אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

האוניברסיטה תאפשר קבלה לתואר ראשון גם בלי פסיכומטרי

אוניברסיטת חיפה מציעה מתווה חדש לקבלה לתואר ראשון לשנת הלימודים הבאה שמאפשר למועמד להתקבל גם אם לא נבחן במבחן הפסיכומטרי. נשיא האוניברסיטה: "המטרה היא להנגיש את התואר לכמה שיותר אוכלוסיות מבלי לפגוע ברמה האקדמית"

פורסם בתאריך: 14.5.20 17:14

מתווה חדש לקבלה לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה לשנת הלימודים הבאה מאפשר למועמדים להתקבל גם אם לא נבחנו במבחן הפסיכומטרי.

לפי מתווה זה, מועמד עם תעודת בגרות בלבד יוכל להירשם למסלול קדם לימודים המאפשר לו להתקבל לאוניברסיטה כסטודנט על תנאי. במסגרת זו, אם המועמד מבקש ללמוד במסלול חד חוגי הוא יחויב להירשם לשלושה קורסים, ואם הוא מבקש ללמוד במסלול דו חוגי הוא יחויב להירשם לארבעה קורסים. בסיום הקורסים יהיה המועמד חייב להשיג את הציון המינימלי שנקבע על ידי החוג שבו הוא מעוניין כתנאי לקבלה. באוניברסיטה מדגישים שרק אם המועמד יעמוד בציון הסף שקבע החוג הוא יוכל להמשיך ללימודים בסמסטר הבא כסטודנט מן המניין. אם המועמד לא יעמוד בציון הסף הוא לא יוכל להמשיך ללמוד באוניברסיטה.

כדי לצמצם את הפגיעה במועמדים שבחרו במסלול זה ועלולים לא להתקבל, האוניברסיטה מאפשרת להם להירשם למספר גדול יותר של קורסים בסמסטר א' ולא רק לקורסי החובה. מנגד, אומרים באוניברסיטה, כל מועמד יצטרך להביא בחשבון שאם הוא לא יעמוד בציונים שנקבעו בקורסי החובה, הקורסים הנוספים לא ייחשבו כמובן כלימודים אקדמיים.

 

 

רקטור האוניברסיטה פרופ' גוסטבו מש: "ברור לנו שאנחנו נמצאים במצב חדש ולא פשוט שמחייב אותנו ללכת לקראת המועמדים. הפתרון שמצאנו לא פוגע במועמדים וגם לא פוגע באיכות הסטודנטים. לכן, כדי שסטודנט על תנאי יוכל להמשיך ללמוד אצלנו כסטודנט מן המניין יהיה עליו להשקיע ולהוכיח יכולות גבוהות בלימודים האקדמיים".

יצוין כי אחת מהבעיות המרכזיות בנושא ההרשמה לאוניברסיטאות לשנת הלימודים הבאה, שאמורה להתחיל באוקטובר 2020, היא חוסר ודאות באשר לקיומו של המבחן הפסיכומטרי, שמהווה רכיב מרכזי בקבלה ללימודי התואר הראשון בחלק גדול מהחוגים ואשר אמור לנבא הצלחה בלימודים. עם זאת, באוניברסיטה מסבירים כי יש גורמים מנבאים נוספים להצלחתו של סטודנט, כמו הצלחה בכמה קורסים או מעבר של מבחן קבלה ייעודי לחוגים מסוימים.

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "המשבר הנוכחי מחייב אותנו לחשוב על אמיתות רבות גם באקדמיה. כמו שעברנו להוראה מקוונת וגילינו את היתרונות ואת החסרונות שבה, כך עלינו לחשוב מחדש על הקבלה לתואר הראשון, כאשר המטרה היא להנגיש את התואר האקדמי לכמה שיותר אוכלוסיות מבלי לפגוע ברמה האקדמית, שהיא בעלת חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אזרח ישראלי.

    כל הכבוד לאוניברסיטת חיפה.זאת הסיבה שלמדתי באוניברסיטה הפתוחה.
    לצריך לחסל את כל המכונים שמכינים לפסיכומטרי.בשביל מה יש בגרות אם צריך לעבור גם פסיכומטרי.
    אפשר אפילו להתיר לבתי ספר תיכוניים להעביר מספר מסויים של קורסים ברמה אקדמאית שיוכרו כנקודות זכות לקראת תואר אקדמאי באוניברסיטה.בצורה כזאת בתי ספר תיכוניים לא ילמדו רק לבגרות ויאפשרו לתלמידים הרוצים בכך לזכות בכמה נקודות זכות אקדמאיות לעתיד.

  2. צדק חברתי לפריפריה

    פסיכומטרי מזכיר לי את ערוץ 1 שללא צורך התפרנס מאיתנו יפה על גביה מאזרחים , הדרך היחידה לעצור את ילדי פריפריה אחרי שהרבה מהם השקיעו את עצמם יום ולילה בלימודים בשביל להסיג תואר באוניברסיטה ולהתקדם בחיים הגיעו לפסיכומטרי שעצר אותם ולא נתן להם להתקדם והשאיר את רוב רובם עובדים בשכר מינימום.

  3. אזרחית מאוכזבת

    מעט מדי ועל חשבון המשלם שזה הסטודנטים, ולא בכל החוגים ובתוארים נותנים את האופציה הזאת, זה לא פותר כלום כי כמעט בלתי אפשרי להגיע מעל 80 כמו באפיק מעבר באוניברסיטה הפתוחה, ואז מה? עדיין חייב פסיכומטרי וציון גבוה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר