בתיה והנרי ליבוביץ (צילום: מיכל דביר)
בתיה והנרי ליבוביץ (צילום: מיכל דביר)

הם ביחד כבר 70 שנה, ויש להם טיפים לזוגיות מוצלחת

בתיה והנרי ליבוביץ' מכירים מאז שהיא בת 8 והוא בן 11, לאחר ששתי המשפחות נאלצו להתגורר ביחד ברומניה. מאז הם בלתי נפרדים, ובתיה לא מתביישת לומר שהיא עדיין מאוהבת בהנרי ומספרת מה הסוד: "לוותר הרבה, לא ללכת ראש בראש ולקבל את הבנאדם כמו שהוא"

פורסם בתאריך: 26.3.23 08:06

כשהיא היתה רק בת 8 מצאה את עצמה בתיה ברחוב ברומניה עם בני משפחתה, מחפשים לעצמם בית לחיות בו. לפני כן הם מכרו את כל רכושם וניסו לחצות את הגבול בדרכם לישראל, אך ללא הצלחה. משפחתו של הנרי אפשרה להם להתגורר בביתה, ומאז בתיה והנרי ליבוביץ' לא נפרדו. "באנו לגור בבית של הנרי", משחזרת בתיה, "כמובן שלא התחלתי איתו כבר אז, אבל בגיל 15 כבר היינו יחד, היינו זוג".  

בתיה והנרי, כיום בני 85 ו-87 בהתאמה, נישאו בשנת 1963 בחופזה בבית העירייה כדי שיוכלו לעלות ארצה ביחד, ובאמת – שבועיים אחר כך הם החלו במסע שהסתיים בחיפה. השנה הם חוגגים 60 שנות נישואין ו-70 שנים ביחד, יש להם שתי בנות ושש נכדות, שעליהן אומרת בתיה: "אחת יותר יפה מהשנייה".  

בתיה מגלה מה היא אוהבת בבעלה: "הוא לא עצלן. הוא עבד באוניברסיטה ברומניה, וישר אחרי שהגענו לארץ הוא התחיל לעבוד בטכניון, ונשאר שם 35 שנים. המשכורת שלו לא היתה גבוהה, אז הוא היה מחבר שני שולחנות במעבדה ונשכב לנוח כדי שיוכל להמשיך לעבוד שעות נוספות. הוא גם ידע לחנך את הילדים. בזכותו הבת שלנו סיימה את לימודיה בטכניון". 

 

 

אז איך מצליחים להחזיק מעמד בנישואין כל כך הרבה זמן?

"צריך לוותר הרבה, לא ללכת ראש בראש, ולקבל את הבנאדם כמו שהוא. זה הסוד. כשהייתי מקטרת שהנרי לא עושה דברים, הבת שלי אמרה לי 'אמא, זה כמו בנאדם נכה שיושב בכיסא גלגלים ואת אומרת לו לקום ולהתחיל ללכת. את רוצה לשנות אותו? איך תשני אותו? אם קשה לך, לכי לרופאה ותבקשי כדורי הרגעה'. לא הכל היה ורוד, היו לנו ויכוחים". 

לאחרונה, הצטרפה בתיה לפעילות החברתית השוטפת במסגרת סל השירותים של הקהילה התומכת בעיר. הקהילה התומכת מופעלת על ידי נטלי שירותי רפואה בשיתוף עם המחלקה לאזרח הוותיק באגף הרווחה בעיריית חיפה. 

"כל חברי הקהילה שמחו לחגוג עם הזוג ליבוביץ' כשהם שציינו 70 שנה ביחד", אומרת הרכזת החברתית של הקהילה מיכל דביר, "זה בהחלט ציון דרך שלא הרבה אנשים מגיעים אליו. בתיה היא חברותית, נעימה ועם אישיות כובשת. כחלק מהפעילות של הקהילה התומכת אנחנו נפגשים אחת לשבועיים בבית קפה. בתיה הגיעה למפגש הראשון עם חברה טובה בשם ציונה, שגם היא מנויה של נטלי ולא הכירה את הפעילות. מהמפגש הראשון בתיה וציונה התחברו עם כולם. המפגשים בבית הקפה הפכו להיות נעימים אפילו יותר בזכות החברה הנעימה שלהן. בהחלט זכינו".   

גם לבתיה יש רק דברים חמים להגיד על מיכל: "היא באמת משהו. כתבתי לה שאני מעריכה אותה מאוד, היא מדברת יפה מאוד, מסבירה ומקשיבה – בחורה מאוד נחמדה. הנרי גם היה באחת מהפעילויות ונהנה מאוד. אנחנו שמחים לשמוע שכולם מתרגשים בשבילנו. אני מאחלת גם לחברי קהילת נטלי שנמשיך להיות ביחד שנים רבות, כמו אצלי ואצל הנרי". 

קהילות תומכות פועלת בשיתוף עם המחלקה לאזרח הוותיק באגף הרווחה בעירייה ומופעלת על ידי נטלי שירותי רפואה. במסגרת השירותים מסופק סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של אזרחים ותיקים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם, תוך שמירה על עצמאותם, על פרטיותם ועל איכות חייהם. 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר