אורי בלום ז"ל (צילום: צבי רוגר, דוברות עיריית חיפה)
אורי בלום ז"ל (צילום: צבי רוגר, דוברות עיריית חיפה)

ועדת השמות החליטה: רחוב ייקרא על שם אורי בלום ז"ל

אורי בלום ז"ל שימש מנהל אגף התרבות בעיריית חיפה משנת 2010 עד ליום פטירתו בדצמבר 2017 בגיל 40 בלבד בעקבות סיבוך של ניתוח לקיצור קיבה, ולפני כן היה עוזרו של ראש העיר יונה יהב. בת זוגו אורית אשכנזי: "בשמי ובשם המשפחה אני מברכת על החלטת ועדת השמות. אין ראוי ממנו"

פורסם בתאריך: 10.4.23 14:31

שמו של אורי בלום ז"ל יונצח ברחוב בחיפה – כך החליטה ועדת השמות העירונית. בלום שימש מנהל אגף התרבות בעיריית חיפה משנת 2010 עד ליום פטירתו בדצמבר 2017 בגיל 40 בלבד בעקבות סיבוך של ניתוח לקיצור קיבה. לפני כן היה עוזרו של ראש העיר יונה יהב.

לאורך השנים שימש בלום בתפקידים שונים, ובהם יו"ר הדירקטוריון של מרכז פאני קפלן, מ"מ יו"ר הדירקטוריון איגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה, דירקטור באיגוד ערים חיפה לכיבוי אש, במדעטק ובבית הספר הריאלי, ומ"מ מנכ"ל עפת"ח – העמותה לתיירות ונופש חיפה.

בבקשה לוועדת השמות שהגישה אורית אשכנזי, בת זוגו ואם בתו של בלום ז"ל, בשם כל המשפחה נכתב: "בתפקידו כמנהל אגף תרבות מיצב אורי את חיפה כעיר תרבות, ואף זכה בפרס שרת התרבות. אירועים כמו 'צובחוץ', 'קלבת שבת', 'עיר הבירה', 'בית גלים', 'חמבגן', תערוכת הפרח ועוד רבים הפכו למותגים שכל חיפאי הכיר וזוכר עד היום. כולם, רבים וטובים, הם פרויקטים פרי עשייתו ויוזמתו. הוא יזם והקים אתר אינטרנט שריכז את אירועי התרבות בעיר – 'מגזין תרבות חיפאי' – ופיתח את המגזין החודשי 'מה נשמע' לאזרחים הוותיקים. הוא השקיע רבות בתרבות התורנית, ומנגד האדיר את 'החג של החגים'. הוא לא דילג על אף מגזר ועל אף שכבת גיל. אורי איגד את כל מפעלי התרבות שפעלו ופועלים בעיר, ודאג לערב יזמים רבים שישקיעו בחיפה. מתוך אותם אהדה, כבוד, דאגה ותשומת לב שרחש לאמנים וליוצרי התרבות החיפאיים (וגם לאלה שלא), הוא יזם והקים את משכן האמנויות הפירמידה על מנת לייצר עבורם בית חיפאי".

 

 

עוד נכתב בבקשה: "אנו, המשפחה, מוצאים לנכון להנציח את אורי דווקא במסגרת העירונית שבה פעל בשנותיו האחרונות – מסגרת שאותה אהב בכל לבו ושילם עבורה לא אחת מחירים אישיים רבים. אנו פונים לוועדת השמות ומבקשים להנציח את אורי בקריאת רחוב בחיפה (אהובתו) על שמו. חיפה, שאותה לא עזב מעולם, שבה נולד, התחנך והשקיע את כל שנותיו, שניסה בכל מאודו לתרום ולעשות עבורה ועבור תושביה, מקטן ועד גדול. תוצאות העשייה שלו עדיין זכורות היטב אצל חיפאים רבים. את מורשתו של אורי חשוב להנציח ולשמר את זכרו ואת פועלו בלב כולנו, קרובים ורחוקים כאחד, כמו גם להעביר לדורות הבאים".

יו"ר ועדת השמות עו"ד שרית גולן שטיינברג מסרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "בקשתה של המשפחה להנציח את בלום נדונה בוועדה, אך כך עוד הנושא לא הובא לאישור במועצת העיר, לא נוכל להתייחס לפרטי הדיון. תרומתו של בלום לחיפה ולתרבות המקומית היתה עצומה וראויה להנצחה".

אשכנזי: "בשמי ובשם המשפחה אני מברכת על החלטת ועדת השמות להנציח את אורי בחיפה, שאותה הוא אהב בכל לבו. העשייה העצומה שלו זכורה היטב וחסרה עד מאוד. אין ראוי ממנו. אהיה גאה כאשר בתנו רוני תעבור ברחוב שקרוי על שמו ותספר בגאווה שהוא היה אבא שלה. אני רוצה גם להודות לכל השותפים לדרך של אורי שזוכרים אותו והצטרפו לבקשה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. להנציח אדם שהתעמר בעובדות שלו?

    היה עוזר של יהב שקודם לתפקיד במכרז תפור. התעמר צרח על עובדות עד כדי תלונות
    ברגע שנפטר הכל טוטא מתחת לשולחן ועכשיו מנציחים אותו למרות הגינויים והפגיעות הרבות שדווחו ולא טופלו
    זו לא בושה?

  2. עופר "המפנה" חיפה

    וואוו איזה זלזול – אין ראוי ממנו ?!?!?!?!
    די נו !
    יש ועוד איך שיש .
    עכשיו אני מבין למה הדור החדש לא סופר אף אחד ממטר .

  3. איך יונה אמר....

    "תמיד חלם בגדול,והגשים… " מאז אגף התרבות לא כמו שהיה

  4. אם היה רואה מה נהיה מהעירייה שכה אהב...

    היה בוכה.
    חירבו כל חלקת תרבות טובה

  5. חיפאית ותיקה

    אנשים ראויים ביותר נדחו ע"י ועדת השמות כי פשוט שכחו אותם כמו למשל המפקח על בתי הספר היסודיים בחיפה יחזקאל צורף שהיה משכמו ומעלה ומומחה לסיפרות ושימעו הגיע אל כל מורה ומורה במרחב הצפון- ואנשי העיריה הדבילים לא ידעו ולא אישרו…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר