אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)
אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)

משרד התחבורה שינה את מסלול קו 20, העירייה לא התערבה

תושבים ברמת אלון וברמות רמז מסרבים לקבל את השינויים שנעשו במסלול של קו 20 אשר עובר בשכונתם ופתחו עצומה לביטולם. הוועדה שאמורה היתה לאשר את השינויים, ובה חברים נציגי עיריית חיפה, כלל לא התכנסה, ובמשרד התחבורה טוענים כי העירייה עודכנה על השינוי. אז מדוע לא נעשה דבר על מנת למנוע אותם?

פורסם בתאריך: 19.1.23 15:07

תושבים בשכונות רמת אלון ורמות רמז זועמים על השינויים שנעשו השבוע במסלול של קו 20 אשר עובר בשכונתם, כך שהוא לא מגיע עוד לגרנד קניון. כתוצאה מכך, הגעתם למרכזית המפרץ ולמרכזית חוף הכרמל ולתחנות הרכבת נמשכת זמן רב הרבה יותר.

יצוין כי כל שינוי במסלול של קו כלשהו אמור להיעשות במסגרת של ועדת תות"ח (תנועה ותחבורה ציבורית), אשר חברים בה נציגי עיריית חיפה, משרד התחבורה וחברת ההסעות, והיא זו שמאשרת כל שינוי. אלא שמבדיקת "כלבו – חיפה והקריות" עולה כי במקרה זה הוועדה כלל לא התכנסה, וכי עיריית חיפה עודכנה באשר לשינוי, אך לא עשתה דבר על מנת למנוע אותו.

התושבים פתחו עצומה תחת הכותרת "החזרת קו 20 לגרנד קניון", ועליה חתמו עד כה יותר מ-200 אנשים. "ביום ראשון, 15 בינואר, שונה מסלול קו 20, כך שהתחנה הסופית היא חניון נוה שאנן במקום הגרנד קניון כפי שהיה בחמשת החודשים האחרונים", נכתב בעצומה, "השינוי פוגע קשות באוכלוסיות של רמת אלון (שזה הקו היחידי בשכונה שלהם) ורמות רמז. ברמת אלון יש שני בתי הורים שמתגוררים בהם מבוגרים ללא רכב פרטי, ישיבה תיכונית, בית הספר אליאנס ועוד. ההגעה לגרנד קניון, ומשם בקלות לתחנות המרכזיות ולתחנות הרכבת, היתה קלה ומהירה דרך המנהרות, והיא נפגעה דרמטית בשל השינוי. נשמח לדון עם מי שצריך כדי למצוא פתרונות איכותיים ורלוונטיים לכל הצדדים, הן התושבים והן הנהגים. אנו מפצירים בכם לעזור לתושבים, כך שהקו יגיע לגרנד קניון ויחזור להיות רלוונטי להמון תושבים".

 

 

בקבוצות הווטסאפ של תושבי השכונה נכתב. "קו 20 אינו מגיע עוד לשכונת זיו בדרכו מרמת אלון, אלא פונה ימינה לכיוון רחוב שלום עליכם ועוצר בתחנה אחרי בנק לאומי. השינוי מקשה מאוד על תושבי השכונה והסביבה שמשתמשים בתחבורה ציבורית. אנחנו מבקשים לשנות את המצב".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה תושבת רמת אלון: "קו 20 עזר לנו להגיע מהר לגרנד קניון, ומשם למרכזית המפרץ ולתחנת הרכבת. זו שערורייה שמחליטים על שינוי כזה בלי להתייעץ עם התושבים ולשמוע מה דעתם. איך עיריית חיפה הסכימה לשינוי כזה על הגב של התושבים? למה הם לא ייצגו את האינטרסים שלנו? אני מקווה שהם יתעשתו וישנו בחזרה את מסלול הקו כפי שהיה בחצי השנה האחרונה".

ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים – אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים נמסר: "השינוי בתחנת הקצה של קו 20 נבע מעומס שנוצר בגרנד קניון, ומכאן עלה הצורך במציאת תחנת קצה שיכולה לעמוד בעומס האוטובוסים החונים. תושבי שכונות רמת אלון ורמות ארז יכולים להשתמש בקו 20 ולבצע החלפה של קו אוטובוס במידת הצורך. יצוין כי עיריית חיפה עודכנה מבעוד מועד באשר לשינוי מסלול הקו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ההחלטה על מסלולי הקווים היא של משרד התחבורה. העירייה תפנה למשרד בבקשה לבחון אפשרות למצוא פתרון לבקשת תושבי השכונה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. שלומית, כרמל

    ובינתיים קליש ועדר מטומטמיה יגערו בנו על זה שאנחנו מעדיפים רכב פרטי

  2. nlo

    נדרש יותר מידע לגבי הטענה שהקו הגיע לגראנד קניון רק ב5 חודשים אחרונים. אם זה אכן היה משהו זמני לתקופה קצרה אז אי אפשר להתייחס לזה כאילו השתנו סדרי עולם פתאום.

    חוץ מזה, גם הטענה שהקו לא מגיע יותר לשכונת זיו היא שגויה עובדתית. רחוב שלום עליכם והתחנה שאחרי בנק לאומי נמצאים בשכונת זיו – משם צריך רק לחצות כביש ואפשר לקחת אוטובוס נוסף לגראנד או קווים אחרים שמגיעים ישירות למרכזית המפרץ וחוף הכרמל – כולל קו 16 שנוסע למרכזית המפרץ דרך בגראנד קניון ומנהרות הכרמל.

  3. יודע דבר

    רחוב שלום עליכם זה בשכונת זיו. 2 דקות מהתחנה שבשלום עליכם יש תחנות של קו 123 למרכזית המפרץ ולחוף הכרמל (לא דרך המנהרות) וקו 16 לגרנד קניון ומשם דרך המנהרות למרכזית המפרץ. סתם מפונקים.

  4. לארגן הפגנת המונים בחיפה נגד העירייה הכושלת והפקרת 100 נושאים בעיר

    איפה היועץ של קליש לענייני תחבורה ציבורית? אה שכחתי אין לה אחד כזה
    איפה מחזיק תיק התחבורה הציבורית בעירייה? אה שכחתי אין כזה בניגוד לכל הערים האחרות
    איפה אגף תחבורה ציבורית בעירייה? אה שכחתי יש רק דרכים וחניה
    איפה שיתוף הציבור של העירייה עם השכונות? אה שכחתי אין שיתוף הציבור בשום נושא
    איפה סקר בדיקת צרכי התושבים? אה שכחנו לא עושים סקרים יותר בעירייה רק תכתיבים
    איפה תגובת העירייה? אה שכחנו אין תגובה יותר מהעירייה בשום נושא

  5. מנגיסטו

    בכל מקרה תחבצ בישראל רלוונטי רק לפנסיומרים וילדים, לאנשים עובדים זה לא מספיק מהיר, זמין או יעיל.

  6. תושבי רחוב סילבר אכלו אותה

    השינוי הראשוני היה מראש בעייתי. אנשים שגרים בסילבר וצריכים לחזור הבייתה מהאזור של רמת אלון / רמז גם בשינוי הקודם וגם בשינוי של עכשיו נידרשו להחליף לקו 28 בזיו שמגיע פעם ב20 דקות.

  7. פיגי

    בנק לאומי זה מרכז זיו, יש אין ספור קוים לכל מקום ואפילו יותר מהירים גם ללב המפרץ.
    נעשה צעד חכם.

  8. מהנדסי התחבורה בישראל קברו את המדינה באספלט לרכב פרטי

    ניהול תחבורה ציבורית בישראל = פשע נגד התושבים והערים.
    מהנדסי התחבורה הם אסופה של כלום ושום דבר שרק מייצרים עוד מחלפים וגשרים ומנהרות לרכב הפרטי במדינה הזו

  9. יוקר המחייה מתחיל בחוסר תחבורה ציבורית 24/7

    התחבורה הציבורית לא קיימת. מפסיקה לעבוד ב-8-9 בערב אנשים רוצים לצאת לבלות יוצאים מסרט מבינים שבלי 100 שקל למונית מקניון מרוחק לשכונה לא יגיעו הביתה תתביישו לכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר