אלפי מפגינים במרכז חורב (צילום: יאיר גיל)
אלפי מפגינים במרכז חורב (צילום: יאיר גיל)

בלס למפקד המחוז: "להעתיק את ההפגנות לרחובות עם צירי מילוט"

חבר מועצת העיר איציק בלס, המשמש יו"ר ועדת הביטחון בעיריית חיפה, שלח מכתב למפקד מחוז חוף במשטרה ניצב יורם סופר בבקשה לבחון את קיום ההפגנות בשדרות מוריה ובצומת חורב בטענה לסכנת חיים. בלס: "כשצומת מוריה חסום, אמבולנסים לא יכולים להגיע למרכז הרפואי כרמל ורכבי כיבוי לא יכולים לעבור"

פורסם בתאריך: 24.3.23 10:00

חבר מועצת העיר איציק בלס (הליכוד), אשר משמש יו"ר ועדת הביטחון בעיריית חיפה, שלח מכתב למפקד מחוז חוף במשטרה ניצב יורם סופר, שבו הוא ביקש לבחון את קיום ההפגנות בשדרות מוריה ובצומת חורב בטענה לסכנת חיים, והציע להעתיק אותן למקום אחר.

"ההפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה", כתב בלס, "מותר לציבור למחות, מותר לו להפגין, אבל אסור לו להפר את הסדר הציבורי שיש בו כדי לסכן חיי אדם ולפגוע באזרחים שלווים שרוצים לחיות את חייהם. זה חודשים מתנהלות הפגנות באין מפריע, וכך צריך להיות, אך הבעיה עם ההפגנות האלה היא שהן יוצאות משליטה ומפירות את הסדר הציבורי, וכתוצאה מכך נגרמת פגיעה בציבור הרחב אשר מגיע לו לחיות את חייו כדין".

בהמשך המכתב התייחס בלס לקיום ההפגנות ברחובות מוריה וחורב: "ציר רכס הכרמל נחסם לכמה שעות בכל כמה ימים. חסימת הצירים גוררת חסימות נוספות ברחובות אחרים, עיכוב תנועה ושיבוש סדר היום. החסימה לא מאפשרת מעבר של רכבי חירום, כמו אמבולנסים ורכבי כיבוי אש, ומונעת גישה למרכז הרפואי כרמל – מה שמסכן חיי אדם. אם יהיה אירוע קטן שיגרום לבהלת קהל, המפגינים ירוצו למורדות השכונות ועלול להיגרם אסון רב נפגעים ללא יכולת לתת מענה".

 

 

לנוכח הסכנות שהעלה בלס במכתבו, הוא פנה לניצב סופר וכתב כי "יש להתחשב בציבור באמצעות מניעה של חסימת צירים ולהעתיק את ההפגנות לרחובות אחרים שיש בהם צירי מילוט. מתוקף תפקידי, אני ממלא את חובתי ומפנה לחובת הזהירות המונעת שאני אמון עליה, ומיידע אותך. לפיכך, הריני לבקש הסבר מניח את הדעת לקיום הפגנות בסיכון גדול שכזה, בדגש על המקומות שציינתי לעיל. למותר לציין את אסון מירון שחלילה לא יישנה".

העתקים ממכתבו שלח בלס גם לשר לביטחון פנים איתמר בן גביר, למפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ולמנהל אגף הביטחון בעירייה יאיר זילברמן.

בלס אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני לא קובע לאן להעביר את ההפגנות. ההפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל צריך למנוע מקרים שמסכנים חיי אדם. כאשר צומת מוריה חסום, אמבולנסים לא יכולים להגיע למרכז הרפואי כרמל ורכבי כיבוי שיבואו מכיוון האוניברסיטה לא יכולים לעבור. מה יקרה אם תהיה בהלה כמו שקרה במירון? עלול להתרחש אסון. ההפגנות צריכות להתקיים במקום שלא יפריע לרכבי חילוץ".

 

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שולה

    זה טבען של הפגנות לשבש ולמחות, גם החיים שלנו משובשים על ידי ממשלת הזדון

  2. חיפאי

    בלס הביביסט. עדיף שבימים של כינון דיקטטורה -יסתום את פיו. בושה.בושה. בושה.

  3. אזרח הגון

    לפיד הצבוע על חסימת כבישים:

    "'יאיר לפיד, אז בעל טור והיום ראש האופוזיציה, כתב על חסימת הכבישים: "מישהו עומד למות. הוא עוד לא יודע את זה, אבל הוא ימות. האמבולנס שלו ייתקע. הלב שלו יקרוס, העובר שלה ייוולד מת. אחד הצמיגים הבוערים יפוצץ את מכל הדלק שלו והוא יישרף חיים, לתפארת מדינת ישראל". לפני מספר ימים אמר לפידיוט הגזען שזה בסדר לחסום עכשיו כבישים, כי " מדובר באנשים אחרים". כלומר, כדי שהדיקטטור לפיד יצליח להפוך לראש הממשלה באופן לא חוקי, למרות שהובס בבחירות, זה בסדר שיולדות יאבדו את העובר שלהן, אנשים ישרפו חיים ואזרחים ימותו מהתקף לב… בתנאי שרק מפגינים שמאלנים פריווילגים גורמים לכך…

    בושה !!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר