פיצה fix במרכז הכרמל
פיצה fix במרכז הכרמל

"באותו רגע הבנתי שעקצו אותי וירדו לי דמעות מהעיניים"

ביום שלישי התקשר אל ארתור אברמוב, מבעלי פיצרייה fix במרכז הכרמל, אדם שהזדהה כנציג עיריית חדרה, ואמר כי לסניף החדרתי של אברמוב יש חוב לעירייה. כך החלה השיחה שהובילה לתרגיל עוקץ מתוחכם, אשר השאיר את אברמוב פגוע: "גם אם אתם בלחץ וגם אם מאיימים עליכם, אל תתנו את פרטי האשראי שלכם"

פורסם בתאריך: 16.3.23 08:24

ארתור אברמוב, מבעלי פיצה fix במרכז הכרמל, לא האמין ששיחת טלפון בשעת העומס תתברר כעוקץ מתוחכם. ביום שלישי התקשר אל אברמוב אדם שהזדהה כנציג עיריית חדרה, ואמר כי הסיבה לשיחה היא חוב שעל הסניף החדרתי של אברמוב לשלם לעירייה.

"בסביבות השעה 15:30 הייתי לבד בפיצה כי השותף שלי לא יכול היה להגיע, והיה לחץ גדול", הוא מספר, "זה סניף חדש בחיפה, ונתתי שירות לארבעה לקוחות במקום, ובמקביל היה טלפון עם הזמנה. בשיא הלחץ התקשר אלי בן אדם ממספר מזוהה, לא תגיד מספר חסוי, הזדהה כמוטי מעיריית חדרה וטען שיש לי חוב על אגרת שילוט. ידעתי ששילמתי אגרת שילוט לשנת 2023 וגם היתה לי אסמכתה, אבל הוא המשיך להתעקש שיש לי חוב. אמרתי לו שאני יכול לשלוח לו את האסמכתה, אבל הוא הלחיץ אותי ואמר שאם אני לא משלם את החוב שעומד על 800 שקל הם ינקטו הליכים. התעקשתי לשלוח לו את האסמכתה, ואז הוא אומר שאני צודק ושהחוב הוא לא על אגרת שילוט אלא על דוח מיוני 2022 שאחד העובדים שלי קיבל על זריקת זבל. הוא גם אמר שיש ריבית מצטברת על הדוח שלא שולם וזה עומד על 1600 שקל, ושאם לא אעביר את הכסף תוך רבע שעה יעקלו את חשבון הבנק ואז לא אוכל להעביר אשראי של הלקוחות. הייתי בתוך הלחץ והבלגן עם הלקוחות, ונלחצתי כי זה יכול לפגוע לי גם בסניף בחיפה וגם בסניף בחדרה. אמרתי לעצמי שאם משביתים לי את האשראי אני מת, אין לי טעם לפתוח את הסניפים. איום כזה הוא חזק כי רוב האנשים משלמים באשראי".

אברמוב לא עמד בלחץ. הוא הסכים לשלם באשראי על החוב, רק שחשבונו לא יעוקל. "הוא אמר שהעירייה תזכה אותי כי לא אני חתמתי על הדוח אלא העובד שלי, והתנחמתי בכך שהכסף יחזור אלי. הצעתי לשלם באשראי או דרך האתר של העירייה, אבל הוא אמר שאי אפשר לשלם על זה באשראי או בהעברה בנקאית כי עד שהתשלום יתעדכן זה ייקח שלושה ימים, ואז העיקול כבר יבוצע. בסוף נעתרתי לבצע הליך שנקרא משיכת מזומנים ללא כרטיס. נתתי לו את תאריך הלידה שלי ופתחתי לו הרשאה. הוא אמר שהוא ייקח רק את הקוד ולא ימשוך כסף, ואפילו נשבע בילדים שלו. אחרי שנתתי לו את קוד ההרשאה הוא ניתק לי בפנים. קיבלתי הודעה שנמשכו פעמיים 800 שקל, ואז מיד חסמתי את זה. התקשרתי אליו בחזרה, אמרתי לו 'אתה משכת כסף', הוא ענה שאין מה לדאוג ושזה לא נמשך, אבל כשאני נכנס לחשבון אני רואה מינוס. הוא נתן לי תחושה שאני הרע בסיפור, ומדובר ברמת עוקץ גבוהה כי כשאמרתי לו 'תן לי להתקשר לעירייה לבדוק' הוא העלה משיבון של עיריית חדרה".

 

ארתור אברמוב

ארתור אברמוב

 

 

אברמוב מדגיש כי יש להיות ערניים לדרך שבה בוצע העוקץ: "האפשרות של משיכה ללא כרטיס באפליקציות של הבנקים היא הדבר הכי רע בעולם כי מאפשרת עוקצים גדול. אם אתה מעביר תשלום באשראי ומדווח על עוקץ – מזכים אותך. במשיכה ללא כרטיס אתה נכנס לאפליקציה, מקיש את תאריך הלידה ומקבל מסרון עם קוד לנייד, שאותו אתה מקיש בכספומט ומקבל את הכסף. הוא עשה לי את התרגיל הזה כי הוא אמר לי שהוא צריך את הקוד רק כאסמכתה. עשיתי הכל כדי לשלם בדרך אחרת אבל הוא פשוט הלחיץ אותי".

אבל בכך לא הסתיים הסיפור. האלמוני שהבטיח להתקשר למחרת ב-8:00 בבוקר כדי לבצע העברה חוזרת מחשבון העירייה לזה של אברמוב, אכן התקשר. "כשהוא התקשר נרגעתי", ממשיך אברמוב, "הוא נתן לי מספר כרטיס אשראי, אז נכנסתי לקופה של העסק ותקתקתי את ה-1,600. על המסך הופיע לי 'לא עובר', ואז הוא נתן לי מספר אשראי אחר, מספר תעודת זהות ואת שלוש הספרות בגב הכרטיס, וזה עבר מיד. חמש דקות אחרי זה התקשר אלי מישהו שטען שמשכתי ממנו 1,600 שקל. באותו רגע הבנתי שעקצו אותי וירדו לי דמעות מהעיניים. מסתבר שחייבתי בעל פיצרייה אחר בחיפה. הסברתי לו שעקצו אותי ושכנראה מי שעקץ אותי גנב לו את מספר האשראי. אמרתי לו לבטל את העסקה ואת הכרטיס".

לאחר שהבין שנפל קורבן לעוקץ פרסם אברמוב את סיפורו ברשתות החברתיות כדי להזהיר אחרים. "זה בן אדם מקצועי ברמה מטורפת", הוא אומר, "הוא ישב עלי חצי שעה אינטנסיבית. אני בן אדם חזק שיודע להתמודד עם לחץ מטורף, אבל בגלל שרציתי לתת את השירות המיטבי ללקוחות לא יכולתי להתמקד. זו היתה שעת השיא בעסק. אני אומר לך את האמת – נשברתי. ירדו לי דמעות. היתה לי מחשבה שעכשיו יחזרו אלי כל הצ'קים והתשלום לגן של הילד כי המשיכה הזו הגבילה לי את החשבון. ניסיתי להתקשר אל הבן אדם, ואז המספר כבר היה מנותק. דיברתי עם חבר שעובד במשטרה, והתברר שהכל בוצע מטוקמן שאי אפשר לאתר אותו. בשיחה עם הבנקאי שלי התברר גם שהכסף לא יחזור אלי כי מעצם העובדה שמימשתי את הקוד ואת הפעולה – אני אחראי. זה כאילו שביצעתי את המשיכה בעצמי".

אחרי בירורים נוספים הבין אברמוב שהוא לא קורבן העוקץ היחיד. "זה עוקץ ידוע שקרה להרבה אנשים, בעיקר לאנשים מבוגרים דוברי רוסית", הוא אומר, "אני לא מבוגר ואני אחראי מאוד, אבל זה קרה בסיטואציה שהייתי בלחץ. המסר שלי הוא שגם אם אתם בלחץ וגם אם מאיימים עליכם בעיקולים, אל תתנו את פרטי האשראי שלכם. הדבר הטוב שיצא מהסיפור זה התגובות שקיבלתי בעקבות הפוסט. מישהי התקשרה אלי וסיפרה שגם לאבא שלה בן 80 קרה אותו המקרה, ובזכות הפוסט שלי היא חסמה מיד את האשראי והגנב לא הצליח למשוך כסף. אחרי השיחה הזו שלה הרגשתי סיפוק. רק שאחרים לא יפלו כמוני".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלק כדול באשמה היא של בעל הפיצריה הנאיבי. למרבה הצער כיום הרבה צעירים פותחים עסקים עם כסף קל, ואז שורפים את ההשקעה בגלל חוסר כישורים עסקים בסיסיים.

  2. גבי

    גם אותי הוא ניסה לעקוץ הכלב , האמת נשמע מאוד אמין כמעט הצליח

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קובי
    תשמע אתה כל כך מטומטם שזה מגיע לך

  4. רוני

    אתה מגגיש להיות ערנים.
    ואני מצייע לך לא להיות טיפש וזה לא עוקץ ברמה גהוא לזה קוראים חובבנות.
    סליחה אח אתה לא חכם

  5. nlo

    מילא ליפול בהונאה ולשלם באשראי אבל אף גורם רציני לא יבקש ממך תשלום במשיכה ללא כרטיס.

  6. בלו סקאיי

    דמעות זולגות. לא יורדות.

    אחלה פרסומת לפיצריה למרות שלא יצאת מי יודע מה חכם
    תרוויח הכל בחזרה תוך כמה ימים
    הרבה בריאות

  7. פיצת הים התיכון

    בולשיט… תעמולה ופרסומת לעסק!!!!
    עד כמה אפשר להיתמם???!!!
    בהתחלה אגרת שילוט —> אחר כך דו"ח
    ולבסוף תן לי קוד משיכה מהכספומט…
    די…

  8. חיפאי +++

    סתום ברמות על…. כפי שכתבו קודמי, הכל פירסומת וחשיפה לעסק, וכל בו חיפה שתושבי חיפה גם סתומים כמו מוכר הפיצה!!!!
    נותן קוד למשיכת מזומן ׳עלק׳!!
    רגע הולך לנגב את הדמעות….

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה בן אדם מבוגר או דמנטי, אז איכשהו אפשר להאמין לסיפור.
    אבל בחור צעיר , בעל עסק עם שני סניפים לפחות? ועוד נתתי לו את הקוד אבל הבטיח לא להשתמש? פה כבר זה נראה הזוי לחלוטין. אז התכוון כן לשלם או לא לשלם? בקיצור- סיפור פרסומת לפיצריה…

  10. יוסי כ

    הסכים לשלם, אבל נתן קוד למשיכת מזומן רק בתנאי שהבחור לא ימשוך כסף.
    בחיית כמה שטויות במסווה של פרסומת?
    ועוד מבחור צעיר, בעל עסק שמתנהל מול העירייה לא שנה ראשונה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר