גן אמירים (צילום: חגית הורנשטיין)
גן אמירים (צילום: חגית הורנשטיין)

מדוע נאלצים תשעה ילדים על הרצף לקפוא מקור בגן?

לפני שלושה שבועות התקלקל המזגן בגן אמירים - גן לילדים על הרצף האוטיסטי - ברוממה, ומאז הם לומדים בקור מקפיא. תחינותיהם של ההורים לעיריית חיפה לתקן את המזגן נענו כי זה ייקח חודש. אם לילד בגן: "בעירייה מחזיקים אותנו כבני ערובה ואומרים לנו 'תתמודדו'"

פורסם בתאריך: 29.1.24 13:04

דני יובל לובמן היא אמא של רז, ילד בן 4.5 על הרצף, שאוהב מאוד ללכת לגן בכל בוקר. רז הוא אחד מתשעה ילדים שלומדים בגן אמירים – גן תקשורת ברוממה החדשה. לרז, לחבריו ולגננות קר. קר מאוד. אז למה לא להדליק מזגן, אתם שואלים? כי לפני שלושה שבועות התקלקל המזגן, ונראה שלאיש לא ממש אכפת.

אז אמא של רז העלתה אתמול (ראשון) פוסט חריף בדף הפייסבוק שלה כמוצא אחרון, לאחר שהוריהם של כל תשעת ילדי גן אמירים פתחו קריאות באגף לפניות הציבור של עיריית חיפה. חוץ מהודעה גנרית על כך שהתלונה התקבלה במערכת, דבר לא נעשה.

"עיריית חיפה – הפלא שלא נגמר", היא כתבה בפוסט, "מזגן בגן ילדים שעל הרצף שבק. קור אימים בימים אלו, ואתם בעירייה, עם חימום ונעים לכם, אומרים שייקח חודש לתקן. חודש? תגידו לי בבקשה, עירייה מזעזעת שכמותכם, נראה לכם שילדים בני 4 צריכים להמתין חודש שתזיזו את עצמכם לתקן את המזגן? אנחנו הורי הגן דורשים מענה מיידי ותיקון מיידי, אחרת נביא את תשעת הילדים שלנו שיעבירו יום במשרדי העירייה הנעימים והחמימים שלכם. מענה מיידי! בושה. אין מילה אחרת לתאר את מה שאתם עושים".

יובל לובמן, הפוסט לא חריף מדי?

"לצערי. כבר אין לי מה לומר על העירייה הזו ועל כמות הפישולים שלהם. זה פשוט לא נקלט. תשמעי, הודיעו לנו בגן שייקח חודש לתקן מזגן, וזה לא הגיוני בקור הזה. זה פשוט לא הגיוני. זה גן של ילדים אוטיסטים, והם רק תשעה בחלל גדול, ופשוט קר. אם הגננת כותבת לנו להלביש את הילדים בבגדים חמים יותר – זה לא תקין".

 

 

וככה עברו להם כבר שלושה שבועות?

"נכון, ולא נראה שיש מישהו שזה מעניין אותו. פניתי למתמודדים לראשות העיר, והם ענו לי 'כן, כן'. פניתי לראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק, ואמרו לי 'כן, כן, נבדוק'. ובינתיים כולם יושבים במשרדים המחוממים שלהם, ואני צריכה לשלוח ילד בן 4.5 עם אקסטרה ביגוד לגן. לאן הגענו? זה אחלה גן עם צוות מדהים ואנחנו סופר מרוצים, אבל זה כולה קטע טכני. זו הזנחה. עזבי את עניין המקלטים ומה עברנו איתם. יש שם שלושה גני תקשורת, וכשהתחילה המלחמה המקלטים לא היו מוכנים בשום צורה, וגם עם זה היתה סחבת. רק בגלל לחץ אטומי שהפעלנו דברים זזו, ועכשיו יש מקלט סביל".

מה הבעיה לתקן מזגן?

"אין שום בעיה, ואני רוצה שזה יהיה מאוד ברור. אם היו אומרים לנו שאין תקציב, שאנחנו נשלח טכנאי, החשבונית עלינו, אבל אסור. הם שמים לנו מכשולים, ואנחנו רק רוצים שהילדים שלנו לא יחזרו חולים".

ועדיין, למה זה לוקח חודש?

"שאלה מצוינת אבל אין תשובה. הגננת מתקשרת אליהם כל שבוע, ועונים לה שייקח עוד זמן. אלו התשובות שאנחנו מקבלים ממנה, ואנחנו יודעים שהיא עושה כל מה שהיא יכולה, אבל לא הגיוני שאנחנו לא מקבלים מענה לשאלה למה לעזאזל זה לוקח כל כך הרבה זמן. מה הבעיה לשלוח טכנאי ולתקן את המזגן הזה או להחליף אותו? שיהיה ברור, זה לא קשור לכך שהם ילדים על הרצף, זה לא באמת משנה. כל גן באשר הוא לא צריך לחכות חודש ימים לטיפול במזגן. זה פשוט כואב. אנחנו אנשים ריאליים ולא יכולים לאיים שלא לשלוח את הילדים לגן עד שיפתרו את זה, אז הם מחזיקים אותנו כבני ערובה ואומרים לנו 'תתמודדו'. סליחה, באיזו שנה אנחנו? 2024, לא הגיוני לחכות חודש. ועברו כבר שלושה שבועות ועדיין אף אחד לא קבע ולא תיאם. אני בספק אם מישהו יזיז משהו".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יונה לא חוזר וגם לא עציוני הממזר

    יונה יהב הבריח בתקופתו 40,000 צעירים ואלפי עסקים מחיפה עקב העלאות ארנונה בלתי פוסקות, סגירת 6 בתי ספר ממלכתיים והעברת מבנים כמו בית ספר קישון לידי גורמים חרדים. זאת המורשת הכושלת שלו. הקריס את מערכת החינוך. בנה ב-15 שנה בית ספר אחד חדש בלבד בכרמל בחוגים וגם זה בגלל שהיה צריך לפנות את דוד ילין לחברו גד זאבי ואת דוד ילין פינו לחוגים וגם בגלל מחדל יהב 4 שנים לא היה אולם ספורט בבית ספר חוגים החדש…
    לא היה כשלון יותר גדול מהאיש הזה בכל תחום חיפה סבלה ואסור שהוא יחזור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר