גן המשחקים ברחוב מרק לברי (צילום: איתן מלכה)
גן המשחקים ברחוב מרק לברי (צילום: איתן מלכה)

למה העירייה לא מציבה מתקני הכושר בגן המשחקים?

לתושבי רחוב מרק לברי יש בקשה אחת קטנה מעיריית חיפה - להציב מתקני ספורט בגן המשחקים ברחוב, אשר משרת את דייריהם של רבי הקומות ברחוב ליאון בלום. אז למה העירייה מותחת את התושבים כבר תשעה חודשים?

פורסם בתאריך: 29.1.24 07:51

רחוב מרק לברי ברמת הדר הוא רחוב קטן ללא מוצא, שנמצא בין הרחובות ליאון בלום ורבי עקיבא. אמנם ברחוב יש רק בניין אחד – מספר 17 – אך הכניסה לכל החניונים של רבי הקומות ברחוב ליאון בלום, נעשית מרחוב מרק לברי, כך שלמאות הדיירים בששת הבניינים האלו יש גישה לרחוב הקטן והם נוהגים לפקוד את גן השעשועים המטופח שבמקום עם הילדים, ובערבים הם מגיעים אליו כדי לחלץ עצמות.

"בגלל שליאון בלום הוא רחוב תלול, רבים מדייריו מגיעים בכל ערב לרחוב הקטן כדי לעשות אצלנו צעדות הלוך ושוב", אומר איתן מלכה, יו"ר ועד הבניין היחיד ברחוב, "אמנם הוא לא שטוח, אבל הרבה יותר קל ללכת כאן. בבניין שלי יש 18 קומות עם 64 משפחות, בליאון בלום יש עוד חמישה רבי קומות, והגן היפה שלנו משרת היטב את צרכי השכונה".

אז מה לא בסדר?

"בגן השעשועים יש שטח מת, ובגלל שלאנשים פה יש מודעות גדולה לספורט ביקשנו מעיריית חיפה להתקין במקום מתקני כושר לרווחת כולנו. בתחילת מאי 2023 פניתי לעירייה בבקשה לבדוק אפשרות של התקנת מתקני ספורט בגן, וב-14 במאי נמסר לי כי 'מבדיקה שנערכה מול מחלקת גנים עולה כי לאור בקשתך תיבחן האפשרות להוספת מתקני כושר בשטח הגן'. הם גם ציינו שהוספת המתקנים כרוכה באישור של מכון התקנים ובאישורים בטיחותיים נוספים, ושהם מקווים להיות אנשי בשורה בנושא".

 

השטח המת בו מבקשים הדיירים להציב מתקני כושר (צילום: איתן מלכה)

השטח המת בגן המשחקים בו מבקשים הדיירים להציב מתקני כושר (צילום: איתן מלכה)

 

 

וככה זה הסתיים?

"ב-6 באוגוסט נשלח אלי מכתב מאגף פניות הציבור על כך שאין כל שינוי מהפנייה המקורית שלי. זה מעלה אצלי הרבה שאלות. כמה זמן לוקח לעירייה לטפל בנושא 'מורכב' כזה? האם גם נושא זה הוא ברמת 'פרויקט' עבור העירייה? מדוע הכל נע בעצלתיים בעיר? מי עוצר את קידום הפרויקטים? למה לא להציב מתקני ספורט לכל הקומפלקס הזה? לא רוצים פה, תעשו בגן הציבורי העליון ברחוב ליאון בלום. ברור לי שלהציב מתקני ספורט זה לא בשליפה מהמותן – צריך להביא בודק ואיש מקצוע, אולי מהנדס בטיחות – אבל העירייה אפילו לא מתרצת, בכל פעם היא מגלגלת אותך מכל המדרגות בצורה עדינה, והסאגה נמשכת".

וזו לא הבעיה היחידה שעליה מתלוננים דיירי רחוב מרק לברי. בקצה הרחוב יש מגרש פתוח שמוביל לוואדי, ומשם נכנס לרחוב בכל לילה עדר של חזירי בר, ואפילו היה מקרה שבו חזירה, אמא לגורים, רדפה אחרי אחד הדיירים. 

"הדיירים ניסו לאלתר משהו ושמו מין מחסום פרוביזורי כדי שלחזירים לא תהיה דרך להיכנס לרחוב, אבל זה לא מונע מהם כניסה", אומר מלכה, "אנחנו מבקשים שהעירייה תטפל גם בזה ושתציב מחסום שימנע מהחזירים להיכנס. רמת השירות שאנחנו מקבלים תמורת הארנונה שאנחנו משלמים היא פשוט אפסית". 

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

המחסום שאמור היה לחסום את חזירי הבר (צילום: איתן מלכה)

המחסום שאמור היה לחסום את חזירי הבר (צילום: איתן מלכה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. וייג

    להבנתי מקודמת תכנית להצבת מתקני כושר… להבא, כמו כלי תקשורת בה עובדים מקצוענים, תדאגו לקבל באמת תשובות מהמחלקה הרלוונטית ברשות, סתם בשביל הגינות, וככה גם יתייחסו אליכם ברצינות… 2 הצדדים אגב…. גם הרשות, וגם האזרחים.

  2. מאיר

    חה חה חה,תחזיק אותי…….אתה רוצה תשובות
    משכילות מעיריית חיפה?????????
    אנשים עם שכל רפה התקבצו יחד עם ראשת עיר
    שחיפה מעניינת אותה כמו השלג דאשתקד…

    ככה נראית העיר היפה בעולם!!!!
    כמו בית אבות למעוטי יכולת….
    חכה ,יכנס מייד ראש עיר חדש צעיר ודינמי….

  3. אייל

    יהב קליש עציוני – המיץ של הפח רוצים ג'וב בשכר גבוה לא מעניין אותם חיפה בכלל.
    תבחרו נכון הפעם מספיק 20 שנה סבלנרק מישהו עם נסיון בניהול – היחיד זה בורובסקי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר