הצב הענק שנמצא תקוע על המסוע בתחנת הכוח (צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים)
הצב הענק שנמצא תקוע על המסוע בתחנת הכוח (צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים)

צב רך שנתקע על מסוע בתחנת הכוח של חברת החשמל הושב לקישון

בעקבות דיווח של חברת החשמל למרכז להצלת צבים יצאו פקחים ימיים של רשות הטבע והגנים לתחנת הכוח על מנת לסייע בחילוץ. בשל מקום הילכדותו של הצב בתעלה עמוקה ומשקלו הרב נעזרו עובדי חברת החשמל במנוף על מנת להעבירו לרט"ג. הצב נבדק, ולאחר שנקבע כי מצבו טוב, הוא שוחרר לנחל הקישון

פורסם בתאריך: 22.3.23 10:35

צב רך שנתקע על מסוע בתחנת הכוח של חברת החשמל בחיפה הושב לנחל הקישון במאמץ משותף של רשות הטבע והגנים (רט"ג) וחברת החשמל.

בעקבות דיווח של אקולוגית חברת החשמל למרכז להצלת צבים יצאו הפקחים הימיים של רשות הטבע והגנים איליה בסקין ושי קבסה לתחנת הכוח על מנת לסייע בחילוץ. בשל מקום הילכדותו של הצב בתעלה עמוקה ומשקלו הרב נעזרו עובדי חברת החשמל במנוף על מנת להעבירו לרט"ג. הצב נבדק על ידי מנהל המרכז הארצי לצבי ים ד"ר יניב לוי, ולאחר שנקבע כי מצבו טוב, הוא שוחרר למקומו הטבעי בנחל הקישון.

 

חילוץ הצב באמצעות מנוף (צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים)

חילוץ הצב באמצעות מנוף (צילום: איליה בסקין, רשות הטבע והגנים)

 

 

 

ברט"ג מציינים כי שיתוף הפעולה בין הרשות לחברת החשמל נמשך שנים רבות: "רק לאחרונה הוצבו מצלמות במטרה לזהות התקרבות של הצבים למתקנים ולמנוע את הגעתם".

ד"ר לוי: "צבים רכים הם צבים מאריכי חיים שמגיעים לבגרות מינית בגיל מאוחר יחסית, ולכן יש חשיבות רבה בהצלתם, ובמיוחד בהצלה של פרטים בוגרים, כמו במקרה הזה שבו הצב הוא בן יותר מ-20" .

ברט"ג מבקשים מהציבור לא לשחרר צבי ים תקועים בחזרה לטבע|: "אם מוצאים צב ים מסובך בפסולת או תקוע במקום כלשהו, אין לשחרר אותו לטבע אלא לדווח מיד למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*. במקרה של פסולת, יש להעביר את הצב כשהוא מחובר לפסולת אל מרכז ההצלה, שם דואגים שהצבים יקבלו את הטיפול הרפואי המקצועי ביותר ויעברו תקופת שיקום שתאפשר להם לשוב אל הים מחוזקים ובריאים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר