השלט על בניין האודיטוריום
השלט על בניין האודיטוריום

אתו"ס מציגה: תפיסת צד פוליטי או מסר מאחד?

על בניין האודיטוריום נפרש שלט ענק עם תמונתו של דוד בן גוריון ועם ציטוט מפיו: "מדינת ישראל, אני מקווה, לא תהיה אף פעם מדינה טוטליטרית". אנשי שמאל מפרגנים, בצד הימני של המפה זועמים. אתו"ס: "לאור התלהטות היצרים של כל הצדדים החלטנו לחזור לדברי אבי האומה אשר קבע מוסכמות שכולם יכולים להסכים ולהתאחד לאורן"

פורסם בתאריך: 27.2.23 09:35

ביום שישי נפרש על בניין האודיטוריום שלט ענק עם תמונתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ועם ציטוט מפיו: "מדינת ישראל, אני מקווה, לא תהיה אף פעם מדינה טוטליטרית, שבה יקבע השלטון את האמת המדעית, את הסגנון הספרותי, את כיוון האמנות, את דרך הרוח. במדינת ישראל תהיה חירות גמורה לאנשי הרוח, ואיש לא יכבוש ולא ישעבד". על האודיטוריום אחראי התאגיד העירוני אתו"ס.

מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי העלה פוסט עם התמונה של השלט וכתב: "שנזכור תמיד מהיכן התחלנו ומה שאפנו לבנות כאן". פוליטיקאים ואנשי שמאל פרגנו על היוזמה. ח"כ נעמה לזימי (העבודה) שיתפה את התמונה וכתבה: "נתלה בחזית של אודיטוריום חיפה. חיפה אהובתי". חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג שיתפה גם היא את התמונה וכתבה דברים דומים: "השלט שהוצב באודיטוריום ביוזמת אתו"ס חיפה. גאווה חיפאית".

מנגד, פוליטיקאים מהימין זועמים. לטענתם, השלט מהווה נקיטת עמדה פוליטית תוך שימוש בנכס עירוני. ד"ר עודד סושרד כתב: "השלט הענק שנתלה באודיטוריום לא היה צריך להיתלות שם. מדובר בנכס עירוני הממומן מכספי ציבור של תושבי העיר שאוחזים במגוון דעות, והפקעת השטח לטובת קידום אגרסיבי כל כך של אג'נדה שמכוונת בבירור נגד חלקים נרחבים בציבור הישראלי, ובציבור משלמי המסים בחיפה בפרט, אינה ראויה. חברי כנסת ומנהיגים מקומיים מהשמאל מיהרו לשתף את היצירה ולשבח את יוזמיה, אך אין כאן עניין של ימין ושמאל אלא שימוש בלתי ראוי במשאבים ציבוריים. כמי שמתעתד לשרת את הציבור כראש סיעת נטו במועצת העיר הבאה, איני מעלה על דעתי להשתמש בסמכויות שיהיו ברשותי להשתמש במרחב הציבורי, השייך לחיפאים כולם, באופן שבו השמאל עושה בו שימוש כיום".

 

 

יו"ר דירקטוריון אתו"ס יעקב פינגולד מסר בתגובה: "זה מצוין. אני לא יודע מי שם את זה, זאבי יודע. אז יש התרעמות בימין. איזה ימין יש פה? זו נקיטת עמדה? איפה נקיטת העמדה אנחנו מחדדים את מגילת העצמאות".

זה עבר את אישור הדירקטוריון?

"לא".

למה?

"לא צריך. זו החלטה של זאבי, ואני מקבל אותה".

ואישור ממחלקת השילוט בעיריית חיפה?

"אני צריך אישור מהעירייה? אני יכול לשים מה שאני רוצה".

מאתו"ס נמסר בתגובה: "זו הפעם השנייה שבה השלט הזה נתלה. הפעם הראשונה היתה בעת משבר הקורונה כאשר היה חשש שהתרבות תיפגע. לאור התלהטות היצרים של כל הצדדים והחשש שהתרבות תיפגע שוב החלטנו לחזור לדברי אבי האומה דוד בן גוריון אשר קבע מוסכמות שכולם יכולים להסכים ולהתאחד לאורן דווקא בימים של מחלוקות כמו ימים אלה. אתו"ס מביעה את עצמה אך ורק באמצעות פעילויות התרבות שהיא יוצרת על ידי בחירת הסרטים לפסטיבל הסרטים, בחירת ההצגות המובאות לאולמות ובחירת המופעים של סדרת המחול, ותמשיך לשמור על חופש פעולה אמנותי מלא גם להבא. כל פרשנות אחרת אין לה בסיס, ומטרתה היא לחבל בחופש האמנותי ולפגוע בו".

חבר מועצת העיר יואב רמתי לא מקבל את הטענה של אתו"ס כי אין ביוזמה נקיטת עמדה: "אני מעריך מאוד את אתו"ס ובעיקר בתחום התרבות התורנית, אבל הפרסום זה הוא תקלה מצערת וחוסר רגישות להלכי הרוח בציבור. אני מאמין שמדובר בשגגה. אזכיר בקצרה כי בתקופת בן גוריון נהגה בארצנו הצעירה דיקטטורה וכפייה חילונית אשר השלטון היום חלש ומחוויר לידה. למשל חופש הפולחן הדתי – הנערים שומרי המסורת שעלו לארץ חויבו להתחנך במסגרות חילוניות בהתאם לחלוקת המנדטים בכנסת. למשל חופש העיסוק – העולים ממרוקו חויבו לחתום כי יעסקו אך ורק בחקלאות, שאם לא כן לא יעלו. למשל חופש הבחירה – מי שהיה מעונין להתקבל לעבודה בתאגידים הגדולים נדרש היה להציג תעודת חבר מפלגתית. אלו היו ימי 'הזוהר והטוהר' של קום המדינה. יש לפעול במתינות במרחב הציבורי ולשמור על שיח מכבד גם כשלא נוח ,תרומתנו למדינה ופעולותינו לקיומה אינן תלויות בסיסמאות שמתבררות כריקות מתוכן, כמו קבלת האחר, סובלנות ועוד, אלא במעשינו לחיזוק עמנו בהתמודדות עם אתגרי השעה. נתאחד ונרבה את המשותף".

 

 

הפוסט של מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי

הפוסט של מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סטס

    לשמאל מותר הכל
    כבר הרבה שנים
    כמו ברוסיה, לא מתווכחים
    ומי שיגיד משהו, נקבור אותו עם השופטים שלנו

  2. איש

    גם אדריכל הנכבה לא ימני מספיק בשביל ישראל של 2023…
    תשחררו אותנו מהשיט הזה ותנו לחיות במדינת חיפה החופשית

  3. אתו"ס מציגה: פסטיבל הצביעות

    פוליטיזציה מכוערת כרגיל למחנה "הנכונים" מותר לבזבז כספי ציבור לתעמולה שלהם, לחסום צירים, לנשוך שוטרים, לרסס בוגד.. וכו וכו

  4. ולא ציינו שם את הסייפא של דבריו באותה אימרה

    "ודווקא משום כך תוטל על אנשי הרוח אחריות גדולה,החובה צמודה לזכות"
    נראה שאם היה מודע להיכן פנו רוב רובם של אנשי הרוח והאומנות ואיזה צד הם תפסו ,סביר שהיה גונז את המשפט.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר