אקרובטיות אורות חיפה (צילום: קובי שיין)
אקרובטיות אורות חיפה (צילום: קובי שיין)

מדוע למתעמלות אורות חיפה אין אולם להתאמן בו?

אתמול בערב, שבועיים לפני אליפות ישראל, קיבלו מאות מתעמלות אקרובטיקה של מועדון אורות חיפה והוריהן הודעה על כך שאולם ההתעמלות בבית הספר הבונים שבו הן מתאמנות נסגר בשל נזילות ורטיבות. וזו לא הפעם הראשונה

פורסם בתאריך: 21.2.24 12:01

תסכול ואכזבה – זה מה שמרגישים מאות מתעמלות אקרובטיקה צעירות של מועדון אורות חיפה והוריהן מאז אתמול (שלישי) בערב. הסיבה: הודעה על כך שאולם ההתעמלות אשר בו הן מתאמנות נסגר בשל נזילות ורטיבות. האולם נמצא בבית הספר הבונים, ועל השבתתו הכריזה המנהלת זיוה אמויאל, שככל הנראה נמאס לה מהסחבת של עיריית חיפה.

אורית כהן, שעומדת בראש מועדון אורות חיפה, מבינה את הצעד של סגירת האולם אך קובלת על העיתוי – שבועיים לפני אליפות ישראל – מה גם שהנזילות באולם אינן דבר חדש. לפני פחות מחודש הושבת האולם, אך אז הגיע למקום מנהל אגף הבטיחות בעירייה שאישר להמשיך בפעילות למרות הנזילה.

 

מתאמנות אורות חיפה באולם בית ספר הבונים (צילום: קובי שיין)

מתאמנות אורות חיפה באולם בית הספר הבונים (צילום: קובי שיין)

 

"באולם של הבונים מתאמנות מאות בנות מכל חיפה, מגיל 6 עד 18, וזהו מרכז ההתעמלות הגדול בעיר", אומרת כהן, "יש לנו בנות שמתחרות בארץ ובעולם ומייצגות את חיפה. הן עכשיו בשיא עונת התחרויות, ובעוד שבועיים תתקיים תחרות גביע האיגוד, שהיא המקבילה לאליפות ישראל. יש נזילה באולם בעקבות הגשמים, אבל זה לא משהו חדש. לפני פחות מחודש החליטה המנהלת על סגירת האולם, וב-29 בינואר הגיע מנהל אגף בטיחות בעירייה, בדק ואמר שאפשר להמשיך להתאמן, שאפשר לשים סמרטוט ודלי. אמנם התנאים הם לא אידיאליים, אבל אפשר להמשיך. וככה התאמנו, עם כל הנזילות, כמו בכל האולמות האחרים בעיר. אתמול המנהלת הוציאה הודעה שהיא סוגרת את האולם עד להודעה חדשה".

מה זה אומר מבחינתכם?

"שפעילות של מאות מתעמלות מופסקת באחת, והקבוצה התחרותית, שאמורה לייצג את העיר וכל חברותיה הן חיפאיות, לא ישתתפו בתחרויות כי אין להם איפה להתאמן. לא אשלח בנות לתחרות בלי אימונים, כי זה לא מקצועי וזה מסכן את בריאותן. אין להן מקום אחר להתאמן בו. זה האולם שבו אנחנו מתאמנות כבר 20 שנה, והשקעתי שם מכיסי מאות אלפי שקלים לציוד מקצועי. כל האולם מלא בציוד מקצועי שאורות חיפה רכשה בסכומי עתק. רק שם אנחנו מתאמנות – ארבע פעמים בשבוע למשך ארבע שעות בכל פעם. זהו, סגרו הכל, מאתמול להיום, עד הודעה חדשה".

 

 

המנהלת מבחינתה צודקת, בטח נמאס לה מהסחבת והיא מפעילה לחץ על העירייה.

"נכון, זה מנוף הלחץ שלה על העירייה, כי שנים לא מתקנים שם נזילות. זה לא משהו חדש והיא צודקת, אני איתה, לא נגדה. אני שם 20 שנה וכל השנים יש את אותה הבעיה, זה לא משהו שקרה עכשיו, בחורף הזה. עם זאת, למה לא לעשות את זה בעוד חודש, בחופשת הפסח? הרי לפני חודש כבר התריעו, סגרו לנו את האולם, אבל לא עשו כלום ולא פתרו כלום. השאירו את המצב ככה, אז מנקודת המבט שלי אפשר לסחוב עוד חודש. ממילא לא ניתן לטפל בנזילות עד שיפסיק הגשם, והעירייה כבר הוכיחה שהיא לא מטפלת בנזילות גם ביולי ובאוגוסט. אני פונה לעירייה אבל אין עם מי לדבר. אין לנו אולם אחר, ונאלץ להשבית פעילות של מאות מתאמנות ואת עונת התחרויות למתעמלות שהשקיעו מאמץ אדיר כדי להגיע לרגע הזה. לא אשלח אותן לתחרות ללא אימונים, זה מסוכן".

אולי גם להתאמן באולם דולף זה מסוכן?

"הנזילה היא בלובי הכניסה, לא באולם עצמו. המים גרמו להנמכת התקרה להתפורר, אז הסירו אותה לגמרי. אין כבר סכנה, אין מה שייפול על הבנות, זה סתם להפעיל לחץ, ושוב – אני מבינה אותה, אבל לא כשיש לנו עוד שבועיים תחרות ארצית, שאגב מתקיימת בחיפה, באולם הספורט בקרית אליעזר, בשיתוף עם העירייה. אורות חיפה מנהלת ומארחת את התחרות, שהיא בחסות איגוד ההתעמלות בישראל".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "כל החוגים באולם הספורט של בית ספר הבונים מופעלים על ידי מתנ"ס רמות, והמתנ"ס הורה על סגירת החוגים עד לסיום טיפול בהנחיות הבטיחות שקיבל. המתנ"ס עדכן כי הטיפול יסתיים עד מחר והחוגים יחזרו לפעילות מלאה".

 

הזמנה לתחרות הארצית בשיתוף עיריית חיפה

הזמנה לתחרות הארצית בשיתוף עם עיריית חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חייבים להחזיר ניהול רציני לחיפה

    כל העיר בקריסה לא רק תקרות מרטיבות
    אין תחזוקה מינימלית
    בורות ענק מאספלט גרוע
    קבלנים שופכים פסולת בנייה אל ואדיות
    חזירי בר משחיתים גינות
    די!!! בורובסקי הצילו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר