יחידת המתנדבים בזמן אימון (צילום: דוברות עיריית חיפה)
יחידת המתנדבים בזמן אימון (צילום: דוברות עיריית חיפה)

באופוזיציה התנגדו, משלחת המתנדבים לא תצא לטורקיה

ארבעה חברים מהאופוזיציה - סופי נקש, איציק בלס, שמשון עידו וצבי ברבי - התנגדו ליציאת משלחת המתנדבים של עיריית חיפה לאזור אסון רעידת האדמה בטורקיה. עידו: "עושים עלינו סיבוב". ברבי: "עניי עירך קודמים". ראש העיר עינת קליש רותם: "עד כמה נמוך אפשר לרדת בפוליטיקה המקומית?"

פורסם בתאריך: 8.2.23 11:23

משלחת המתנדבים של עיריית חיפה לא תצא לאזור אסון רעידת האדמה בטורקיה בגלל התנגדות של ארבעה חברים מהאופוזיציה – סופי נקש, איציק בלס, שמשון עידו וצבי ברבי. יציאתה של המשלחת היתה כרוכה באישור תקציב של 160,000 שקל, שעל פי החוק חייב לקבל את אישורם של כל חברי מועצת העיר.

"ממשלת ישראל היא זו שעובדת מול מדינות, חיפה לא יכולה לעבוד מול מדינה", הסביר בלס את התנגדותו.

בשריפה הגדולה בחיפה בשנת 2016 טורקיה שלחה לכאן מטוסים. למה לא להחזיר טובה?

"טורקיה לא שלחה סיוע לחיפה אלא למדינת ישראל, וזאת לבקשתה של המדינה ולא של חיפה. יש מספיק אנשים בעיר שחיים בבתים רעועים, ולהם צריך לדאוג".

זה עניין הומניטרי ממדרגה ראשונה, למה לא לסייע?

"בשביל זה יש מדינה ויש היררכיה. מה, ראש העיר מנהלת את המדינה?".

עידו: "עושים עלינו סיבוב. מוציאים הודעה לעיתונות עוד לפני שמקבלים את אישור המועצה. המדינה מטפלת בעניין, ולא חיפה".

 

 

ברבי: "אני בהחלט מתנגד. יש כאן חוסר הבנה טקטית ומנהיגות זולה של ראש העיר. היא לא מבינה שבחיפה יש מבנים שעומדים לקרוס, הכבישים מפורקים, חסרים קלינאי תקשורת בגנים, וגני ילדים מוצפים ואי אפשר להיכנס אליהם".

למה זה שייך לעניין המשלחת?

"כי כשאנשים משלמים ארנונה הם מצפים לקבל שירות. ראש העיר לוקחת את הכסף שמשלמים האזרחים ורוצה לשלוח ארבעה פקחי עירייה לטורקיה. 70 מדינות מסייעות לטורקיה, אז ארבעה פקחים מעיריית חיפה יצילו את המצב? אותי מעניינים תושבי חיפה. עניי עירך קודמים. כרגע אין כסף לטפל במשבר ההומניטרי שנקלענו אליו בחיפה, וראש העיר רוצה להפנות תקציב לטורקיה? היא לא התבקשה לשלוח עזרה לטורקיה. זאת יוזמה שמהווה תעודת עניות לראש העיר".

נקש: "עם כל הכבוד, עינת קליש רותם שלחה הודעה לעיתונות לפני שהיא קיבלה אישור ממועצת העיר בגלל שהיא בלחץ בגלל הבחירות המוניציפליות הקרבות. עוד לא שמעתי בשום מקום שרשות מקומית שולחת מתנדבים. אם את רוצה, תארגני איסוף של שמיכות ותעבירי אותן למי שמארגן בארץ את הסיוע. גם כשטורקיה שלחה לפה מטוסים בשריפה הגדולה, כמו גם יוון, בולגריה וירדן, זה לא כי יונה יהב התקשר לנשיא טורקיה ארדואן ואמר 'שלח לי מטוסים'. המדינה היא זו שפנתה. זה צעד פופוליסטי שנשמע טוב ויפה, אבל הוא לא הולם".

קליש רותם מסרה בתגובה: "תשאלו עד כמה נמוך אפשר לרדת בפוליטיקה המקומית? אתמול בערב שוחחתי עם חברי משלחת החילוץ החיפאית, שביקשו תקציב זעום מעיריית חיפה על מנת לצאת היום לטורקיה ולסייע בחילוץ לכודים ובהצלת חיי אדם. לצערי, חברי מועצה מהאופוזיציה התנגדו להעברת התקציב הקטן לטובת הוצאת המשלחת בגלל שיקולים פוליטיים ופופוליסטיים. לדאבוני, המשלחת לא תצא להציל חיים. הוצאת המשלחת היא משמעותית גם כדי שחבריה יצברו ניסיון חשוב בחילוץ אמת וגם כאות תודה לטורקים שב-2016 שלחו מטוסי כיבוי להשתלט על השריפה שפרצה בכרמל. אוי לבושה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אחמד

    כל הכבוד לאופוזיציה שעומדת על המשמר.
    בחיפה יש הרבה שזקוקים לעזרה וראש העיר לא רואה אותם ממטר.

  2. פופוליזם זול

    ושוב קליש לא מבינה את מקומה, את מעמדה, את תפקידה. היא ראשת עיר, ראש רשות מקומית ולא ראשת מדינה. את חיפה היא בקושי מנהלת אז עכשיו היא מבקשת לנהל את ענייני המדינה? עזרה הומניטרית? שתדאג קודם לקשישים שמתים בחיפה. יש מספיק אנשים בעיר שזקוקים לסיוע, להם היא צריכה לדאוג. יחסים בין מדינות ובכללם נושאים הומניטריים, מתנהלים בין ממשלות. ממשלת ישראל היא זו שצריכה לעבוד מול מדינות, לא ראשי ערים ורשויות מקומיות. כשבשריפה הגדולה בחיפה בשנת 2016 טורקיה שלחה לכאן מטוסי כיבוי, זה היה כסיוע למדינה ולבקשתה של ממשלת ישראל ולא של יונה יהב ראש העיר הקודם של חיפה. אבל קליש לא מבינה. אין גבול לציניות (״עניין הומניטרי ממדרגה ראשונה״) ולעד כמה נמוך קליש מוכנה לרדת כדי לזכות באהדת הציבור שאותה כבר מזמן איבדה. אנחנו בשנת בחירות וקליש תעשה הכל כדי לקושש קולות ולזכות בקדנציה שניה. ולא חסרות דוגמאות מהעת האחרונה: מתקפת יחסי ציבור ברשת ותליית מודעות ענק ברחובות, מחיקת חיסול של דוחות תנועה, הגדלה במיליוני שקלים של תקציב חגיגות יום העצמאות, שאותן בכלל רצתה לבטל בתחילת כהונתה, ועכשיו – סיוע עירוני חיפאי לתורכיה. מעניין מה השפן הבא שהיא מתכננת לשלוף לנו ממרכז התכנון של הקמפיין שלה שממוקם אצלה בלישכה. מגלומנית פופוליסטית זולה. בזמן שנותר לה, מוטב שתתחיל לטפל בבעיות העיר שלה חיפה.

  3. פזית

    אתם קצת מתבלבלים חברים, עוד ארבעה אנשים שיכולים להגיע לעוד עשרה אנשים בטורקיה יום לפני מה שהיו מגיעים כוחות חילוץ אחרים, זה חיים של עוד עשרה אנשים
    המצב שם מטורף לחלוטין, אלפי הרוגים, אז כן, זה לפני קלינאי תקשורת, ולפני גנים מוצפים – אנשים, יהודים טובים אפילו, קבורים מתחת להריסות וכל דקה קובעת – אבל אתם קצרי רואי וצרי מוחין – רק חושבים על עצמכם
    אז הנה מחשבה לעצמכם, כוחות חילוץ רעידת אדמה, צריכים להתאמן ולראות אירועים אמיתיים כדי ללמוד ולהתמקצע – אולי היה צריך להציג את זה ככה:
    'יחידת החילוץ החיפאית עושה סיבוב ציני ומנצלת את האסון בטורקיה לשלוח כוחות כדי להתאמן וללמוד כדי שלנו יהיה טוב ואנחנו נהיה שמחים, יש לזכור שזה לא כי איכפת לנו חלילה מאף אחד חוץ מעצמנו'
    עכשיו בטח אופוזיציה תסכים, וגם המגיבים המגעילים שלא יודעים להבדיל בין אסון קולוסאלי היסטרי לבוא בכביש
    הפריבילגיה נעימה לכם אני מקווה…
    כשכאן יקרה משהו, נגיד שכל מי שיכול שיבוא אפילו אדם אחד, אבל למה שיבואו?
    בהצלחה לנו

  4. אופוזיציה של אפסים וחלאות המין האנושי

    אתם מטומטמים לחשוב שמישהו היה מצביע קליש בגלל תמיכתה במשלחת הסיוע החיפאית? אינכם בני אדם – סתם חיות טרף מהזן הנחות ביותר. רק בגלל ההתנהגות בעניין הזה אסור לבחור בכם אי פעם לכל תפקיד ציבורי. ויש כנראה מספיק סיבות נוספות מדוע אסור להצביע בעד האופוזיציה בחיפה.

  5. רעש וצלצולים

    אין גבול לציניות של עינת קליש שמנסה לנצל את הטרגדיה בטורקיה לטובתה. אם היא באמת היתה רוצה לסייע לנפגעי אסון רעידת האדמה בטורקיה, מתנדבי עיריית חיפה היו יכולים להצטרף למשלחת הישראלית המונה אנשי רפואה ואנשים מיחידת החילוץ של פיקוד העורף והצבא שכבר נמצאת בטורקיה. אבל לא. תתארו לכם תמונה בדף הפייסבוק של עיריית חיפה שבה מצולמת ראשת העיר עינת קליש, לבושה במדים וחבושה בקסדה, עומדת מחוייכת לצד משלחת המתנדבים של עיריית חיפה, מתחת לכותרת שמכריזה: ״עינת קליש, ראשת העיר של חיפה, הורתה על יציאת משלחת חילוץ והצלה מטעם עיריית חיפה״. ובינתיים, בעולם האמיתי, בלי צלצולים ורעשי רקע מיותרים, ארבעה רופאים ואחות אחת מבית החולים רמב״ם, כבר נמצאים עם משלחת החילוץ הישראלית באזור האסון בטורקיה, מסייעים בהקמת בית חולים שדה ומשתתפים במאמצים להעניק טיפול רפואי ולהציל כמה שיותר חיי אדם. בכבוד ובצנעה מייצגים את המדינה. גאווה לרמב״ם, גאווה לחיפה, גאווה למדינה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יכלו להצטרף למשלחת של פיקוד העורף וז"קא יכולו להצטרף למשלחת של הרופאים מרמבם, אך לא ,קליש רצתה תמונה עם קסדה ושהיא תיהיה בכותרות לא פחות ולא יותר "עירית חיפה שולחת משלחת" כמה ציני בנלי ומפגר ! איזה עיריה שולחת משלחת היה כדבר הזה? ברור שרצתה כותרות לעצמה,ועל חיפה ציפצפה כמו תמיד,את כספי העיריה שמקבלת -לא רואים שום דאגה לעיר, יש בתים רעועים בסכנה ,יש זקנים קופאים מקור,יש גנים מוזנחים אז משלחת יכולה לצאת עם משלחות אחרות ובעיר שתתחיל לטפל בדחיפות.

  7. ראובן

    מאוכזב מההחלטה האומללה של אותם ארבעה.
    בלי להיכנס לפוליטיקה מקומית קטנה ומה תפקיד חיפה (או כל רשות), לתקצב משלחת קטנה בסכום שהוא שבריר אחוז מתקציב העירייה , למחווה הומניטרית באזור שנפגע מאסון כבד,אלפי הרוגים,קבורים תחת הריסות בקור נוראי-ראוי בהחלט.
    ובוודאי מטרה טובה יותר מ'אמנים' שישירו 50 דקות ביום העצמאות כל אחד תמורת הרבה יותר.
    חבר'ה- איכזבתם.
    ולהזכיר-טוקריה שלחה סיוע באסון הכרמל.

  8. ראובן

    מסכים לגמרי עם פזית וחבל שבגלל סכום שהוא שבריר אחוז מתקציב העירייה (בדקתי), שיקולים צרים ופוליטיקה קטנה נמנע סיוע גם אם סמלי מאזור מוכה אסון עם אלפי הרוגים, פצועים וניצולים בחורף קשה. לא חשוב אם זו מדינה או רשות מקומית.
    זו מטרה חשובה בהרב מכמה אמנים שישירו ביום העצמאות תמורת סכום גדול בהרבה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל שיש את חברי האופוזציה להרוס את הטירוף. מתי קליש תיראה את בעיית המבנים המסוכנים שיש בעיר?! כשתיהיה רעידת אדמה ויהיו הרוגים???!!!! תשקיעי את הכסף הזה בטיפול העיר שלך קודם כל ולפני הכל בנוסף לכל הסיבות שציינו חברי האופוזיציה! צודקים לגמרי.

  10. בלעד דרדן

    There are enough people in the city who need assistance, that you first take care of the elderly who die in Haifa. Or maybe she prefers that they move to Turkey and there they can receive assistance?
    Either you don't understand that you are mayor or you think you are running the country – decide

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר