נרדמים על ההגה (צילום: StarsStudio/depositphotos.com)
נרדמים על ההגה (צילום: StarsStudio/depositphotos.com)

סקר עמותת אור ירוק: הנהגים החיפאים והקרייתים נרדמים על ההגה הכי הרבה

בסקר התבקשו הנהגים להשיב על השאלה אם הם נרדמו על ההגה. מהתוצאות עולה ש-28.5 אחוז מהנהגים תושבי חיפה והצפון "ניקרו" על ההגה. על השאלה אם נסעת עם נהג ש"ניקר" השיבו 36.6 אחוז מהנוסעים תושבי חיפה והצפון שכן

פורסם בתאריך: 26.1.23 16:52

סקר ארצי שערכה עמותת אור ירוק חושף כי תושבי חיפה והצפון נרדמים הכי הרבה על ההגה. הסקר נערך בחודש שעבר באמצעות האינטרנט, ורואיינו בו 504 משתתפים מגיל 18 ומעלה. הסקר נועד לבחון את שיעור הנהגים אשר נהגו כשהם עייפים במהלך השנה האחרונה ו"ניקרו" על ההגה, ואת שיעור האנשים מקרב כלל הציבור שנסעו ברכב עם נהג והבחינו כי הוא "מנקר" על ההגה.

בסקר התבקשו הנהגים להשיב על השאלה אם הם נרדמו על ההגה. מהתוצאות עולה ש-28.5 אחוז מהנהגים תושבי חיפה והצפון "ניקרו" על ההגה, במקום השני נמצאים נהגים מהשרון עם 27.3 אחוז, ובמקום השלישי הנהגים תושבי תל אביב יפו והמרכז עם 27 אחוז.

על השאלה אם נסעת עם נהג ש"ניקר" השיבו 36.6 אחוז מהנוסעים, תושבי חיפה והצפון, שכן. הנתון מדרג את חיפה והצפון במקום השלישי בפרמטר זה, כשבמקום הראשון נמצאים נוסעים מבאר שבע והדרום עם 42.4 אחוז, ובמקום השני תושבי ירושלים והסביבה עם 39.6 אחוז.

עוד עולה מהסקר שרוב תאונות העייפות מתרחשות בין חצות ל-6:00 בבוקר או בשעות הצהריים המאוחרות.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק עו"ד יניב יעקב: "עייפות בזמן נהיגה גורמת לירידה ביכולות הנהיגה, ומכאן גם לירידה ביכולת להגיב בזמן לנעשה בכביש ולהבחין בזמן בהולכי רגל, ברוכבי כלים חשמליים, ברמזורים ובתמרורים".

לדבריו, נהגים עייפים ותשושים נמצאים בסיכון גבוה יותר להיות מעורבים בתאונת דרכים: "צעירים שנוהגים לרוב בשעות הלילה ונהגים מקצועיים שנוהגים שעות רבות במהלך היום חשופים יותר לנהיגה בעייפות, וכך גם למעורבות גבוהה בתאונת דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את המודעות לסכנות שבנהיגה בעייפות, להוסיף פינות רענון ועצירה בטוחות בצדי הכבישים המהירים, ולקדם את הטמעתן של מערכות בטיחות המפחיתות את הסכנה לתאונות עייפות".

עוד אמר יעקב כי "חשוב מאוד לקדם את המעבר לשימוש בטכוגרף דיגיטלי בכלי הרכב הכבדים במקום הטכוגרף האנלוגי והישן שנמצא בשימוש בישראל. שימוש בטכוגרף דיגיטלי, אשר נהוג ברוב המדינות המתקדמות, ימנע נהיגה מעבר לשעות המותרות בחוק במשאיות ובאוטובוסים המעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקם במצבת כלי הרכב".

יצוין כי על פי נייר עמדה שפרסם מינהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי בארצות הברית (NHTSA) בנושא, לעייפות יש השפעות דרמטיות על איכות הנהיגה ובטיחותה, ללא קשר לסיבת העייפות (בילוי, עבודה וכד'), והן כוללות פגיעה בקוגניציה ובביצועים שמובילים לתאונות דרכים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מזהמים ונרדמים

    בגלל חוסר בחמצן בגלל זיהום האויר ומטרדי הריח הקשים בצ'ק פוסט
    איך אפשר לנשום בכלל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר