גן מוריה ומשרדי מחלקת הניקיון (צילום: חגית הורנשטיין)
גן מוריה ומשרדי מחלקת הניקיון (צילום: חגית הורנשטיין)

לתושבת הכרמל נמאס מאנשים שעושים את צרכיהם בגן מוריה

מיה פרידלנדר טובי שמתגוררת ברחוב ספקטור טוענת כי עובדי מחלקת הניקיון של עיריית חיפה, שמשרדם ממוקם על חורבותיו של סינמה קפה מוריה, הפכו את גן מוריה לשירותים שלהם: "איך אנחנו התושבים אמורים להמשיך להתמודד עם צואת הצוות שמפוזרת בכל רחבי הגן? אין סיכוי שאמשיך לשתוק". מהעירייה לא נמסרה תגובה

פורסם בתאריך: 23.1.23 14:35

רחוב ספקטור על רכס הכרמל הוא רחוב ללא מוצא שהכניסה אליו היא משדרות מוריה 71. לא בטוח שרוב החיפאים מכירים את הרחוב הקטנטן והפסטורלי. חובבי סרטי האיכות בוודאי יזכרו את הכניסה לקולנוע מוריה הוותיק שפעל במקום, ומאוחר יותר החליף את שמו לסינמה קפה מוריה. כיום הבניין עומד נטוש בגן מוריה.

בדיוק באותו מקום נמצאים המשרדים של מחלקת הניקיון בעיריית חיפה חבל כרמל. באתר האינטרנט של העירייה, תחת הלשונית תברואה וניקיון, כתוב: "תפקידה של מחלקת ניקיון הוא לדאוג שכל המעברים הציבוריים יישמרו נקיים. המחלקה מפעילה מדי יום ביומו מכונות לאיסוף אשפה, מנופים לאיסוף גרוטאות וגזם, מטאטא מכני ומכונות שטיפה בלחץ גבוה. המחלקה פועלת על פי תוכנית סדורה מראש של טיאוט רחובות בתדירות שנקבעה על ידי הנהלת העיר, כמו כן איסוף ופינוי האשפה על פי תוכנית בתדירות המתאימה לאופיו של כל רחוב ורחוב. המחלקה פועלת סביב השעון וזמינה בכל ימות השנה. ניתן ליצור קשר עם החבלים השונים לבקשות בנושא ניקיון בימים ראשון-חמישי בשעות 13:30-7:30".

 

משרדי מחלקת הניקיון (צילום: חגית הורנשטיין)

משרדי מחלקת הניקיון (צילום: חגית הורנשטיין)

 

למיה פרידלנדר טובי שמתגוררת ברחוב ספקטור יש תלונות על רמת הניקיון בגן שליד ביתה, אשר בו אנדרטה לבני הר הכרמל שנפלו במלחמת העצמאות. היא בחרה לא להתלונן במשרדי מחלקת הניקיון הסמוכה אלא להעלות פוסט בפייסבוק, בגלל שהתלונה מופנית לגוף שאחראי למעשה לבעיה, כלומר עיריית חיפה. 

 

 

"אני אוהבת את חיפה. אני אוהבת את השקט שיש בה, אני אוהבת את הירוק שלה, אני אוהבת את הטיילת בים, אני אוהבת את חיפה", היא כתבה, "אני לא מהבחורות המתלוננות, ולא כי אין על מה אלא כי יש לי מספיק מלחמות להילחם בהן. חשבתי אם לפתוח דיווח במשטרה או לפנות לעירייה, והבנתי שאולי אנחנו עושים דברים בשקט מדי ושהגיע הזמן להעיר פה קצת את הקרקע".

והיא המשיכה: "אני מדברת על גן מוריה, הגן שנמצא איפה שהיה הקולנוע הישן, הגן הירוק והפתוח שמשפחות עושות בו אירועים בשבת וכלבים משחקים בו, גן מדהים ויפה. אני גרה ממש עליו. בגן הזה יש אגף של מחלקת התברואה של חיפה, כן כן – זו שאחראית על הניקיון. אז איך? איך אנחנו התושבים אמורים להמשיך להתמודד עם צואת הצוות שמפוזרת בכל רחבי הגן? אני יודעת שזה נשמע ביזארי ואולי קצת לא אמין, כי בכל זאת, איזה בן אדם שלא נמצא ליד בית שימוש ילך לגן ציבורי לעשות את צרכיו באיזה שיח? באיזו עיר אנחנו נקבל דוחות על זה שלא אספנו את צרכיהם של כלבינו, אך צריכים לעצור אותם מלאכול צואת בני אדם? למחלקת תברואה אין סיכוי שאגיש תלונה, מהעירייה אני לא מצפה כבר, ולמשטרה התקשרתי בשישי ועד עכשיו אני מחכה ללינק להגשת תלונה. אז לפני שאני מרימה ידיים וממשיכה לשלם ארנונה גבוהה פי שניים מכל מקום אחר בעיר, אני מנסה פה. אני מנסה שבאמת יקשיבו, שבאמת יטפלו, כי אין סיכוי שאמשיך לשתוק בעיר שאני הכי אוהבת".

 

הטינופת בגן מוריה (צילום: חגית הורנשטיין)

הטינופת בגן מוריה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

שכנה נוספת סיפרה גם היא דברים דומים: "זה ידוע בקרב התושבים ברחוב. זה התחיל לפני הרבה זמן. ליד בית הקולנוע אפשר היה למצוא המון צואה וניירות טואלט, ולאחר מכן התחילו לפלוש גם אל מאחורי השיחים. אני ספציפית לא נכנסת לשיחים, אבל רוב בעלי הכלבים כן, אז אנחנו מתריעים האחד את השני".

ראית במו עינייך עובדים שעושים את הצרכים שלהם בגן?

"לא, כי זה קורה יותר בשעות הלילה כשהם באים להחנות את הרכבים. אבל הם משאירים הוכחות בשטח. זה ממש ביזיוני".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

גן מוריה (צילום: חגית הורנשטיין)

גן מוריה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב חיפאי מאוכזב

    *כלב בריא לא אוכל צואה (קופרופגיה)
    *אם לא ראיתם אז למה להאשים ? יותר הגיוני שדרי רחוב יעשו את צרכיהם שם.

  2. עמרי

    עובדי העירייה הם גן חיות בפני עצמו
    אולי צריך אגף לניקוי החרא של האגפים האחרים – מזעזע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר