כרטיסי אשראי (צילום: Jamdesign / depositphotos.com)
כרטיסי אשראי (צילום: Jamdesign / depositphotos.com)

החשד: ארבעה תושבי חיפה עקצו קשישים בשיטת הארנק הדיגיטלי

על פי החשד, איש קשר מחו"ל יצר קשר עם הקורבנות בארץ, הזדהה כאיש ביטחון של חברת האשראי, ולאחר שרכש את אמונם קיבל מהם את פרטי כרטיס האשראי שלהם, באמצעותו פתחו החשודים בארץ ארנק דיגיטלי במכשיר הטלפון, וכך ביצעו רכישות שונות בסכום של כ-30 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 30.1.22 16:01

המשטרה עצרה היום (ראשון) ארבעה חשודים, תושבי חיפה, בהם שני קטינים בחשד להונאת קשישים יוצאי חבר המדינות.

ראשיתה של החקירה בדיווח של חברת אשראי על קבלת תלונות מצד לקוחות בגין חיובי אשראי שלא ביצעו. בחקירה סמויה שנוהלה ביחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף בה נאספו ראיות רבות ואותרו כ-80 עסקאות, בהם היו מעורבים החשודים בעוקץ קשישים בשיטת הארנק הדיגיטלי.

על פי החשד, איש קשר מחו"ל יצר קשר עם הקורבנות בארץ, הזדהה כאיש ביטחון של חברת האשראי, ולאחר שרכש את אמונם קיבל מהם את פרטי כרטיס האשראי שלהם, באמצעותו פתחו החשודים בארץ ארנק דיגיטלי במכשיר הטלפון, וכך ביצעו רכישות שונות של טלפונים ניידים, ביגוד, מזון ועוד בסכום של כ-30 אלף שקלים.

הבוקר, עם מעצרם של החשודים, תושבי חיפה (17, 18 וחצי) עברה החקירה לשלב הגלוי, ובמהלך החיפושים שנערכו בבתי החשודים אותרו פריטים שנקנו על פי החשד במרמה.

 

 

לבקשת המשטרה האריך הבוקר בית משפט השלום בחיפה את מעצרו של אחד החשודים הבגירים עד יום שלישי. שני הקטינים שוחררו בתנאים מגבילים. חשוד נוסף יובא מחר (שני) לבית המשפט לשם הארכת מעצרו.

במשטרה ממליצים לא לתת פרטים על חשבון הבנק או כרטיס האשראי דרך הטלפון לאף גורם. במידת הצורך, לנתק את השיחה ולהתקשר לשירות הלקוחות.

כמו כן, אין למסור קוד זיהוי שנשלח אליכם מחברת האשראי לשום גורם. לא למי שטוען כי הוא נציג חברת האשראי או הבנק וגם לא לבית עסק. הקוד נועד לכך שהלקוח עצמו יהיה זה שיזין אותו באתר האינטרנט או באפליקציה של בית העסק. אף גורם מלבד הלקוח לא אמור לקבל לידיו את הקוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר