו לאכול ענן – גלידה עם מוס, זה קר ומתפוצץ בפה, זה שונה ומיוחד".

קינוחי מוצ'יס בטעמים מטריפים (צילום: איתי גלמן סלומון)

קינוחי מוצ'יס בטעמים מטריפים (צילום: איתי גלמן סלומון)

סיון: "לאחר שלב הטעימות התחלתי להשקיע באופן יותר רציני ומקצועי, אנשים ומסעדות התחילו להזמין, והיום אנחנו עובדים בעומסים גדולים, ברוך השם".

איתי: "כל מיני שפים יצרו איתנו קשר, אם זה אבי ביטון שמזמין מאיתנו ועוד כמה מהשפים הכי בכירים בארץ. הם נדלקו על המוצר ומפרגנים בגדול, וכששף ברמה כזו כותב שהוא לא אכל כזה דבר מימיו – זה מטורף".

סיון, בעצם, התחלת לעשות מוצ'יס לפני שטעמת?

"נכון, לא טעמתי, ובאמת לקח זמן עד שהגעתי לטעמים שאני אוהבת, ומסתבר שאני לא היחידה שאוהבת".

 

 

לא חזרתם לעבודות המקוריות שלכם.

"זה העיסוק המרכזי שלנו. ההזמנות מתקבלות בטלפון, אני מייצרת ואנחנו מובילים בעצמנו את ההזמנות לעמדות פיק-אפ בכל הארץ. רצינו ליצור משהו מאוד חברתי, אז כשאנשים מבקשים להזמין, אנחנו מבקשים מהם שיפרסמו בקבוצות פייסבוק של מקום מגוריהם, ואם יהיו לפחות 10 הזמנות מאותו אזור אנחנו נגיע. ככה יוצא שאנחנו מגיעים לכל הארץ. יצאנו הבוקר ב-09:00 מקרית ביאליק כדי לחלק הזמנות. אנחנו עכשיו בדרך לאשקלון, באר שבע וערד והשעה כמעט 22:00 בלילה. אבל לא מתלוננים. בשלב מאוחר יותר אנחנו רוצים לפתוח מקום משלנו".

איתי: "ולמי שתהה, מוצ'י הוא בסך הכל 137 קלוריות וזה ממש לא נורא. אנחנו עובדים עם מהנדסי מזון, משתמשים במוצרים הכי טובים שיש בשוק. אנחנו מאוד פדנטים בנושא הזה, וסיון מכינה הכל בעצמה, את הגלידות, המוסים, הבצק וזה מאוד-מאוד מיוחד".

מארז של שש יחידות, שבו יש שלושה טעמים שונים עולה 75 שקלים. מארז של 12 יחידות ושישה טעמים שונים עולה 140 שקלים.

טלפון להזמנות: 052-6090298

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר