מד המים "הישן"
מד המים "הישן"

חלם או חיפה – מהי בירת האבסורד?

ביום ראשון התבשרו דיירי שני רבי קומות ברחוב יהושע גלוברמן שתאגיד מי כרמל עומד להחליף את כל מדי המים בבניינים. הדיירים ניסו לההסביר שאין צורך כי יש להם מונים דיגיטליים בני 6, תקניים וראויים לשימוש עד 2033, אך דבר לא עזר ואחרי יומיים הוחלפו 156 מונים חדשים בחדשים, זהים לחלוטין

פורסם בתאריך: 19.1.24 06:52

במסורת היהודית התפרסמה חלם, עיר במזרח פולין, כבירת הטיפשות והאבסורדיות, אבל בעוד רגע אתם הולכים לקרוא על אחד מהסיפורים היותר חלמאיים שקורים אצלנו בחיפה ומעמידים את מעמדה של חלם בסכנה.

ביום ראשון נתלתה בלובי של הבניינים ברחוב יהושע גלוברמן 3 ו-5 בסביוני דניה הודעה מתאגיד המים והביוב מי כרמל בדבר החלפת כל מוני המים בבניינים, כולל מד המים הכללי, כעבור יומיים – ב-16 בינואר. "ההודעה הפליאה אותנו מכיוון ששני רבי הקומות הם חדשים, ומוני המים שלנו הם בני שש שנים", אומרת מונט גלפז, חברת ועד הבית, "למחרת ניסינו מהבוקר להשיג תגובה, ופשוט לא היה עם מי לדבר. המוקדן במי כרמל אמר שהם עוברים ממונים אנלוגיים למונים דיגיטליים שמאפשרים קריאה מרחוק".

נו, קידמה זה טוב.

"הבעיה הי שמוני המים שרוצים להתקין הם בדיוק כמו אלו שכבר מותקנים אצלנו בבניינים. שלחנו ל-106 תמונות של המונים הקיימים וגם את המפרט שמאשר שיש לנו מונים תקניים המאפשרים קריאה מרחוק. המוקד העביר את התמונות למי כרמל, ונעניתי בהודעת SMS שבהמשך לפנייתי, במסגרת הצורך להחליף מדי מים ברחוב, הם מודיעים שביצוע ההחלפות מתבצע בהתאם לתקנות מדידת המים, ושאם יש לי השגות ניתן לפנות לרשות הממשלתית למים וביוב שקבעו את נוהל החלפת מדי המים לפי גיל הימצאותם בשטח".

וזה מה שעשית?

"לא הצלחתי להגיע לתקנה עצמה, אבל כשמדובר על 'גיל הימצאות בשטח' אני מניחה שהם לא התכוונו לחמש-שש שנים. על המונים שלנו יש תאריך תפוגה, והוא אומר, שחור על גבי כחול, מחודש מרץ 2018 עד לחודש מרץ 2033. 15 שנים. פניתי במייל לרשות המים, והם ענו לי שמדובר בהחלפה של מדים מכניים למדים דיגיטליים לפי הנחיה של רשות המים. הם סיפרו על נפלאותיה של מערכת קר"מ – קריאה מרחוק, שממנה אנחנו כבר נהנים במשך שש שנים. בשורה התחתונה, הם כתבו, 'לא ניתן לעצור את התהליך ויש לאפשר התקנה'. כזה סיפור חלמאי שזה פשוט לא ייאמן. אין עם מי לדבר, פשוט אין עם מי לדבר, תסכול מושלם".

 

תשובת הרשות הממשלתית למים וביוב

תשובת הרשות הממשלתית למים וביוב

 

 

אז שלשום החליפו יותר מ-150 מונים חדשים בחדשים?

"156 מונים זהים לחלוטין, של אותה חברת ארד, אותו הצבע, אותה התוצרת. שני בניינים של 78 דירות בכל אחד, זה לא ייאמן. אחר כך מתפלאים לאן הולך הכסף. לא אמרו שמפרקים את תאגידי המים העירוניים? אמרו שזה מקור לשחיתות ולבזבוז כספים. התאגיד הזה שואב כספים, ולאף אחד לא אכפת. איש לא עצר רגע לחשוב. ביקשתי שיעבירו את הסיפור להנהלה, למישהו בעל סמכות – כלום, נתקלתי בחומה. אני מניחה שיש אינטרס, כי לקחת 156 מונים חדשים, תקינים ופועלים, וביום אחד להעלים אותם ולהחליף אותם באותם המונים זה פשוט חבל. חבל שיש התנהלות קלוקלת כזו. זהו סיפור קפקאי וחלמאי".

הוא יהפוך לקפקאי, כלומר סיפור עם מוסר השכל על קבלת החלטות.

"נכון, פה הבזבוז נעשה כבר, אבל אם אפשר להתריע, אולי הם יחשבו פעמיים מפני הישנות של מקרים כאלה בעתיד. למרות שתשומת הלב של כולנו מופנית עכשיו ובצדק למלחמה הנוראית שנכפתה עלינו, עדיין אפשר להפנות זרקור קטן גם להתנהלות המקוממות, לכאורה כמובן, של מי כרמל ושלוחיה".

מתאגיד המים מי כרמל נמסר בתגובה: "מדי המים המתוארים בכתבה נדרשו להחלפה עקב סיום תקופת המדידה שקצובה לכל מד מים בהתאם לכללי רשות המים. הכיתוב על גבי מד המים מתייחס אך ורק לאורך חיי הסוללה שבמד המים בלבד. החלפת מדי מים למדים חכמים עם יכולת לקריאה מרחוק מתבצעת בכל רחבי העיר, לרבות ברחוב גלוברמן, באופן שיאפשר שיפור משמעותי בשירות שיאפשר לצרכן מעקב רציף בטלפון הנייד אחר צריכות המים, נזילות מים והתראות נוספות. התאגיד פועל בהתאם להנחיות ולכללי רשות הממשלתית למים וביוב, ומדי המים הוחלפו כחוק".

 

מד המים החדש

מד המים "החדש"

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. צפוני

    רק חבל שאנחנו התושבים משלמים על הטפשות הזאת. מעניין מי זה שזכה במכרז להחלפת המונים ??? ומי הוא מקורב ?

  2. לאמור את האמת

    תאגיד המים מרוויח בגדול ומרשה לבזבז. מנהלים ישנים, נוהלים נשכחים והעיקר, יש עבודה לפועלים.

  3. נועה

    מי שעובד בכל החברות האלו הם רובוטים בלע מוח, לא בני אדם. העיקר שהלקוחות משלמים אחר כך על כל הבזבוז הזה…
    דרך אגב מי שחושב שהעירייה היתה עושה את זה יותר טוב… טועה

  4. יערה

    זה לא חלם, זו טיפשות לשמה. הלוואי ומישהו ממסדות האכיפה היה מטפל בטימטום הזה.

  5. שמפו

    פחי אשפה בראשות החוק!
    שאולוהימה תיקח אותן ויפה שעה אחת קודם!!

  6. follow the money

    כל אחד בשרשרת הביצוע של התאגיד הזה יכל להגיד משהו וכנראה שלכל אחד היה משהו להרוויח מהסיפור הזה.
    הם בוודאי בטוחים שכולם טיפשים ונבלים כמוהם.
    הניחו וקיוו שלאף אחד לא יהיה מושג או כח להתייחס לזה.
    נקווה שמישהו יפוטר או יקנס ושהלקח ילמד.

  7. הם עושים אותו הדבר עם עצים

    שותלים עץ, מזניחים (לא משקים בכלל) ואחרי שהצליחו להרוג את העץ מחליף אותו בעץ קורבן חדש.
    בשכונת רוממה זה קורה כל הזמן, ולא עוזרות כל התלונות והבקשות שישקו את העצים הגוססים.
    אצלנו ברחוב מספר עצים הוחלפו (באותה נקודה) פעמיים לפחות במספר השנים האחרונות, ומבלי לטפל בבעית ההשקיה. עכשיו הסיפור חוזר על עצמו והם שוב גוססים למעט שניים שקרובים לביתנו ומקבלים מאיתנו השקייה מדי פעם

  8. העתיד

    לפי מה שהבנתי המונים החדשים מאפשרים לתאגיד לדעת בכל רגע אם נמצא מישהו בכל דירה בחיפה (לפי צריכת המים). זה ממש חג לגנבים לחוקרים פרטיים ולרשויות המדינה

  9. אנצי!

    מה אתם מתפלאים.הם כביכול נותנים שירות במסווה של טרטור ובירוקרטיה,זה עוד יותר נכון בתקופה הזאת!!!!!

  10. אייל

    שחיתות נטו
    הכיתוב מתייחס רק לסוללה??? חחחחח
    פשוט מישהו שם מרויח מעל מונה דרך החוזה עם חברת המונים מאד ברור

  11. הצבי

    תפתחו את תקנות רשות המים לפני קביעת הדעות הנחרצות. 5 שנים זה משך חיי מד מים על פי החוק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר