בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

גם בחיפה: פורום ה-15 משבית את ועדות התכנון

פורום ה-15, שבו חברה עיריית חיפה, מימש את איומיו, ומהיום משביתות ערי הפורום את פעילותן של הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה. בהודעת הפורום נכתב כי אם הממשלה לא תסיר את הפרקים של הארנונה, התכנון והבנייה והתשתיות הלאומיות מחוק ההסדרים, יתכנס הפורום כדי לדון בהחרפת המחאה

פורסם בתאריך: 19.3.23 06:53

פורום ה-15 (הערים העצמאיות בישראל; ש"מ), שבו חברה עיריית חיפה, מימש את איומיו, ומהיום (ראשון) משביתות ערי הפורום את פעילותן של ועדות התכנון המקומיות. בשבוע שעבר איימו מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 להשבית באופן מלא את פעילות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה אם הממשלה לא תסיר את פרקי הלאמת הארנונה, התשתיות הלאומיות ותכנון ובנייה מהצעת חוק ההסדרים.

בתום דיון שהתקיים ביום שני שעבר פרסם הפורום הודעה, ולפיה "חוק ההסדרים שהממשלה מקדמת בימים אלה באופן דורסני וחסר תקדים יפגע קשות בסמכויותיו וביכולותיו של השלטון המקומי לבצע את תפקידיו, לנהל את ערי ישראל ולתת שירותים לאזרחים ולתושבים. לפיכך, ובהתאם להחלטת מליאת ראשי הערים של פורום ה-15, מעדכן הפורום כי אם הממשלה לא תסיר מהצעת חוק ההסדרים את פרק הלאמת הארנונה, פרק התשתיות הלאומיות ופרק התכנון והבנייה, לרבות עצירת הפגיעה בהגנה על הסביבה ובבריאות, עד ליום ראשון הקרוב, 19 במרץ, ישביתו ערי פורום ה-15 באופן מלא את פעילותן של הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה, לרבות פעילות התכנון והרישוי. ככל שהממשלה תמשיך בקידום פרקים אלה, פורום ה-15 יחריף את המאבק, לרבות השבתת מערכת החינוך בערים".

 

 

כעת כאמור תושבת פעילותן של ועדות התכנון, ונוסף על כך לא יינתן מענה טלפוני או מענה בדואר אלקטרוני ולא תהיה קבלת קהל. בעיריות החברות בפורום לא יתקיימו ישיבות עם יזמים, עם קבלנים, עם פקידי ממשלה, עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וכו', כאשר ישיבות שכבר נקבעו לשבוע זה יוקפאו או יבוטלו; כל ועדות התכנון והבנייה המקומיות ופעילותן יושבתו, כמו גם מחלקות ואגפי התכנון של העיריות ומהנדסי הערים, כולל מחלקות הרישוי של העיריות ומהנדסי הערים; לא יונפקו או יימסרו היתרי בנייה, אישורי תחילת עבודה, אישורים לרישום בטאבו וכד'; לא יינתן מידע תכנוני בבקשות למידע; ולא יינתנו אישורים, מסמכים, מכתבים וכו'.

הפורום אף הודיע כי בימים הקרובים, וככל שהממשלה לא תפעל להסרה של הפרקים של הארנונה, התכנון והבנייה והתשתיות הלאומיות מחוק ההסדרים, יתכנס הפורום כדי לדון בהחרפת המחאה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר