הפיגוע בקו 37
הפיגוע בקו 37

המחבל מהפיגוע בקו 37 לא יוכל להתגורר בחיפה

שר הפנים קבע כי על המחבל מוניר רג'בי מחיפה, שהורשע בסיוע לתכנון הפיגוע בקו 37 וצפוי להשתחרר בקרוב לאחר שריצה מאסר עולם, תוטל מגבלה ולפיה הוא לא יוכל לשוב להתגורר בחיפה. יוסי צור, שבנו אסף נרצח בפיגוע: "כססנו ציפורניים בשבועות האחרונים. אנחנו מרוצים, חלף הסיוט"

פורסם בתאריך: 27.2.23 21:17

הצלחה למאבק המשפחות השכולות מהפיגוע בקו 37: שר הפנים מיכאל מלכיאלי קבע כי על המחבל מוניר רג'בי, תושב חיפה שהורשע בסיוע לתכנון הפיגוע וצפוי להשתחרר בקרוב לאחר שריצה מאסר עולם, תוטל מגבלה ולפיה הוא לא יוכל לשוב להתגורר בחיפה – כך דיווח הערב (שני) כתב ערוץ 12 אדר גיציס.

ההחלטה על המגבלה התקבלה לאחר שמשרד המשפטים קבע כי מכיוון שרג'בי הוא תושב ארעי, וזאת לאחר ששר הפנים לשעבר אריה דרעי שלל את תעודת הזהות הכחולה שלו, קיימת אפשרות להטיל עליו מגבלה שלפיה ייאסרו מגוריו בחיפה. ההודעה בעניין נשלחה לרג'בי בכלאו, והוא רשאי לערער על כך לבג"ץ.

 

 

הפיגוע בקו 37 התרחש ב-5 במרץ 2003 באוטובוס קו 37 של אגד בשדרות מוריה. בפיגוע נרצחו 17 אנשים בידי מחמוד עמדאן סלים קוואסמה – מחבל מתאבד מהחמאס.

יוסי צור, אביו של אסף שנרצח בפיגוע: "לקח לנו הרבה מאוד זמן ועברנו הרבה מאוד תלאות עד שהגענו לרגע הזה. דרעי שלל לו את תעודת הזהות בשנת 2019, ועכשיו משרד הפנים עשה מהלך שמטיל עליו מגבלה מלהתגורר בחיפה. התחלנו את התהליך בכלל דרך משרד הביטחון, ביקשנו את זה מבני גנץ שהיה אז שר הביטחון, ומשם זה עבר למשרד הפנים. כססנו ציפורניים בשבועות האחרונים וחיכינו שהיועצת המשפטית לממשלה תאשר לשר הפנים את המהלך, כי זהו מהלך תקדימי. אנחנו מרוצים, חלף הסיוט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. סטס

    כל הכבוד על ההחלטה הראויה.
    לצערי כמו שאריה אמר, בג"ץ במתכונת הנוכחית, גם יתנו לו מחיר למשתכן המחבל.

  2. אבי

    עוד נותנים לו בגצ פשוט בושה מעיף אתו לעזה שישב שם .הכי טוב תליה על חבל בזיון שאדם כזה יוצא לחופשי אחרי רצח כזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר