מפרץ חיפה (צילום עצמי: Golf Bravo, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=319919)
מפרץ חיפה (צילום עצמי: Golf Bravo, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=319919)

הוועדה המחוזית ממליצה למועצה הארצית לאשר את תוכנית המתאר למפרץ

תמ"א 75, בשטח כולל של כ-45,000 דונם, מציעה פיתוח של שכונות מגורים ואזורי תעסוקה, הרחבה של חופי רחצה, הקמת פארקים ושימושים כלל מטרופוליניים בשטח שבו קיימים היום מפעלי תעשייה כבדה אשר עתידים להתפנות. מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית רונן סגל: "זו בשורה של ממש לתושבי אזור מפרץ חיפה"

פורסם בתאריך: 4.4.23 08:47

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשותו של רונן סגל אשר משמש גם מתכנן המחוז, דנה אתמול (שני) בתוכנית המתאר הארצית לשינוי פני מפרץ חיפה (תמ"א 75) והמליצה למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר אותה. הדיון התקיים בהמשך להחלטתה של המועצה הארצית בחודש ינואר להעביר את התוכנית להערות הוועדות המחוזיות.

התוכנית, בשטח כולל של כ-45,000 דונם, מציעה פיתוח של שכונות מגורים ואזורי תעסוקה, הרחבה של חופי רחצה, הקמת פארקים ושימושים כלל מטרופוליניים בשטח שבו קיימים היום בתי הזיקוק. התוכנית תאפשר פיתוח מרחב עירוני חדש באזור שבין הקריות לחיפה, שבו ממוקמים היום מפעלי תעשייה כבדה אשר עתידים להתפנות. תהליך התכנון מקודם על ידי מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

 

 

סגל: "זו בשורה של ממש לתושבי אזור מפרץ חיפה שסובלים זה שנים מזיהום אוויר ומסיכונים המוטלים על האזור ואשר מונעים את התפתחותו ואת הפיכתו למרכז מטרופוליני ראשי לצפון המדינה. אישור התוכנית ומימושה ישנו את פני האזור ויתרמו להתפתחות היישובים הסובבים אותו".

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה שרית גולן שטיינברג מסרה: "במסגרת הדיון בוועדה המחוזית הציג איגוד ערים את תמיכתו בתוכנית, תוך שימת דגש לכך שמימושה יביא להפחתה של עשרות אחוזים בפליטות חומרים מסוכנים ולהפחתה של 50 אחוז באחסון חומרים מסוכנים. נתונים אלו יאפשרו את הפיתוח הכלכלי של המטרופולין, שחיפה היא בירתו העסקית והמרכזית. הדגשנו את החשיבות לקדם את התוכנית בלוחות זמנים קצרים ביותר כדי להפסיק את הסבל של התושבים, ובעיקר של תושבי קרית חיים שגרים סמוך לחוות המיכלים. הצטערתי לגלות שמהנדס העיר חיפה התנגד לתוכנית, בין השאר בנימוק שהדבר יסכל את הפיתוח של שדה התעופה. נראה שראש העיר עינת קליש רותם מעדיפה טיסות לבולגריה על פני איכות החיים של תושבי קרית חיים. כעת פנינו לשלב הבא – לתוכניות המפורטות – שם אנו דורשים הגדלה משמעותית של הפארק המטרופוליני לאורך נחל הקישון".

 

מתחם בז"ן (צילום: Svarshik1.gmail.com/depositphotos.com)

מתחם בז"ן (צילום: Svarshik1.gmail.com/depositphotos.com)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר