החניות החדשות של "20 דקות זוז" בכיכר ספר
החניות החדשות של "20 דקות זוז" בכיכר ספר

למרות מצוקת החניה: העירייה גרעה ארבעה מקומות בכיכר ספר

תושבים שדרות מוריה המתגוררים סמוך לכיכר ספר נדהמו אתמול לגלות שעיריית חיפה גרעה ארבע חניות ממפרץ החניה הצפוף לטובת מקומות חניה של "20 דקות זוז": "אנחנו גם ככה במצב קטסטרופלי - מחפשים חניה במשך 20 דקות, חצי שעה, 40 דקות, ולא מוצאים". העירייה: "שיקולים מקצועיים"

פורסם בתאריך: 18.1.23 14:42

תושבים המתגוררים סמוך לכיכר ספר הגיעו אתמול (שלישי) לביתם ונדהמו לגלות שעיריית חיפה גרעה ארבע חניות ממפרץ החניה הצפוף לטובת מקומות חניה במסגרת פרויקט "20 דקות זוז".

התושבים זועמים וטוענים כי הם סובלים זה שנים ממצוקת חניה בשדרות מוריה העמוסות, וגריעת החניות רק תחריף את המצב עוד יותר. חלקם מספרים על דוחות שהם מקבלים עוד בזמן ההמתנה ברכבם לחניה שתתפנה.

רועי אוחנה, תושב הרחוב, פרסם פוסט בפייסבוק על המהלך של העירייה וכתב: "איזה כיף זה 'פרגון לעסקים מקומיים', איזה חשוב זה לתמוך ולעזור לעסקים ולקהל הלקוחות. איזה מהלך חשוב זה '20 דקות זוז', להפוך חניות רגילות לחניות 'מהירות', עם תחלופה גבוהה, אפשרות לקפוץ לקנות משהו במהירות ולחזור לרכב. חשוב. אבל אתם יודעים מה יותר חשוב? לדאוג לדיירים שגרים ליד העסקים שאתם רוצים לקדם. לעזור להם עם מצוקת החניה שלהם ולא להחריף אותה. מה איתנו, אה? מה עם דיירי הרחוב? גם ככה יש בעיית חניה חמורה באזור שלנו, גם ככה אתם מפציצים אותנו בדוחות חנייה, רק בגלל שאנחנו מחכים 'בשקט ובזהירות' לחנייה שתתפנה. אז מה ההיגיון של עיריית חיפה אומר? 'בואו ניקח לדיירי הרחוב ארבע חניות לטובת המהלכים שלנו, לטובת היח"צ שלנו, לטובת עוד תמונה או פוסט בפייסבוק"".

תושב אחר בשדרות מוריה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אתמול הגענו הביתה בצהריים, ולפתע ארבעה מקומות חניה מסומנים עם סרט ואי אפשר להחנות את הרכב. לקחו מקום אחד שהיה מיועד לנכים ועוד שלושה מקומות חניה והפכו אותם לחניה של '20 דקות זוז'. אנחנו גם ככה במצב קטסטרופלי של חניה, ולכל אורך התקופה של מיזמי התמ"א מסביב חסמו לנו חניות. אנחנו מחפשים חניה במשך 20 דקות, חצי שעה, 40 דקות. יש לי ילדות קטנות, וכשיורד גשם ומסתובבים ומסתובבים ולא מוצאים חניה בכל האזור זה מכעיס".

 

 

ומה באשר לדוחות?

"היו מקרים שבהם קיבלנו דוחות כשעמדנו במפרץ והמתנו לחניה בלי להפריע לאף אחד. אנחנו עומדים שם אחרי ייאוש ארוך ומחכים שרכב ייצא מהמפרץ כדי שניכנס במקומו, ואז אנחנו מגלים דוח של 250 שקל ועוד 250 שקל. אנחנו מערערים, וחלק מהערעורים מתקבל וחלק לא. זה הזוי לגמרי. אנחנו מבינים את הצורך לעזור לעסקים וללקוחות, אבל לא על חשבוננו, לא כשהמצב הוא כזה קטסטרופה ובטח לא לגרוע ארבעה מקומות. זה לא הוגן כי מעבר לכביש יש עוד שתי חניות של '20 דקות זוז'. באסה לשלם ארנונה ולהיות אזרח טוב ואז לקבל גזרות כאלה ובמקביל גם דוחות. בגלל הדברים האלה אנחנו חושבים לעזוב את האזור למרות המיקום המרכזי. אנחנו זוג שמבזבז שעות ביום על חיפוש חניה, וראבכ – אנחנו לא תל אביב".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "פריסת והנחיות חניה בעיר נבחנות על ידי צוות עירוני רב תחומי ומאושרות בוועדת תנועה וחניה, ולאחר מכן רשות התמרור המקומית, על פי שיקולים מקצועיים ובהתאמה לנתוני המקום. התמרור ברחוב מוריה 114 מוגבל לשעות 20:00-9:00, וזאת על מנת לאפשר לדיירי הרחוב חניה חופשית בשעות הלילה, ובשעות היום ליצור תחלופה שנועדה להקל על לקוחות העסקים הפועלים במקום".

בתוך כך הודיעה העירייה על הוספה של 11 מקומות חניה שבהם תתאפשר חנייה ללא תשלום לפרק זמן של עד 20 דקות. המקומות החדשים הם ברחובות אלנבי, שדרות מוריה, ארלוזורוב ויחיאל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. בעל עסק במוריה

    מהלך מצויין. מוכרחים להכניס קצת חיים לרחוב הזה. חשיבה נכונה של העירייה.

  2. סטס

    מעולה, כל הכבוד
    סוף סוף אפשר לעצור, להוריד/לקחת משהו ולזוז…
    בטח החיפאים יתלוננו גם על זה ‍♂️
    בתוך חיפה יש תחבו"צ נפלאה כדי לבלות וכד'
    הייתי בכלל אוסר כניסת מכוניות להדר, וואדי ורחוב הנמל למעט דיירי האזור.

  3. אלי

    אני רואה ששובר עובד יפה ושולח את אנשיו להגיב פה על הפרויקט המהולל. איזה כלומניק

  4. רונית

    ארבע חניות זה לא מספיק. צריך להקצות עוד חניות לטובת הפרויקט הזה. תודה לעיריית חיפה.

  5. אילנית, כרמל

    זה מה שקורה כשניר שובר הוא הפרצוף של עיריית חיפה. המראה נשברת מצחוק

  6. מתביישת בעיריה

    בזיון לקחת חניית נכה יחידה באזור לטובת עסקים קטנים

  7. מתביישת בעירית חיפה

    בזיון לקחת חניית נכה יחידה באזור לטובת עסקים קטנים

  8. די לתרבות הנהי והבכי סביב רכב פרטי וחניה

    לכל הפנסיונרים המליונרים – לא צריכים לחפש בכלל חנייה, קחו מונית ואוטובוס לציר מוריה
    אין לכם מה להסתובב שם עם רכבי היוקרה שלכם, צר לנו – תמכרו אותם וקחו מוניות
    התלונות על חניה נמאסו, בציר אבן גבירול בתל אביב אין בכלל חניות לאורכו יותר והכל זורם נפלא!!
    כולם באוטובוסים ומונית ואופניים. תושבי ורדיה שבאים למוריה תקנו אופניים חשמליים ותדרשו שביל אופניים.

  9. עמרי

    צריך לבטל את כל החניות בציר אבא חושי-חורב-מוריה-שדרות הנשיא-טשרניחובסקי

  10. עומר

    לכל המציעים תחבצ… באיזה מציאות אתם חיים? כנראה בחיים לא נסעתם בתחבצ. אני סטודנט בטכניון ואני נוסע באוטו יעלה כמה שיעלה כי בתחבצ אפשר לבלות יום שלם ולא להגיע ליעד. שלא נדבר על האיחורים של האוטובוסים.. ולא מעט מהם מגיעים מלאים עד אפס מקום שאנשים או מועכים אנשים אחרים או שנאלצים לחכות לאוטובוס הבא שיגיע עוד 15-20 דקות במקרה הטוב.

  11. לאדון עומר

    לכל הפוסלים תחב"צ – אין עוד מקום לעוד כבישים, ועוד כבישים רק יביא עוד מעבר של משתמשי תחבורה ציבורית לרכב פרטי כלומר רק עוד פקקים. באיזו מציאות אתם חיים? כנראה שבחיים לא נתקדם אם רק תדרשו רכב פרטי וחניות. תפגינו עבור קווי אוטובוס ונתיבי אוטובוסים ואל תספרו לנו על איחורים – זה נגרם כשהם נתקעים אחרי הרכב הפרטי שלכם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר