חוף בת גלים (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
חוף בת גלים (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

משרד הבריאות פרסם אזהרת רחצה בחוף בת גלים

בשל הימצאותו של כתם שמן בחוף בת גלים פרסם משרד הבריאות אזהרת רחצה בשני חלקיו של החוף - המערבי והמזרחי. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי נמצאו דלקים בעלי ריח של תערובת סולר ובנזין בניקוז סמוך לתחנת דלק וכי האירוע מתוחקר

פורסם בתאריך: 6.3.23 13:58

משרד הבריאות פרסם היום (שני) אזהרת רחצה בחוף בת גלים – המערבי והמזרחי – בשל הימצאותו של כתם שמן בחוף. המשרד הודיע כי הנושא נמצא בטיפולו של המשרד להגנת הסביבה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי אתמול, בעקבות פניות של תושבים על ריח דלק באזור בת גלים, יצאו צוותים של שירותי הכבאות וההצלה ושל חברת קצא"א לבדיקה במקום, וזאת בעקבות חשד לדליפה מצינור של החברה. בדיקת השוחות לא הצביעה על ריכוזי חומר אורגני או דלק.

הבוקר הגיעו לשטח מפקחי מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה והיחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה ונציגי עיריית חיפה לבדיקת האירוע. המפקחים פתחו שוחות ומצאו דלקים בעלי ריח של תערובת סולר ובנזין בניקוז סמוך לתחנת דלק. כל השוחות ומפרידי השמנים נשאבו, וכעת אין דלק במערכת הניקוז ולא ידוע למשרד על הגעה של דלק לים.

בתחקיר ראשוני שערך המשרד מסרה מנהלת תחנת הדלק כי אתמול תדלקה משאית בנזין במקום סולר. על פי החשד, הדלק נשאב מהמשאית ונשפך בשוחה. המשרד בוחן את פרטי המקרה ואת מקור הדלק, ויפעל בהתאם.

 

 

עדכון (שלישי, 12:35): בהמשך להודעה של המשרד להגנת הסביבה מאתמול, בסיור ביקורת שביצעו הבוקר מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד בפתח הנקז בבת גלים נראו סימנים של דלק קל (Oil Sheen) בליווי ריח של דלק. מפקח המשרד הנחה את עיריית חיפה להציב חוסם סופג בפתח הנקז, והחוסם הונח.

ההערכה היא ששטיפתו וניקוזו של החומר מהשוחות הותירה שאריות שזרמו אל פתח הניקוז בים. צוות מחוז חיפה של המשרד ואנשי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית בוחנים אם המקור הוא שפך פיראטי ממשאית או קשור לחיבור מערכת הביוב של תחנת הדלק לניקוז. במסגרת הבדיקה נחסם קו הניקוז, כך שככל שיש עדיין מקור פעיל, הוא יימצא ותימנע הזרמה לניקוז.

עוד נמסר כי המשרד בוחן את נסיבות האירוע, ויפעיל את סמכויותיו ככל שיידרש.

 

פתח הניקוז שנחסם (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

פתח הניקוז שנחסם (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר