"אוא קפה בעיר" (צילום: אופיר אזולאי)
"אוא קפה בעיר" (צילום: אופיר אזולאי)

איך אתם אוהבים את הקפה שלכם?

"קפה אוא" המיתולוגי, שנוסד לפני 80 שנה בעיר התחתית, הוא היום גם בית קפה, שבו מגישים, לצד הקפה המשובח, גם מאפים קטנים שמכינים במקום וכריכים. אופיר אזולאי, מבעלי המקום: "רצינו לתת פתרון לאנשי העיר התחתית ולסטודנטים עם מקום לפגישות עסקיות או טייק אווי עם דברים קלילים ומהירים"

פורסם בתאריך: 17.7.21 19:10

הסיפור של "קפה אוא" הוא סיפור של הקפדה על הפרטים הקטנים, איכות ותשוקה, והכל החל בשנת 1941. לפני 80 שנה, צמד החברים אוטו ריינר ואהרון פלדהיים פתחו חנות קטנה בשער פלמר, ששמה את תרבות הקפה במרכז. המייסדים הפכו במהירות למקור רב של ידע וייצרו את טעמי הקפה המזוהים כל כך של "אוא" בדמותם.

הרבה קפה זרם מאז ועד היום, והחנות המיתולוגית הפכה למתחם שכולו על טהרת הקפה, עם מפעל קלייה, מעבדות טעם ומרכז מבקרים, הנמצאים כיום בחוצות המפרץ, וחנות ובית קפה ברחוב העצמאות בעיר התחתית.

"מיכה ריינר, בנו של אוטו ז"ל, מכר לפני 10 שנים בערך את בית הקלייה לגוף עסקי אחר ומאז הוא עבר כמה ידיים", משחזר אופיר אזולאי את תולדות המקום, "הוא השאיר אצלו את הזכויות לחנות המפעל. כשריינר החליט לצאת לפנסיה, הוא פנה אליי ואל השותף שלי אסף כץ, שהוא בעל רשת, 'מנדרין', ואני בעליו של סניף מנדרין ברחוב צפרירים, בגלל היכרות רבת שנים. היינו קונים ממנו המון קילוגרמים של קפה לרשת, והיה לו חשוב לשמר את המותג והאיכות. מאוד חשוב היה לו למכור את העסק לאנשים שהוא מכיר וסומך עליהם שישמרו על הגחלת. לפני שש שנים רכשנו ממנו את החנות עצמה והקמנו במקום גם בית קפה-מסעדה".

 

 

אתם לא שייכים לבית הקלייה?

"אנחנו גוף עסקי נפרד, אבל אני מוכר גם את תערובות הקפה המסחריות של בית הקלייה הגדול של 'אוא'. בנוסף, אני קולה פה בעצמי פולי קפה חד זניים ותערובות בוטיק בכמויות קטנות. אנחנו עושים כאן כל מיני קליות מיוחדות ויוקרתיות וגם את התערובות המסורתיות של 'אוא'. לפני הקורונה, בית הקפה היה מין העתק של הרשתות הגדולות – ארוחות בוקר, סלטים, פסטות ודגים – ובקורונה החלטנו להתמקד בקפה. סגרנו את המטבח וחזרנו למקורות שלנו כחנות קפה ואספרסו בר. החלטנו ללכת לכיוון הקליות המיוחדות ולהשקיע שם את האנרגיות. יש לנו יותר מ-25 סוגי קפה למכירה במשקל הביתה לכל סוגי ההכנה – טורקי, פילטר, מכונות אספרסו. בנוסף אנחנו מוכרים ציוד משלים כמו פילטרים ומקינטות, למעט ציוד חשמלי".

לכבוד יום ההולדת שיפצתם והשבוע המקום נפתח מחדש.

"לכבוד יום ההולדת של המקום, החלטנו לרענן ולשפץ. רצינו לשפץ עוד לפני הקורונה, אבל היא עצרה הכל, וברגע שהבנו שאנחנו רוצים לחיות לצד הקורונה, יצאנו לדרך עם השיפוץ. מצד אחד ניסינו לשמור על הקטע של וינטג' ורטרו, ומצד שני כן ללכת לכיוון המודרני, המואר, הדינמי, האורבני. לתת פתרון לאנשי העיר התחתית ולסטודנטים, עם מקום לפגישות עסקיות או טייק אווי עם דברים קלילים ומהירים. כיום אנחנו מגישים לצד הקפה מאפים קטנים שמכינים במקום וכריכים, זה הרבה יותר קליל, אבל אנחנו לא מוותרים על איכות הקפה ומשתדלים להיות הכי טובים שאפשר".

דרך העצמאות 53, שעות פתיחה: א'-ה' 16:00-06:30, שישי 13:00-06:30. מאז הקורונה ניתן גם להזמין משלוחים בטלפון: 04-8640192.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אור צפון

    תכן שיווק צריך לציין. הזניה והטעיה אינן מכבדות . יודע לא לפתוח כתבות שלכם כי אתם מנסים לדחוף יח"צ ומכירות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר