בר שריקי שושן (צילום: אלבום פרטי)
בר שריקי שושן (צילום: אלבום פרטי)

איך נשבר שיא הטמטום בקרית אליעזר?

בר שריקי שושן הוא נכה 100 אחוז שמתנייד באמצעות כיסא גלגלים ממונע. עם פרוץ המלחמה הוא פנה לעיריית חיפה וביקש שזו תתקין רמפה מבטון בכניסה למקלט הקרוב לביתו. אחרי כחודש זה קרה, אבל אפילו קפקא לא היה יכול להמציא סיפור כזה

פורסם בתאריך: 21.1.24 12:04

כמו כולנו, גם בר שריקי שושן שמתגורר בקרית אליעזר מודאג מהמצב. כל טיל או כתב"ם שמשוגר משטח לבנון לכיוון הצפון מלחיץ אותו, וכל חיסול ממוקד ברובע הדאחייה בביירות מורט לו את העצבים. רק שהעצבים שלו נמצאים כבר על הקצה.

הכל התחיל לפני שלושה וחצי חודשים, כשהמלחמה נפתחה והתושבים קיבלו הנחיות מפיקוד העורף למקרה של אזעקה. שריקי שושן בחן את כל אפשרויות המיגון שלו, והבין שאין לו כאלו. אמנם ממש ליד ביתו, ברחוב עמל 31 א', יש מקלט ציבורי, אך להיכנס אליו זו משימה בלתי אפשרית כי המקלט אינו מונגש, ושריקי שושן הוא נכה 100 אחוז שמתנייד באמצעות כיסא גלגלים ממונע. הוא פנה לעיריית חיפה כדי שתתקין רמפה בכניסה למקלט. ובאמת, לאחר כמה מיילים, טלפון ועוד מייל, הותקנה לאחר כחודש ימים רמפה מבטון.

 

הרמפה בפתח המקלט (צילום: מתוך הסרטון)

הרמפה בפתח המקלט (צילום: מתוך הסרטון)

 

רק מה? עכשיו עליו להגיע לרמפה, וזו מבחינתו כבר משימה בלתי אפשרית. הדרך משביל הגישה של ביתו למקלט עוברת דרך מדרכה צרה מאוד, ולאחר כמה מטרים עליו לפנות שמאלה מהמדרכה, לשביל אחר שמוביל אל המקלט. בדיוק במפגש שבין המדרכה לשביל עומד לו עץ אקליפטוס עב גזע שחוסם לגמרי את המעבר. אגב, גם לא בעת מלחמה, העץ הזה חוסם את האפשרות להמשיך ולנסוע בכיסא הגלגלים על המדרכה.

 

המפגש החסום בין המדרכה לשביל המוליך למקלט (צילום: מתוך הסרטון)

המפגש החסום בין המדרכה לשביל המוליך למקלט (צילום: מתוך הסרטון)

 

"ואז הגיע יום שישי, איתו אזעקה", מספר שריקי שושן, "אני צריך לחיות על חסדי אנשים. בשישי היו פה שכנים, ומה יהיה מחר? לא ביקשתי דבר חוץ מאשר את הזכות הכי בסיסית להתמגן ולהיות בטוח. כל הסחבת – מייל ועוד מייל ועוד טלפון ובלה בלה על משהו שאפשר לסיים אותו תוך חצי שעה. בסופו של דבר בנו את הרמפה, אמרו שידאגו לנגישות מהמדרכה, ובוף – נעלמו. ללא מעקף מסביב לעץ לא אוכל להגיע למקלט. מה הם מצפים, שאתקשר לנסראללה ואגיד לו 'חכה, אל תשלח טילים'. עד שלא יקרה אסון שום דבר לא יעזור, הם לא יעשו כלום. את יודעת מה הכי מעצבן אותי?".

 

 

יותר מעצבן מזה?

"גם שהם באים לבדוק, הם באים כמו גנבים בלילה. פעמיים ראיתי אותם במקרה כשעליתי הביתה, והם כמו גששים. למה לא לעבוד בשיתוף פעולה? למה לבוא כמו גנבים בלילה? הלו, אני חי פה, אני נשאר עם המקלט הזה, לא אתם, אז למה לא לעבוד ביחד?".

ומה הם אומרים לך?

"את רוצה לצחוק? הם אמרו לי שזו פעם ראשונה שיש מלחמה בחורף. לא הבנתי מה קשורה נגישות של מקלט למלחמה בחורף. גם איזה חורף יש לנו, בינתיים יש רק קור ולא גשם".

יש לי עוד נקודה כואבת – הרי אתה לא יכול להיכנס למקלט עצמו כי מובילות אליו מדרגות.

"נכון שלמקלט פנימה אני לא יכול להיכנס, אבל לפחות למבואה. אם יש אזעקה ואמא שלי לא בבית, איך אתמגן? המבואה היא הפתרון היחיד. בבית אין לנו מרחב מוגן, וגם אי אפשר לקשור את אמא שלי לבית כל הזמן. מי מבטיח לי שהיום לא תהיה אזעקה? הנה, בשישי היתה אזעקה ונאלצתי להסתמך על חסדי אנשים".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. מיכל

    וואו, עיר חלם. כל נושא הנגישות בעיר הזו פשוט נוראית. כבר לא מתפלאה בכלל לצערי.

  2. יגאל

    מעניין שדווקא עכשיו האדון בר נזכר שהמיקלט לא תקין? מי עומד מאחוריך העיקר להכפיש את העירייה נכון?
    הרי נולדת בשכונה לא? טוב שהעירייה לא הגיבה. אולי הוא רוצה מעלית????

  3. אני.

    לכל צורכי החמצן עם חינוך של מערה מעופשת, עצם העניין שאכפת לך מעץ יותר מחיי אדם, מראה מאיזה חומר זול את עשויה.
    ולצורך חמצן מיותר שמעביר ביקורת על בר, אתה כנראה אימפוטנט רגשי ושיכלי, אם אתה מאשים את האדם שהחיים שלו בסכנה. אבל אין מה לצפות מעוד יצור שעשוי מחומר זול מאוד.

  4. תושב קריית אליעזר

    בקריית אליעזר הטמטום חוגג.
    חצי מהמבנים תחת צו לפני מבנה מסוכן ללא מקלט ללא ממד כלל.
    אני במילואים בדרום כבר 107 ימים והמשפחה נשארה לבד ללא מיגון. אנחנו זועקים למחלקת הה דסה והעיריה על המצב כבר שנים ! הייתה אפשרות לחדש את המבנים תחת התחדשות עירונית האפשרות הזו מתעכבת כבר יותר מעשור.
    תאשרו בבקשה את ההתחדשות בשכונה כדי שנוכל לחיות בבטחה !

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחלה בר בעולם !!!אם יצאה כתבה כזאת הוא כנראה ממש התייאש לאחר שפנה מספר רב של פעמים
    זה לא רק המקלטים נאלצנו להתרגל למדרכות שבורות בכל העיר לא רק בקרית אליעזר
    חזירים נהיו חלק מהנוף
    מתעסקים רק בבחירות לראשות העיר אבל אף אחד לא עושה כלום למען התושבים

  6. צליל

    אחלה בר שבעולם !! מקווה מאוד שיטפלו בזה פשוט חובה לעשות את זה נגישות זה חובה לכל אזרח!!עצוב לשמוע שככה עיריית חיפה מתנהלת צריך לטפל בזה במיידית!!!!!!!!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלוואי שיעזרו לו ומהר אנשים צריך לפתוח את העיניים בצדדים ולעזור לאנשים האלה…קודם כול הם!!

  8. גילה

    ליגאל הטיפש וחסר ההתחשבות – מקלט כמו כל מבנה ציבורי צריך להיות מונגש לכלל הציבור לעבור בלי מכשולים ועם ונוחות. כבר הגיעו ליצור עבור הנכים את הדרך, כבר יצקו בטון לא יכלו לעקוף את העץ מצד שמאל עם ריצוף הבטון וזה היה פותר את הבעייה ?אולי אם תהיה נצרך לכסא גלגלים תבין על מה מדובר . אין שכל אין דאגות הא ?

  9. אסי

    מעניין אם הניראות שעושים עכשיו בטיילת שתילת עצים , מדשאות זה על חשבון הכסף שקיבלה ראשת העיר למיגון גני הילדים ובתי הספר?
    חומר למחשבה…..

  10. נית

    אני לא מבין למה זה בכלל צריך לקרות איך זכות בסיסית של אזרח שומר חוק מטופלת בצורה כל כך בזויה. קליש את צריכה להתבייש!! "מחר לא אלינו מישהו מבני משפחתך יזדקק לנגישות בדיוק כמו בר, ואז בטח מייד כמו כיום פקודה תטפלי בכך בלי למצמץ". פשוט בושה שזאת העירייה ואלו האנשים שנהנים ממיסים של אזרחים תמימים שרק מבקשים להיות מוגנים!!!

  11. מתחיל ונגמר בעירייה ותושבים ח-ר-א

    אין מדרכות תקינות נתחיל בזה.
    חניית רכבים יותר חשובה מבני אדם.
    רכבים עולים וחוסמים מדרכות וחונים כל יום למשל בסטלה מאריס חוסמים נתיבים לאמבולנסים והעירייה לא מחלקת דוחות.
    ברגע שיש ג'ונגל אז איכות החיים אפס.
    והעירייה רק רוצה לעשות את המינימום ובנושא מדרכות גם לא עומדת במינימום הנדרש.
    בעלי בתים לא עושים שבילי כניסה ונכים מתקשים ללכת בין רכבים.. לא אכפת להם מכלום רק מהחניה לרכב שלהם אנשים אנוכיים פסיכים ממש רק בתחרות מי קונה רכב יותר גדול ומפלצתי.
    זה אוכלוסיה חרא ששמה על האוטו "ביחד ננצח" אבל הביחד שלהם זה רק אגואיזם וחשיבה על עצמם.
    כל חיפה מלאה בכאלו וגם העירייה מלאה ועסקנים שלא מבינים למה צריך בכלל מדרכות כל עוד הם בכלל לא הולכים ברגל רק אוטו ואוטו.

  12. ריקי

    כתבה הזויה! וגם התגובות לכתבה תת רמה! אלו האנשים הגרים בשכונה? משועממים חסרי תקנה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר