הפגנה במרכז חורב (צילום: עוז גרטנר)
הפגנה במרכז חורב (צילום: עוז גרטנר)

צפו: אלפים מפגינים במרכז חורב

אלפים מפגינים בשעה זו במרכז חורב במחאה נגד הרפורמה המשפטית. בין הנואמים: חה"כ נעמה לזימי מהעבודה ודבורה ביטון מיש עתיד, יאיא פינק וד"ר בשיר כרכבי. אחת מהמפגינות: "אני מגיעה לכל הפגנה שהיתה כאן, ואין ספק שזו ההפגנה הכי גדולה ועוצמתית שמרכז חורב ראה בשנים האחרונות"

פורסם בתאריך: 14.1.23 19:22

אלפי מפגינים נמצאים בשעה זו במרכז חורב, במקביל להפגנת השמאל שמתקיימת בכיכר הבימה בתל אביב, כשהם מוחים נגד הרפורמה המשפטית בטענה להפיכה המשטרית. ההמונים התכנסו תחת הכותרת "עד כאן", עמוסים בדגלי ישראל ובשלטים בגנות הממשלה. כל המדרכות ואיי התנועה נתפסו על ידי המפגינים. בין הנואמים: חה"כ נעמה לזימי מהעבודה ודבורה ביטון מיש עתיד, יאיא פינק וד"ר בשיר כרכבי. 

חנה קפויה, אחת מהמפגינות: "אני מגיעה לכל הפגנה שהיתה כאן, ואין ספק שזו ההפגנה הכי גדולה ועוצמתית שמרכז חורב ראה בשנים האחרונות". 

 

מפגינים במרכז חורב (צילום: עוז גרטנר)

מפגינים במרכז חורב (צילום: עוז גרטנר)

 

 

ד"ר אלה אלון, מנכ"לית איתך מעכי (צילום: באדיבות איתך מעכי)

עו"ד אלה אלון, מנכ"לית איתך מעכי (צילום: באדיבות איתך מעכי)

 

ח"כ לזימי אמרה: "דמוקרטיה זה לא ימין ושמאל, דמוקרטיה זה של כולם. אבל כדי שדבי ביטון ואנוכי נילחם בוועדות בכנסת על כל סעיף, אנחנו נעשה מעשה פוליטי. אנחנו נילחם באנשים פוליטיים. זה מרגיש שבממשלה הזו תוקפים אותנו מכל עבר. אבי מעוז, רק בסוף השבוע פורסם תחקיר עליו. הוא שרוצה שתהיה פה מדינת הלכה, שבה הפרט יופקר, כי הוא אומר שהכלל גובר על הפרט. ומי שימות בבית שלו כי אין אמבולנס, אז חבל, אבל הפרט הוא זה שייכשל. הוא רוצה אותנו הנשים במטבח ואם זה תלוי בו, המדינה שלנו שנוסדה עם זכות הצבעה לנשים, צריכה לשנות פניה. זה האיש שהפך להיות המצפן של הכנסת ה-25".

הקהל הרב ענה לה בקריאות קצובות "בושה, בושה", ולזימי המשיכה: "לפני כמה ימים, שר האוצר שהוא בעצם ראש הממשלה השני, עמד עם ביבי כי הם הבינו שאם הם לא ייתנו פירורים, אז חבל להם על הזמן. השניים הגדילו והציגו תוכנית, ואף ניכסו לעצמם מפסיקת בג"צ שהשנה אסרה על ניתוקי חשמל מאנשים עניים. הם אמרו שהם אלו שימנעו ניתוקי חשמל, כשהיה על זה בג"צ כי בסופו של דבר הקו האחרון של ציבור לקבל סעד והגנה הוא בית המשפט. את זה הם רוצים לקחת מאיתנו. רק אתמול, שר האוצר שהחליט שבא לו גם שר הביטחון והפך את הרמטכ"ל לאויב מדינה. תודה רבה לכם, אתם התקווה. אני גאה להיות פה בתור ח"כית ופעילה חברתית חיפאית. תמיד אמרתי שמחיפה תבוא הישועה. לפני שבוע נאמתי בהפגנה בהבימה מול 20,000 איש, אבל להיות פה ולראות את העיר שלי מתעוררת, מרגש אותי הרבה יותר".

עו"ד אלה אלון, מנכ"לית עמותת איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי: "רפורמות שפוגעות בנשים ובאוכלוסיות מוחלשות הן לא רפורמות אלא הרס הדמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא רק שלטון הרוב אלא גם הגנה על זכויות של קבוצות מיעוט. הגנת בתי המשפט היא קריטית לזכויות נשים, ובלעדיה זכויותיהן יירמסו תחת גלגלי הביורוקרטיה, במיוחד זכויותיהן של נשים החיות בעוני ותלויות במדינה למחייתן".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עידו

    ב 01.11 התקיימה ההפגנה הגדולה ביותר. 64 מנדטים הצביעו לממשלה הזו, וכל מה שהצלחנו להביא לחורב זה 2000 איש? בושה לנו. בושה גדולה. עיר של 300 אלף איש כולל הפרברים, ובסוף אנחנו מביאים 200 איש. אנחנו שווים לפחות 3000 איש.

  2. לפחות תפגינו על סיבה טובה

    כל יום שומעים שמישהו נפטר או חולה בגלל המחלה באזור חיפה והקריות ומשפחות שלימות נהרסות ואתם מפגינים בזוטר

  3. שוש

    חבל שבתקשורת הארצית התעלמו מההפגנה בחיפה, והתייחסו רק להפגנות בירושלים ותל אביב. לשם הם שלחו ניידות שידור וכתבים. את חיפה אפילו לא הזכירו. חבל.

  4. גורי גור

    עיר של חזירים תרתי משמע מאז ומתמיד ,זה מה שקורה שיותר מדי טוב

  5. פיגי

    אלפי?
    מליונים לפחות ‍♂️
    גם אתם בקומבינה של השמאל, נפרסם את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר