צוותים של מד"א (צילום: ישי לוי, תיעוד מבצעי מד"א)
צוותים של מד"א (צילום: ישי לוי, תיעוד מבצעי מד"א)

מיום ראשון: תרגיל משולב רב זירתי שידמה תרחישים ביטחוניים

מיום ראשון יקיימו מד"א וכוחות הביטחון הנוספים תרגיל רב זירתי שיימשך שלושה ימים בחיפה ובגליל המערבי. התרחישים בתרגיל יהיו נפילת פצצות מרגמה בגבול הצפון, ירי טילים לכיוון חיפה וירי רב זירתי בכמה מוקדים, ובשיאו יפעלו כל הכוחות בתרחיש של אירוע רב נפגעים באיצטדיון סמי עופר

פורסם בתאריך: 10.3.23 11:57

מיום ראשון יקיים מד"א תרגיל רב זירתי שיימשך שלושה ימים, ובו יידרשו צוותי מד"א לתת מענה רפואי לנפגעים בכמה אירועים שונים בחיפה ובגליל המערבי. במסגרת התרגיל, שיתקיים במיקום שונים במרחבים כרמל ואשר של מד"א, תגויס יחידת המילואים של הארגון, וביחד עם צוותי מד"א הפועלים בשוטף יספקו מענה רפואי לנפגעים באירועים הביטחוניים המדומים.

התרחישים בתרגיל יהיו נפילת פצצות מרגמה בגבול הצפון, ירי טילים לכיוון חיפה וירי רב זירתי בכמה מוקדים. בשיאו של התרגיל יפעלו כוחות משטרה, כבאות והצלה וצה"ל ביחד עם מד"א בתרחיש של אירוע רב נפגעים מדומה, ובו 90 נפגעים, באיצטדיון סמי עופר.

 

 

במהלך השבוע יתורגל גם מוקד 101 של מד"א בתחנת חיפה, אשר ינהל טיפול רב זירתי בחמש זירות שונות של פגיעה באוכלוסייה האזרחית בזמן מלחמה. במקביל למיגון מנות הדם בבנק הדם של מד"א בחיפה ינועו צוותי מד"א מתחנה לתחנה באמצעות אופנועים ואמבולנסים של הארגון ויטפלו בנפגעים מדומים ממטח ירי בכמה זירות. במסגרת התרגיל צפויה תנועה ערה של רכבי ביטחון והצלה בחיפה ובגליל המערבי.

מנהל מחלקת היערכות לשעת חירום במד"א פליקס לוטן: "התרגיל הרב זירתי שנקיים בשבוע הבא בשיתוף עם כוחות החירום הלאומיים הנוספים של מדינת ישראל יסייע לנו להתמודד ולתפקד בצורה הטובה ביותר באירוע משמעותי ובתקיפת העורף בישראל. צוותי מד"א מתרגלים שוב ושוב תרחישים שונים, וכך שומרים על מוכנות גבוהה לכל אירוע".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "צוותי הארגון מתרגלים באופן שוטף אירועי קיצון ותרחישי אסונות על מנת להיות ערוכים ומוכנים להעניק את הטיפול המקצועי והטוב ביותר בזמן מלחמה או אסון. החובשים והפראמדיקים במד"א ערוכים לסוגים רבים של תרחישים, ובתרגיל הזה החלטנו לתרגל גם את יחידת המילואים. אין ספק כי תרגיל מורכב שבו פועלים מאות חובשים ופראמדיקים במספר רב של זירות מחזק את שיתוף הפעולה עם גופי החירום הנוספים ושומר על כשירות מקצועית של הצוותים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר