ישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה (צילום: מינהל התכנון)
ישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה (צילום: מינהל התכנון)

מסתמן: מיום ראשון יושבתו ועדות התכנון

מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15, שבו חברה גם עיריית חיפה, מאיימים להשבית את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה החל מיום ראשון אם הממשלה לא תסיר את פרקי הלאמת הארנונה, התשתיות הלאומיות ותכנון ובנייה מהצעת חוק ההסדרים. עינת קליש רותם צייצה: "לחיפה המשמעות היא קטלנית"

פורסם בתאריך: 15.3.23 12:30

מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 (הערים העצמאיות בישראל; ח"ה) מאיים להשבית באופן מלא את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה החל מיום ראשון בשבוע הבא, אם הממשלה לא תסיר את פרקי הלאמת הארנונה, התשתיות הלאומיות ותכנון ובנייה מהצעת חוק ההסדרים.

העיריות שמאיימות להשבית את פעילות ועדות התכנון הן כל החברות בפורום – חיפה, אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, כפר סבא, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה ותל אביב-יפו.

בתום דיון שהתקיים ביום שני פרסם הפורום הודעה, ולפיה "חוק ההסדרים שהממשלה מקדמת בימים אלה באופן דורסני וחסר תקדים יפגע קשות בסמכויותיו וביכולותיו של השלטון המקומי לבצע את תפקידיו, לנהל את ערי ישראל ולתת שירותים לאזרחים ולתושבים. לפיכך, ובהתאם להחלטת מליאת ראשי הערים של פורום ה-15, מעדכן הפורום כי אם הממשלה לא תסיר מהצעת חוק ההסדרים את פרק הלאמת הארנונה, פרק התשתיות הלאומיות ופרק התכנון והבנייה, לרבות עצירת הפגיעה בהגנה על הסביבה ובבריאות, עד ליום ראשון הקרוב, 19 במרץ, ישביתו ערי פורום ה-15 באופן מלא את פעילותן של הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה, לרבות פעילות התכנון והרישוי. ככל שהממשלה תמשיך בקידום פרקים אלה, פורום ה-15 יחריף את המאבק, לרבות השבתת מערכת החינוך בערים".

 

 

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס התריע בוועדת הפנים של הכנסת כי אם לא יימצא פתרון להורדת מחירי הדיור, השלטון המקומי יכריז על סגירת הוועדות לתכנון ובנייה בכל הרשויות עד להודעה חדשה. ביבס טען שמינהל מקרקעי ישראל הרוויח 59.2 מיליארד שקל בשנתיים האחרונות על קרקעות באזורי הביקוש, ועוד כמעט 20 מיליארד שקל ממיסוי, וציין כי מכל ההכנסות הללו לא חזר ולו שקל אחד לזוגות צעירים. לטענתו, המדינה היא המרוויחה הגדולה ממשבר הדיור, ואין לה רצון אמיתי לפתור אותו.

לפי טיוטת חוק ההסדרים, המדינה מציעה להקים קרן שממנה יקבלו רשויות מענק של 2,000 שקל על כל היתר בנייה שניתן מאז 2021, אך הקרן תמומן מהפרשת כספים מהארנונה שלא למגורים לפי רמת ההכנסה של כל עיר. המשמעות היא שעיריות שלהן פעילות מסחרית ואחוזי גבייה גבוהים יפרישו בפועל את מלוא התקציב. כמו כן, לפני מספר ימים הופץ להערות הציבור תזכיר חוק לשילוב של נציגים של משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות במוסדות התכנון, ובו מוצע להגדיל את מספר הנציגים מטעם הממשלה בהרכב הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה, כאשר נציגי הממשלה הנוספים ימונו מטעם משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות.

היום (רביעי) צייצה ראש העיר עינת קליש רותם בחשבון הטוויטר שלה: "חיפה, עם ערי פורום ה-15, תשבית החל מיום ראשון את ועדות התכנון והבנייה עד לביטול סעיפי חוק ההסדרים שמתכננים לרסק את השלטון המקומי. בזמן שממשלות ישראל לדורותיהן עשו הכל כדי להחליש את השלטון המקומי, הנוכחית החליטה לחסל אותו – בתכנון, בארנונה, בתשתיות ובסביבה. לחיפה המשמעות היא קטלנית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב המצאות של העבריינית המורשעת. גם ככה ועדות התכנון בחיפה לא פעילות

  2. זיכרון קצר

    כמה פעמים צוק נחשון הופיע לוועדה הזו בקושי פעמיים מתוך 20 מפגשים בערך שהיה צריך להופיע זה לא קטלני?

  3. איש

    חוק ההסדרים מחביא בתוכו הכפפת התכנון בארץ לועדות סגורות בשליטת הליכוד וש"ס… זה מתקדם כך לאט לאט כבר שנים עם חברות כמו משכ"ל ומימון מוסדות חינוך פרטיים, עכשיו זה יהיה החוק!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר