הפקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר הנערה
הפקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר הנערה

בת 17 טוענת: הותקפתי באגרופים על ידי פקחית של אגד

הנערה טוענת כי היא עלתה על קו אגד מספר 123 בנוה שאנן וכי באותה התחנה עלו גם שתי פקחיות של אגד. כאשר הנערה ניסתה לשלם על הנסיעה באמצעות אפליקציה, היא גילתה כי קיימת תקלה והיא לא מצליחה להתחבר לרשת. לטענתה, בעקבות דין ודברים עם אחת מהפקחיות, היא הותקפה והוטלה על רצפת האוטובוס

פורסם בתאריך: 3.1.23 16:17

נערה בת 17 טוענת כי היא הותקפה באלימות קשה על ידי פקחית של חברת אגד, ובשל כך הגישה נגדה תלונה בתחנת משטרת חיפה.

לטענתה של הנערה, ביום רביעי שעבר היא עלתה על קו אגד מספר 123 בתחנה הסמוכה לבית ספר תל חי ברחוב הגליל בנוה שאנן. באותה התחנה עלו גם שתי פקחיות של אגד. כאשר הנערה ניסתה לשלם על הנסיעה באמצעות האפליקציה לתשלום בתחבורה הציבורית שברשותה היא גילתה כי קיימת תקלה והיא לא מצליחה להתחבר לרשת האינטרנט. לטענתה, אחת מהפקחיות ניגשה אליה, ביקשה את תעודת הזהות שלה, ובמהלך ניסיונותיה להסביר על התקלה באפליקציה היא הותקפה ומצאה את עצמה מוטלת על רצפת האוטובוס.

אמה של הנערה סיפרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "הפקחית ניגשה אליה, והבת שלי ניסתה להסביר לה שהיא לא מצליחה לשלם על הנסיעה. הבת שלי הציגה את תעודת הזהות שלה, ובמהלך חילופי דברים ביניהן הפקחית השכיבה אותה על הרצפה, אמרה לה 'מפה את לא זזה', ישבה לה על הבטן ותקפה אותה. הנהג ראה הכל ולא עשה דבר. הנוסעים ביקשו ממנו להתערב, אבל הוא אמר 'תנו להן לעשות את העבודה'".

לדבריה, "הבת שלי התקשרה אלי בצרחות אימים שמפוצצים אותה במכות, ותוך כדי כך הפקחית ניסתה לקחת ממנה את הטלפון. היא פוצצה את הילדה במכות ומשכה לה בשערות. הילדה הצליחה לברוח ממנה וירדה בתחנה ליד הבית, אבל הפקחית ירדה איתה והמשיכה להרביץ לה. לפני שהאוטובוס המשיך היא מיהרה לעלות מהדלת האחורית וסימנה לבת שלי אצבע משולשת".

לאם יש טענות גם כלפי הנהג: "הוא הרי סוג של סמכות באוטובוס. הוא יכול היה לצאת מתא הנהג, להפריד או להזעיק את המשטרה, אבל להסתכל מהצד זה לא אנושי, לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת. במקום זה הוא המשיך בנסיעה בזמן שהילדה שלי קיבלה מכות רצח. מצאתי את הבת שלי מבוהלת ומבועתת".

בעקבות המקרה ניגשו הנערה ואמה לתחנת המשטרה והגישו תלונה. "אמרתי לשוטרים שאני מצפה שהמקרה יטופל ושלא ישלחו לי אחרי כמה ימים מכתב שהתלונה נסגרה בעקבות חסר עניין לציבור", אומרת האם, "הלכנו למרכזית חוף הכרמל כדי לדבר עם האחראי, אבל להגיד לך שקיבלתי מענה ראוי? לא. כשהיינו במרכזית חוף הכרמל, הילדה התלוננה שכואב לה הראש, אז הזמנתי לה אמבולנס שלקח אותה למרכז הרפואי בני ציון. היא קיבלה המלצות לפנות לטיפול פסיכולוגי כי זו טראומה. תהיה לה צלקת למשך תקופה ארוכה, אולי לכל החיים. זו המציאות ואלו הפנים של אגד. הילדה אמנם ממשיכה לנסוע באוטובוס כי אין לה ברירה, אבל היא מפחדת".

 

 

האם מוסיפה שהיא פנתה לקבלת ייעוץ משפטי: "אני לא מבזבזת זמן. אני מתכוונת לטפל במקרה בחומרה ובכל הדרכים. גם אם נצא מנקודת ההנחה הכי קיצונית שהילדה לא שילמה, אז צריך לפוצץ אותה במכות? הבת שלי הזדהתה, אז הפקחית היתה יכולה לקרוא למשטרה, ויש גם דרכים אחרות לטפל במקרה כזה. הפקחית הזו היא טיפוס בריוני שבא להשליט אימה".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת, ובמסגרתה בוצעו ומבוצעות מגוון פעולות חקירה שמטבע הדברים לא ניתן לפרטן. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "קראתי בעיון רב את דבריה המפליגים של אם הנערה, אשר מן הסתם כלל לא היתה נוכחת באוטובוס בעת קרות אירוע אי התיקוף המתואר באופן מפורט וחד צדדי. בשל העובדה שהוגשה תלונה למשטרה אנו מנועים מלבדוק ולהתערב בבדיקת התלונה מחשש לשיבוש חקירת המשטרה. עובדתית, בתחבורה הציבורית השתרשה, בעיקר למן תקופת מגיפת הקורונה, תופעה של נסיעת חינם באוטובוסים על ידי לקוחות רבים, חלקם בשוגג ורובם במזיד, כאשר בקרב תלמידים ובני נוער היקף התופעה הוא נרחב ומטריד יותר ויותר. הלקוחות שאינם מתקפים רצים למכשירי התיקוף כשהם מבחינים בפקחים העולים לאוטובוסים לביצוע עבודתם, תוך שהם קוראים לסדר ורושמים דוחות לאלה שנוסעים באוטובוסים בניגוד לתקנות ולהוראות משרד התחבורה הנוגעות לנושא חשוב זה. רבים מאותם נוסעים מתחמקי תשלום מצוידים בתירוצים ובסיפורים לרוב. בימים אלה, בהנחיית משרד התחבורה, אנו מכפילים את מספר הפקחים אשר יפקחו באוטובוסים של אגד ברחבי הארץ כדי לבלום ולצמצם את התופעה הפסולה של נסיעה באוטובוס מבלי לתקף ומבלי לשלם תמורה בעבור הנסיעה".

עוד מסר רטנר כי "במשרד התחבורה קיימת ועדת ערר העוסקת בטיפול בערעורים בגין דוחות אשר לכאורה נתפסים על ידי הלקוחות כבלתי מוצדקים, ושמורה הזכות לנערה ולאמה המגוננת לפנות לוועדה בדרישה לבטל את הדוח שניתן כאמור בשל נסיעה ללא תיקוף באוטובוס. כך או כך, אנו נמתין לגמר בדיקת המשטרה את האירוע, ורק לאחריה ניכנס לעובי הקורה ונבדוק את הדברים לאשורם באופן ממצה ובלתי מתפשר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אמנון

    בתור אחד שנוסע במטרונית ובאוטובוס – המון נוסעים לא מתקפים… במטרונית הפקחים מוותרים – באגד לא פרייארים ומחלקים דוחות.
    נמתין לחקירת המשטרה.

  2. אבי כהן

    תגובת דובר אגד אינה עניינית ונראת כ"העתק/הדבק".
    מעניין איך היה מגיב אם ביתו היתה הקורבן.
    יחד עם זאת, ראוי שיפתחו את מצלמות האבטחה המותקנות באוטובוס.
    חשוב לציין, שפגשתי פקחים רבים באוטובוסים השונים והם אדיבים ונחמדים הרבה מעבר למצופה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לי קרה מקרה גם עם פקחית שאיימה אליי שתזמין לי משטרה כי ששאלתי אותה למה צילמה אותי ולמה לצילמה את הרב קו שלי. בסוף גליתי שהיא הוציא לי דו"ח למרות שתקפתי והיה לי חופשי חודשי.

  4. חולדה

    בחיפה רוב הנוסעים באוטובוסים ובמטרונית לא מתקפים את הרב קו. עיר של גנבים.

  5. אישה אחת

    ייתכן שהנערה האומללה זקוקה לחיסון נגד כלבת, שכן הפקחית – לפי התיאור בידיעה – נהגה בחייתיות.

  6. אלה (שם בדוי)

    הפקחים האלה משליטים אימה, מטרידים, מאיימים, מקללים. אנשים באמת התחתית של התחתית ולכן כנראה הם הגיעו ל"מקצוע" כל כך מיותר (לטעמי ולטעם רבים)

    מן הראוי לדרוש שיפתחו מצלמות ולא יסתירו ראיות למה שנטען שקרה. אם אין מה להסתיר, אז…. קדימה.

  7. דין דונביץ

    נו .הבת שלך צדיקה מסדום.באמת מציירת כאן תמונה כולם אשמים .היות ולא היית במקום.אולי הפקחית הותקפה.בכל יום יש גילויי אלימות נגדם.הנהג תפקידו לנהוג ולהגיע בביטחה ליעד הוא לא שומר הסף

  8. דון דין

    תגובה לאלה.(שם בדוי).לטעמך אולי.אל תעשי הכללה.אם לא היו פקחים לא היה סדר.לטעמך הפקחים מיותרים.השוטרים מיותקים.השופטים מיותרים.יופי אז נגיע לאנרכיה.וזה בגלל המחשבה הקלוקלת שלך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר