שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי ז"ל

"ה'חשמלאי' שהרג את שני קיבל רק תשעה חודשי עבודות שירות"

לפני חמש שנים, שישה ימים בלבד לאחר חתונתם של דני ושני ברדיצ'בסקי, התחשמלה הרעיה הטרייה למוות במקלחת בדירתם השכורה. האחראי נשפט והורשע, והשבוע נגזר דינו לתשעה חודשי עבודות שירות. כעת פתח ברדיצ'בסקי עצומה בשם "צדק לשני" בניסיון לשכנע את הפרקליטות לערער על קולת העונש: "היא היתה נסיכה"

פורסם בתאריך: 16.1.23 12:20

לפני קצת יותר מחמש שנים חרב עליו עולמו של דני ברדיצ'בסקי, וזה קרה רק שישה ימים לאחר חתונתו שהיתה אחד מרגעי השיא של חייו. אשתו הטרייה, שני ברדיצ'בסקי לוי, רק בת 24, התחשמלה למוות במקלחת בדירתם השכורה. האחראי למחדל נשפט והורשע, והשבוע גזר בית המשפט את דינו לתשעה חודשי עבודות שירות.

בצר לו פתח ברדיצ'בסקי דף פייסבוק ייעודי בשם "צדק לשני עליה השלום" ועצומה באתר עצומה. העצומה היא חלק ממנוף הלחץ על הפרקליטות כדי שתערער על קולת העונש. אתמול (ראשון) הוא העלה פוסט מרגש ושיתף אותו בקבוצת "מכבי חיפה או למות", ובו קרא לאוהדי הקבוצה לתמוך ולחתום על העצומה.

"שבוע טוב לקהל מספר אחת בעולם", כתב ברדיצ'בסקי בפוסט, "שמי דני ברדיצ'בסקי, אוהד מכבי חיפה מאז שאני זוכר את עצמי. כאוהד ירוק אני מבקש מכם, אחים ירוקים שלי, שתעזרו לי. בואו נראה למדינת ישראל שאנחנו קהילה שעוזרת האחד לשני, שאנחנו הרבה יותר מאוהדים אלא קהילה שעוזרת לאחים שלה כשהם צריכים עזרה. לפני כחמש וחצי שנים קרה הנורא מכל – איבדתי את אשתי הראשונה אחרי שישה ימי נישואים בלבד עקב פשע חמור ביותר".

ברדיצ'בסקי סיפר מה הוביל להתחשמלות של אשתו: "היו המון בעיות בדירה ששכרנו, ובעל הבית של הדירה השכורה שלח לי טלפון של החשמלאי שלו. אותו 'חשמלאי' ניתק את הפחת בבית ולא בדק אם קיימת הארקה תקינה (לצערי, לא היתה קיימת הארקה תקינה). בכך שהוא ניתק את הפחת, הוא השאיר את הבית שגרנו בו ללא הגנה מפני קצרים והתחשמלויות. כמובן שידענו רק בדיעבד שאותו אדם אינו מוסמך".

בעמוד של העצומה נכתב: "נתחיל מהסוף. גזר דין של תשעה חודשי עבודות שירות. לא על עבירת תנועה, לא על עבירת רכוש, לא על עבירת מס, על הרג. בגיל 24, שבוע אחרי שהתחתנה, שני נכנסה למקלחת והתחשמלה למוות, הכל בגלל שבעל הדירה שלה החליט לחסוך כמה שקלים והביא חשמלאי לא מוסמך לטפל בתקלה בבית. 'החשמלאי' ניתק את מפסק הפחת בבית וגרם למותה באופן מיידי. המקרה התרחש לפני שש שנים. שש שנים שבית המשפט גורר את המשפחה האבלה מדיון לדיון, והשבוע סוף סוף זה קרה. גזר דינו של ה'חשמלאי' שהרג את שני – תשעה חודשי עבודות שירות. הבן אדם שלקח לה את החיים במו ידיו, שעבר על החוק ביודעין, לא יישב אפילו דקה אחת מאחורי סורג ובריח".

עוד נכתב כי "ברגע סיום הקראת גזר הדין הסתובב ה'חשמלאי' לבעלה של שני, סימן לו סימן של כסף וטען 'רק כסף מעניין אותך'. אז לא אדוני, מבין שניכם, אתה יכול להפנות את הטענה הזו רק לעצמך. הרי אתה זה שהגיע לבצע עבודה מסכנת חיים ללא רישיון בידיעה שאתה עובר על החוק, וכל זה בשביל להשלים הכנסה. אדם שמעולם לא הביע חרטה מול המשפחה".

בשבוע הבא צפויה להתקיים פגישה בפרקליטות בהשתתפות בני המשפחה ועורכי הדין שלהם. המשפחה כאובה והמומה אך לא מוכנה לוותר. "בית המשפט היקר, לציבור נמאס להיות פראיירים, נגמר עידן העונשים המקלים", נכתב בעצומה, "לא נשב בשקט, לא ניתן יד לזלזול בחיי אדם. אנחנו צריכים את עזרת הציבור להפעיל לחץ ציבורי על מנת שהפרקליטות תערער לבית המשפט המחוזי. הצטרפו אלינו למאבק למען שני".

 

שני ברדיצ'בסקי ז"ל

שני ברדיצ'בסקי ז"ל

 

 

ברדיצ'בסקי, ספר לנו על שני ז"ל.

"וואו. היינו כשמונה חודשים ביחד לפני החתונה. אני אדם דתי, והכרנו בשידוך. היו לנו שלושה חודשי היכרות, ואז הגיעה ההצעה, ואחר כך היינו עסוקים במשך ארבעה חודשים בתכנון החתונה. זה היה השבוע המאושר בחיי, לא רק יום החתונה. סוף סוף אתה חי עם האשה שלך בבית, כי לפני החתונה זה לא קרה. נכנסנו לגור בבית הזה לאחר החתונה, וגרנו בו שישה ימים יותר מדי. בדיוק כמו שהקלישאה השחוקה אומרת – כל החיים היו לפנינו. שני היתה פרח. שמה השני הוא שושנה, וכשמה כן היא. הכרתי את הבוס שלה הרבה לפני שהכרתי אותה, היינו מתפללים באותו בית כנסת. לפני הפגישה הראשונה איתה הוא אמר לי 'תזכור מה אני אומר לך – זו אחת לדור, אני מבטיח לך'. אז אני רוצה לתקן אותו, היא לא אחת לדור אלא אחת לאלף דורות. היא היתה משהו… יש לי צמרמורת כשאני מדבר עליה. כל מה שאגיד עליה יקטין אותה. אביה סיפר שמהיום שבו היא נולדה הוא קרא לה נסיכה, והיא היתה נסיכה".

אתה יכול להחזיר אותנו לאותו יום נורא?

"טיילנו באותו הבוקר בקבר של רבי שמעון בר יוחאי במירון. כשהגענו הביתה התחלנו לארגן את הבית לשבע הברכות, ויצאתי כדי לקנות כמה דברים וללכת לבית הכנסת כדי להביא את החבר'ה שארגנתי לברכות. שני בינתיים נכנסה להתקלח. אחרי כחצי שעה אמא שלה התקשרה אלי ושאלה אם אני יודע למה שני לא פותחת לה את הדלת. אמרתי שהיא אמורה להיות במקלחת, אבל פתאום היתה לי מועקה בלב. התקשרתי אל אמא שלה לאחר כמה דקות כדי לשאול אם שני פתחה לה, והיא השיבה בשלילה. זה היה בחודש אוגוסט, חום אימים, ולא רציתי שהיא תעמוד בחוץ, אז חזרתי הביתה כדי לפתוח לה את הדלת. פתחתי את המנעול, אבל הוו הפנימי היה נעול. פה בפעם הראשונה הבנו שמשהו לא בסדר קרה. עליתי לגג באמצעות סולם, קפצתי למרפסת, ולא נותרה לי ברירה אלא לפרוץ את החלון של חדר השינה. עדיין לא הבנתי מה קורה כי חשבתי על איך נישן שם בלילה עם חלום שבור. רצתי למקלחת, וראיתי את שני שכובה על המקלחון. באותו רגע רצתי לפתוח לאמא שלה את הדלת וברחתי מהבית. אני לא יודע להסביר למה ברחתי. התקשרתי למד"א, והמוקדנית שכנעה אותי לחזור הביתה ולעשות לה החייאה. תנסי לתאר את הסיטואציה – בעל צעיר רואה את אשתו מוטלת עם עיניים מגולגלות, מנסה לעשות לה החייאה ולא מצליח, ואז מבין שהוא איבד אותה. באותו הרגע ידעתי שאין הרבה יותר מה לעשות. הפראמדיק של מד"א קבע את מותה בדירה".

יש לך בטן מלאה על בית המשפט.

"השופטת נתנה לו את הפרס הכי גדול שהוא היה יכול לקבל. אשמור את מה שיש לי לומר לערעור".

שיקמת במעט את חייך, התחתנת שוב.

"התחתנתי שוב, אבל שום דבר לא יחליף את שני. החתונה לא הורידה לי את עצם האובדן, את גודל ההחמצה והאכזבה. ברוך השם התחתנתי שוב ואשתי מבינה ועוזרת, אבל עדיין זה לא יחליף את האובדן. באיזשהו מקום זה מרכך טיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר