מימין לשמאל: הילה פרלמן, עינת קליש רותם, מארק בייקר וניר מריאש (צילום: ראובן כהן)
מימין לשמאל: הילה פרלמן, עינת קליש רותם, מארק בייקר וניר מריאש (צילום: ראובן כהן)

נשיא הפדרציה היהודית של בוסטון הגיע לחיפה לביקור תמיכה  

נשיא הפדרציה הרב מארק בייקר נפגש בחיפה עם ראש העירייה עינת קליש רותם, עם מנכ"ל העירייה, ניר מריאש, וכן עם נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין. הרב בייקר הביע את תמיכתה הבלתי מסויגת של הפדרציה במדינת ישראל, וביקש להבין וללמוד כיצד הם יכולים לסייע בימים קשים אלו

פורסם בתאריך: 15.3.23 17:08

נשיא הפדרציה היהודית של בוסטון (CJP), הרב מארק בייקר, הגיע השבוע לביקור בזק בחיפה. מטרת הביקור הייתה תמיכה בישראל ובאזרחיה בכלל ובחיפה בפרט. הרב בייקר נפגש עם אנשי מפתח בחברה הישראלית וחברי כנסת. את ביקורו בחיפה, הובילו הילה פרלמן-פניאל, מנהלת שותפות חיפה-בוסטון, ורני בנדר, יו"ר השותפות.

בחיפה, נפגש הרב בייקר עם ראש העירייה עינת קליש רותם, עם מנכ"ל העירייה, ניר מריאש, וכן עם נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין.  כמו כן, הוא נפגש עם קבוצת צעירים, המשתתפים בתוכניות הרבות של השותפות, כדי ללמוד על האתגרים העכשוויים ועל השפעת המצב הפוליטי על החברה הישראלית בכלל ובקרב הצעירים בפרט. הרב בייקר הביע את תמיכתה הבלתי מסויגת של ה-CJP במדינת ישראל, וביקש להבין וללמוד כיצד ה-CJP יכולים לסייע בימים קשים אלו.

 

 

קליש רותם הביעה את דאגתה מהקרע בעם על רקע הרפורמה המשפטית והפגנות הענק נגד הממשלה. כמו כן, היא אמרה שחוק ההסדרים שהממשלה מבקשת להעביר בכנסת יהווה סכנה של ממש לעצמאותן של הרשויות המקומיות ולשירות שהן יוכלו לתת לתושבים, ולכן ביקשה את התערבותם של חברי הפדרציה במאבקים אלו.

פרלמן אמרה: "מדינת ישראל והחברה היהודית בכל העולם מצויות בימים קשים. החברה הישראלית הידועה בחוזקותיה נמצאת היום במצב של משבר חברתי עמוק, אשר מוביל לפילוג וקיטוב. מילים רבות נכתבו על המצב אליו נקלענו כחברה וכמדינה. שותפות חיפה-בוסטון וה-CJP כואבים את המתרחש בארץ בכלל ובמיוחד את התערערותה של לכידות החברה הישראלית. ביקור התמיכה של נשיא פדרצית בוסטון ה-CJP מחמם את הלב ומפיח תקווה לאחדות ולערבות הדדית, במיוחד בימים קשים אלו. חשוב לציין שגם יהדות ארצות הברית בכלל ובוסטון בפרט סובלות מהשלכות הארועים בארץ. מעבר לדאגה העמוקה למדינה שמדירה שינה מעיניהם, הם חווים אנטישמיות שטרם נראתה כמותה".

בייקר אמר: "כיהודי מצפון אמריקה שמרגיש אהבה ואחריות עמוקה לישראל ולעם היהודי, אני מבין שהשעה הזו היא שעת משבר קשה לעם היהודי כולו ולמדינת ישראל בפרט. בזמן כזה, חשוב לנו להדגיש את מחויבותנו העמוקה למדינת ישראל, לחברה הישראלית ולהמשכיות לכידות העם היהודי. שנת ה-75 לייסודה של מדינת ישראל מלווה במאבקים על היבטים רבים בזהותה היהודית והדמוקרטית של ישראל. אני מאמין בחוסנה של ישראל וממשיך לקוות שמשבר זה יוביל למחויבות רבה יותר של כל הקשת הפוליטית במדינה, להמשך בנייתה ושגשוגה של מדינת ישראל וללכידות החברה הישראלית. אין דבר חשוב יותר מלחזק ולשמר את הקשר בין הקהילות היהודיות ברחבי העולם, את הדיאלוג בינינו ואת אחדותנו כעם אחד. ה-CJP ימשיך לתמוך ולעמוד לצד ישראל, במיוחד בימים לא פשוטים אלה, ונמשיך להשקיע בפרויקטים אשר יובילו לבניית חברה שיוויונית, מוסרית ומתוקנת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל ח.

    אין משבר חברתי וקיטוב ופילטג בישראל.
    יש גורמי שמאל שלא מקבלים את תוצאות הבחירות ופונים לשרוף את המועדון כי לא מתאים להם כללי הדמוקרטיה והחזרת הפרדת הרשויות במקום הכאוס המשפטי ששלט בחיינו בצורה אנטי-דמוקרטית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר