רכבת בתחנת בת גלים (צילום: shimonbar.mail.ru/depositphotos.com)
רכבת בתחנת בת גלים (צילום: shimonbar.mail.ru/depositphotos.com)

הסוף לחניה בחינם בחניוני הרכבת

מפרסום הדוח השנתי של רכבת ישראל לשנת 2022 עולה כי הנהלת החברה מתכננת לגבות תשלום עבור חניה בחניוני הרכבת. עם זאת, גובה התשלום ומועד תחילת הגבייה עדיין לא נקבעו. מהרכבת נמסר בתגובה: "התשלום לנוסעי הרכבת יהיה סמלי ביותר ויהווה תמריץ לנסיעה ברכבת על חשבון הרכב הפרטי"

פורסם בתאריך: 23.3.23 14:04

רכבת ישראל מתכננת לגבות תשלום עבור חניה בחניוני הרכבת – כך עולה מפרסום הדוח השנתי של החברה לשנת 2022. גובה התשלום עדיין לא נקבע, וגם לא מועד תחילת הגבייה.

בחיפה יש שש תחנות רכבת – קרית חיים, חוצות המפרץ, לב המפרץ, מרכז השמונה, בת גלים וחוף הכרמל – והיא העיר עם מספר התחנות הגדול ביותר בארץ. החניה בחינם בחניוני הרכבת, במיוחד ליד תחנת חוף הכרמל, הפכה לבעייתית מאוד. היצע החניות בו הוא קטן, ונוסעים רבים שטסים לחו"ל משאירים בו את רכבם לתקופה ארוכה. יצוין שהחניה בחניוני תחנות בת גלים ומרכז השמונה היא כבר בתשלום.

 

 

גורם בהנהלת הרכבת אישר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי אכן קיימת תוכנית לגבות תשלום על חניה בחניוני הרכבת, והוסיף: "כרגע אין צפי ליישום התוכנית, אך כשהיא תגיע – הציבור בוודאי יאמר את דברו".

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: "רכבת ישראל מפעילה ומתחזקת עשרות חניונים, המיועדים בעיקרם לנוסעי הרכבת והחניה בהם היא בחינם. במסגרת תוכנית הפיתוח של הרכבת ישראל, ובסיכום עם רשות התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, מתוכננים מתחמי מסחר ותעסוקה מתקדמים אשר מוקמים סמוך לתחנות, שבהם ייבנו חניונים רבי קיבולת בקומות, בתת הקרקע ולגובה, במשולב עם מסופי תחבורה ציבורית במפלס הקרקע, ואשר יקנו קישוריות מיטבית עם אמצעי תחבורה אחרים. מרכז כזה נחנך כבר בלוד ומאוכלס בימים אלה, ואחרים יוקמו בתחנות ברחבי הארץ. בהתאם לכך צפויה הרכבת בעתיד לגבות תשלום על חניונים אלה, כאשר התשלום לנוסעי הרכבת יהיה סמלי ביותר ויהווה תמריץ לנסיעה ברכבת על חשבון הרכב הפרטי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. מתקתק חיפאי

    מישהו אמר תיקתק? ליצנים. העיקר סגרו את השירות ואחר כך גובים תשלום. ככה לא מעודדים שימוש בתחבורה ציבורית

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה ממש עידוד תחבורה ציבורית.
    אין מילים

  3. טוב מאד

    אלפי תושבים מערים סמוכות נכנסים לחיפה מעמיסים על הפקקים בעיר ובאים לחופי הרחצה ולרכבת ומרכזית חוף הכרמל ברכבם מבלי לשלם על העומס על התשתיות העירוניות ועל החנייה יום שלם ואפילו ימים שלמים בתוך חיפה.
    הגיע הזמן לגבות תשלום על חניוני החופים ומכיוון שתושבי חיפה מתחזקים אותם בכספם להם החניונים יהיו ללא תשלום רק אם יכנסו וייצאו מהם תוך חצי יום או ישלמו מופחת על יום שלם.
    לא יתכן להפוך את כל רצועת החופים למגרש חניה אחד גדול עבור תושב טירת הכרמל שלא מתחשמק לו לקחת אוטובוס, או מפונקת מדרך הים שלא ראתה אוטובוס כבר 40 שנה.

  4. איל דוצ'ה

    אז כדי לעודד נסיעה ברכבת יגבו על זה תשלום נוסף. הגיוני סך הכל. אני מניח ששיפור ההגעה אל הרכבת באוטובוסים לא עלה על דעתם.

  5. מאיר

    דבר ראשון שטחי החנייה ליד תחנת הרכבת חןף הכרמל אינם שייכים לרכבת אלא לעירייה,כך שזה לא רלוונטי.בנוסף יש איסור חנייה בשעות הלילה הקטנות ,כך שאי אפשר להשאיר את הרכב לימים שלמים.
    הפיתרון הוא כמו בת"א או הרצלייה,חנייה חינם לתושבי העיר ושכל היתר ישלמו.

  6. יהב את קליש

    רמת אמינות: החניונים ליד הרקבת שייכים לרכבת ישראל ולא לעירייה

  7. מיי

    זה רק משמח אותי לדעת שיצאתי בזמן מהעיר פח הזאת..
    אין לי יותר בעיית חזירים.. ולא בעיית חניה מציקה

  8. חיפאי לעיתים קרובות

    "…יהווה תמריץ לנסיעה ברכבת על חשבון הרכב הפרטי.."- אבסורד. של מי המסקנה ההזויה הזו? כך לא מעודדים שימוש בתיב"צ !!!!
    מצפה מהירוקים במועצת עיר להתנגד למהלך.

  9. לחסל את תרבות הרכב הפרטי לכל מקום

    חייבים תמריץ להגיע לרכבת ולחופי הרחצה באוטובוס או מונית ולא ברכב הפרטי
    עיריית חיפה חייבת לגבות תשלום על חניוני החופים ולממן בזה יותר שאטלים בסופי שבוע אל החופים
    ככה נקבל יותר חופים פחות פקקים וזיהום ומי שרוצה לחנות רכב שישלם על החניה שם
    כל חוף הסטודנטים נראה כמו מגרש חניה במקום שיהיו שם טיילת ושטח מסיבות. די להרוס לנו את העיר עם מכוניות בכל מקום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר