הפורץ בחנות ילדותא (צילום: מתוך מצלמת האבטחה)
הפורץ בחנות ילדותא (צילום: מתוך מצלמת האבטחה)

ארבעה עסקים שונים, ארבעה לילות שונים – ופורץ אחד

בחודשיים האחרונים מסתובב פורץ במרכז הכרמל, נכנס באישון לילה לבתי עסק, גונב את הכסף שבקופה, לעתים אוסף עוד פריט או שניים, ומסתלק אל החשיכה. בעלי העסקים שנפרצו מצביעים על אותו פורץ, על אותה שיטת עבודה וגם על אותה אוזלת יד של המשטרה, שטוענת: "לא נמצאו ראיות מספיקות המאפשרות את זיהוי החשודים"

פורסם בתאריך: 8.2.23 16:07

זה כחודשיים מסתובב פורץ במרכז הכרמל אשר באין מפריע נכנס באישון לילה לעסקים השונים, גונב את הכסף שנמצא בקופה ואשר אותו משאירים בעלי העסקים כדי לפתוח את יום העסקים הבא, לפעמים אוסף עוד פריט או שניים, ומסתלק לו אל תוך החשיכה.

בעלי העסקים מגיעים בבוקר, מוצאים את דלת העסק פרוצה, ניגשים למצלמות האבטחה, ועם כל החומר נוסעים להגיש תלונה בתחנת המשטרה. זו מצדה שולחת חוקר מז"פ שאוסף ראיות בשטח, אך הפורץ ממש לא פראייר. הוא תמיד חובש מסיכת קורונה, הכובע של הקפוצ'ון שלו מכסה את הראש ואת המצח עד לקו העיניים, והוא לא מסיר את הכפפות מכפות הידיים.

"פרצו לי בלילה שבין חמישי לשישי", מספר יאן וישנצקי, הבעלים של מעדניית באלי דלי, "לעסק אחר פרצו יומיים לפני, לאחר פרצו יומיים אחרי. אני כבר לא זוכר את הסדר, אבל אחד זה חומוס ברדיצ'ב והשני זה גלידריית לג'נדה, וזה לא נגמר בזה. כולם נמצאים במרחק של שתיים-שלוש דקות הליכה האחד מהשני. זה אותו דפוס פעולה, וכנראה אותו פורץ. את הדלת שלי הוא פרץ עם לום, הרס את כל מסגרת האלומיניום ולקח כסף מהקופה וסחורה. הוא ידע מה הוא רוצה ואיפה כל דבר נמצא".

יש סיכוי שהוא לקוח שלך?

"אני חושב שלא, כי המשטרה אמרה לי שהוא שייך לכנופיה. השוטרים ראו במצלמות האבטחה שהוא יצא מרכב כשחבריו מחכים לו, אבל המשטרה עשתה חצי עבודה. השוטרים לא ממש התאמצו למצוא אותם, אפילו לא חיפשו את מספר הרכב. לי נראה שאותה כנופיה פרצה לכולנו, אבל לא תפסו אותה. מהמשטרה מצופה במינימום לשלוח ניידת שתעשה פה סיור בשעות שבהן הם פורצים כי אלו אותן השעות בדיוק. נראה שלמשטרה פחות אכפת. הגשתי תלונה והייתי צריך להביא להם עוד כל מיני מסמכים, אבל ראיתי שהם לא עושים כלום אז עזבתי את זה. בהתחלה עוד לחצתי, התעניינתי, הסברתי להם איפה יש עוד מצלמות, אבל הבנתי שאין להם עניין לטפל בזה".

 

הפורץ במעדניית באלי דלי (צילום: מתוך מצלמת האבטחה)

הפורץ במעדניית באלי דלי (צילום: מתוך מצלמת האבטחה)

 

ביום חמישי לפני שבועיים נפרצה חנות הצעצועים ילדותא, השייכת לבעלים של קפה דיומא הסמוך. לפי צילומי האבטחה נראה כי מדובר באותו פורץ שלבוש בדיוק באותם בגדים. גם שיטת הפריצה היא דומה.

"לפי מצלמת האבטחה, רואים שהוא ניסה לפרוץ קודם לבית הקפה אך התייאש", מספר הבעלים שי חמצני, "הוא פרץ את הדלת של חנות הצעצועים עם כלים שהיו ברשותו. רואים שהוא יודע מה הוא עושה. הוא הוציא מין איזמל מתיק, ובאמצעותו פתח את הדלת. הוא עשה עבודה טובה, פרץ את הדלת בלי לשבור אותה. אני לא ראיתי רכב שמחכה לו, אבל כן רואים שהוא הגיע לבדוק את השטח, והסתתר כשמישהו עבר במקום. בבוקר באנו וראינו שהוא הביא כיסא כדי לשבת עליו בזמן שהוא פורץ את הדלת".

מה נגנב?

"כסף מהקופה, מזל שזה היה רק דמי פתיחת הקופה למשמרת הבאה. נגנבו גם לפטופ וגרביים. בדרך החוצה הוא לקח כמה צעצועים משולחן התצוגה. המשטרה היתה כאן, ביקשו לראות, חיפשו טביעות אצבעות, אבל אמרו לנו שאין מה לעשות. מז"פ אמרו שאם הוא היה עם כפפות, אין להם מה לעשות. עדכנתי את המשטרה שזה משהו שחוזר על עצמו וכנראה שזה אותו פורץ, לפחות לפי אותה החולצה".

 

 

כמה עשרות מטרים משם, בגלידרייה והיוגורטיה לג'נדה, הדלת הראשית נפרצה מבלי לנפץ את הזגוגית. אחד מהמנהלים בחברה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הוא מקצוען, הוא יודע מה הוא עושה. הוא דפק על החלון, הפעיל את האזעקה והלך. הוא חזר אחרי כחצי שעה, כנראה רצה לבדוק אם מישהו מגיע לשם בעקבות האזעקה. הוא פתח את הדלתות ונכנס מהר מאוד. הוא פתח את המגירה של הקופה, לקח את מה שהיה שם והלך. הוא לא עשה שום נזק אחר, ולא גנב מעבר לכך כלום".

אפילו גלידה לא טעם?

"לא גלידה וגם לא יוגורט".

 

הפורץ מחוץ ללג'נדה (צילום: מתוך מצלמת האבטחה)

הפורץ מחוץ ללג'נדה (צילום: מתוך מצלמת האבטחה)

 

גם חומוס ברדיצ'ב לא נמלט מגורל דומה. "אלי נכנסו מדלת צדדית כל הארבעה", מספר הבעלים אלעד ברדיצ'ב, "הם לקחו את הכסף שהיה במגירה של הקופה. הם נראו לי לא חכמים במיוחד, ברמה של ילדי בית ספר. אחרי שהם יצאו, אחד מהם חזר ולקח קוקה קולה מהמקרר. כולם לבשו קפוצ'ונים ומסיכות קורונה, מה שמאפשר להם להסתובב חופשי ברחוב ולא לעורר חשד. אם הם היו מסתובבים עם כובעי גרב, מיד היו חושדים בהם. אני מבקש מכל בתי העסק במרכז הכרמל שנעבוד ביחד, ולפחות נעדכן האחד את השני כשיש מכת פריצות".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פועלת לאורך כל ימות השנה נגד פורצים ועברייני רכוש באשר הם. כל תלונה המתקבלת במשטרה בגין התפרצות לדירה או לבית עסק וגניבת כלי רכב נחקרת ומטופלת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. לפני יותר משנה נערך שינוי ארגוני בגזרת מחוז חוף, שבמסגרתו מוקד הקשב לתחום העירוני של חיפה על מנת לתת שירותי משטרה מיטביים לתושבים ולהפגין נוכחות רחבה יותר בשכונות העיר. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד פורצים ועברייני רכוש באזור זה ובכל מקום אחר במטרה למנוע פריצות וגניבות של כלי רכב, להפוך פשיעה זו למשתלמת פחות עבור העבריינים ולשמור על שלמות רכושם ועל ביטחונם האישי של אזרחי ישראל".

עוד נמסר באשר למקרים המפורטים בכתבה: "עם קבלת התלונות נפתחה חקירה שבמסגרתה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, לרבות סריקת מצלמות אבטחה ואיסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי מז"פ, אך לא עלו ממצאים. משלא נמצאו ראיות מספיקות המאפשרות את זיהוי החשודים הוחלט על סגירת התיקים. ככל שיתקבל במשטרה מידע חדש שיהיה בו כדי להביא להתפתחות בחקירה, הרי שהוא ייבדק כמקובל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משטרה פח

    "אבל המשטרה עשתה חצי עבודה… השוטרים לא ממש התאמצו למצוא אותם… אפילו לא חיפשו את מספר הרכב… מהמשטרה מצופה במינימום לשלוח ניידת… נראה שלמשטרה פחות אכפת. הגשתי תלונה והייתי צריך להביא להם עוד כל מיני מסמכים, אבל ראיתי שהם לא עושים כלום אז עזבתי את זה…הבנתי שאין להם עניין לטפל בזה".

    נשמע מאוד מוכר, כל מי שלא מקושר/מפורסם וצריך את המשטרה יודע על מה מדובר. משטרה פח.

  2. לאמור את האמת

    אם המשטרה תעשה מארבים הם יתפשו אותו אבל המשטרה ישנה בלילה

  3. בלש גשש

    כל הרחוב הזה מרושת מצלמות- ניתן לעקוב אחריו הרבה זמן – ככה נתפס גם משחית הפסנתר. לפי התמונות הוא פורץ בין 4 ל – 6 בבוקר.

  4. אין משטרה בחיפה זה ידוע כבר

    בחיפה בכלל אין משטרה
    לא שולחים ניידת לכלום ובסופי שבוע התחנה סגורה זה לי יאמן אבל לכו תבדקו יש איזה תורן מנומנם בכל הבניין
    אין שיטור החיפה זה פיקציה.
    תתארגנו על בריונים שיעשו מארב ויתפסו את החלאה השבדי

  5. קלישה

    הסירו דאגה מליבכם. ביום ראשון נמצא את מי שהתקין את כל מצלמות האבטחה שפיזרנו בעיר להבין אם בכלל שילמנו לו על כרטיס זכרון למצלמות או שבכלל שכחנו לחבר אותם לאינטרנט של החברה החמה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר